• Buradasın

    Ankara Gelişim Tarama Envanteri hangi gelişim alanlarını kapsar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE), çocukların dört ana gelişim alanını kapsar:
    1. Dil ve Bilişsel Gelişim: Kelime haznesi, anlama ve problem çözme becerileri 13.
    2. Motor Gelişim: İnce motor (örneğin, kalem tutma) ve kaba motor (örneğin, koşma, zıplama) becerileri 13.
    3. Sosyal Gelişim: Sosyal ilişkiler ve duygusal tepkiler 13.
    4. Öz Bakım Becerileri: Yeme, giyinme, tuvalet alışkanlıkları gibi günlük yaşam becerileri 13.

    Konuyla ilgili materyaller

    Gelişim raporunda hangi beceriler olmalı?

    Gelişim raporunda yer alması gereken bazı beceriler: Sosyal ve duygusal beceriler: kendini tanıma ve öz farkındalık; iletişim ve iş birliği; karar verme ve esneklik; sosyal farkındalık; ilişkilerde sorun çözme. Öz bakım becerileri: kişisel hijyen ve temizlik; okul eşyalarını düzenli kullanma. Bilişsel beceriler: dil gelişimi (söz dizimi kurallarına göre cümle kurma, yeni kelimelerin anlamlarını öğrenme); matematik (sayıları yazma, ritmik sayma); görsel materyalleri inceleme ve açıklama. Motor beceriler: denge ve nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapma; malzemeleri kesme, yapıştırma, şekil verme. 2025 yılından itibaren ilkokul 1. sınıf öğrencilerine karne yerine, sosyal-duygusal öğrenme becerilerini de içeren gelişim raporu verilecektir.

    Ankara gelişim tarama envanteri kaç yaşa kadar uygulanır?

    Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE), 0-6 yaş arasındaki çocuklara uygulanır.

    Gelişim raporu için hangi kılavuz?

    Gelişim raporu için iki farklı kılavuz bulunmaktadır: 1. Okul Öncesi Eğitim Gelişim Raporu (Anaokulu) Öğretmen Bilgilendirme Kılavuzu. 2. Okul Öncesi Eğitim Beceri Edinim Raporu (Ana Sınıfı/Uygulama Sınıfı) Öğretmen Bilgilendirme Kılavuzu. Bu kılavuzlar, 2024-2025 eğitim öğretim yılı itibarıyla öğretmenlerin e-Okul sistemi üzerinden gelişim raporu girişleri ve beceri edinim raporu işlemleri için detaylı bir yol haritası sunar. Kılavuzlara aşağıdaki sitelerden ulaşılabilir: tegm.meb.gov.tr; ogretmenlersitesi.com; mebduyurular.net.

    1 sınıfta hangi gelişim alanları değerlendirilir?

    1. sınıfta değerlendirilen gelişim alanları şunlardır: Bilişsel gelişim: Dil becerileri, sayıları kavramaya başlama, basit toplama ve çıkarma işlemleri yapabilme, nesneleri sınıflandırma. Sosyal gelişim: Arkadaş edinme, iş birliği yapma, kurallara uyma, bireysel farklılıklara saygı gösterme. Duygusal gelişim: Duygularını ifade etme, bağımsızlık kazanma, kaygı ve öfke gibi duygularla başa çıkma. Motor beceriler: El-göz koordinasyonu, ince motor becerileri, yazma, kesme, yapıştırma gibi aktiviteler. Özerklik: Karar verme ve sorumluluk alma becerileri.

    Gelişim nedir?

    Gelişim, organizmanın doğum öncesinden başlayarak bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden olgunlaşma ve öğrenme etkileşimiyle sürekli ilerleme kaydetmesidir. Gelişimin bazı temel ilkeleri: Kalıtım ve çevre etkileşimi: Gelişim, genetik özellikler ve çevresel koşulların etkileşimiyle gerçekleşir. Sürekli ve aşamalı süreç: Gelişim, belirli bir sırayı takip ederek sürekli ve aşamalı bir şekilde ilerler. Bireysel farklılıklar: Her bireyin gelişim hızı ve süreci farklıdır. Tüm gelişim alanlarının etkileşimi: Fiziksel, bilişsel ve psiko-sosyal gelişim alanları birbirini etkiler.

    Bilişsel gelişim kazanım göstergeleri nelerdir?

    Bilişsel gelişim kazanım göstergeleri şunlardır: Dikkatini verme: Dikkat edilmesi gereken nesne, durum veya olaya odaklanır, bu konuda sorular sorar ve ayrıntıları açıklar. Tahminde bulunma: Nesne, durum veya olayla ilgili tahmin yapar, tahminini destekleyen ipuçları sunar, gerçek durumla karşılaştırır. Algıladıklarını hatırlama: Nesne, durum veya olayı bir süre sonra yeniden söyler, eksik veya eklenen nesneyi belirtir, hatırladıklarını yeni durumlarda kullanır. Nesneleri sayma: İleriye veya geriye doğru ritmik sayar, belirtilen sayı kadar nesneyi gösterir ve saydığı nesnelerin kaç tane olduğunu söyler. Nesne veya varlıkları gözlemleme: Nesne veya varlığın adını, rengini, şeklini, büyüklüğünü, uzunluğunu, dokusunu, sesini, kokusunu, yapıldığı malzemeyi, tadını, miktarını ve kullanım amacını söyler. Nesneleri sıralama: Nesne veya varlıkları uzunluklarına, büyüklüklerine, miktarlarına, ağırlıklarına ve renk tonlarına göre sıralar. Mekânda konum: Nesnenin mekândaki konumunu söyler, yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir. Neden-sonuç ilişkisi kurma: Bir olayın olası nedenlerini ve sonuçlarını söyler. Problem çözme: Problemi tanımlar, çeşitli çözüm yolları önerir, bir çözüm yolu seçer ve dener. Grafik hazırlama: Nesneleri kullanarak veya sembollerle grafik oluşturur.

    Gelişim değerlendirme anketi nedir?

    Gelişim değerlendirme anketi, doğum ile birlikte rutin aralıklarla bebeğin bilişsel gelişim, dil gelişimi, ince motor, kaba motor, sosyal-duygusal gelişimi ve öz bakım becerilerinin değerlendirilmesini kapsar. Bu değerlendirme, çocuğun gelişimsel olarak yaşı ile uyumlu olup olmadığını ortaya koyar. Gelişim değerlendirme anketleri, genellikle şu testleri içerir: Denver II Gelişimsel Tarama Testi. Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE). Gelişimsel değerlendirme, çocuk gelişimi uzmanları tarafından yapılır.