• Buradasın

    Akran Zorbalığına Yönelik Öğretmen Tutumları Ölçeği Nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Akran Zorbalığına Yönelik Öğretmen Tutumları Ölçeği, öğretmenlerin öğrenciler arasındaki zorbalığa ilişkin tutumlarını ölçmek amacıyla geliştirilmiş bir araçtır 12.
    Özellikleri:
    • Likert tipi beşli dereceleme ölçeğidir ve 25 maddeden oluşur 12.
    • Dört alt boyutu vardır: önemsemez tutum, insancıl tutum, disiplinci tutum ve acımasız tutum 2.
    • Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı .78'dir 12.
    • Puan aralığı 25 ile 125 arasındadır; yüksek puanlar öğretmenlerin zorbalığa karşı istendik tutumlara sahip olduğunu gösterir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Akran ilişkileri nelerdir?

    Akran ilişkileri, benzer yaş gruplarındaki bireyler arasında kurulan karşılıklı etkileşim sürecidir. Akran ilişkilerinin bazı işlevleri: Aidiyet ve değerli hissetme: Grup tarafından kabul edilme ve özgüven kazanma. Güvenlik ve anlaşılma: Aynı deneyimlerden geçen başkaları tarafından anlaşılma. Davranış gelişimi: Akranlar birbirlerinin davranışlarını model alır ve olumlu ilişkiler olumlu davranışları teşvik eder. Duygusal destek: Sorunların veya duyguların akranlarla paylaşılması. İletişim becerileri: Dinleme, kendini ifade etme ve çatışma çözme gibi becerilerin gelişmesi. Akran ilişkileri, olumlu ve olumsuz işlevler içerebilir.

    Akran ne demek?

    Akran, yaş, meslek, toplumsal durum vb. bakımından birbirine eşit olanlardan her biridir. Türk Dil Kurumu'na göre akran kelimesinin kullanıldığı yere göre üç farklı anlamı vardır: 1. Yaşıt. 2. Rütbeleri ya da görevleri aynı olan kimseler. 3. Arkadaş, dost. Ayrıca, "akrün'ül ihvan" tamlaması "yaşıt arkadaşlar, dostlar" anlamına gelir.

    Akran zorbalık çeşitleri nelerdir?

    Akran zorbalığı çeşitleri: Fiziksel Zorbalık: Vurmak, itmek, tükürmek, tekme atmak, saçını çekmek, eşyalarına zarar vermek. Sözel Zorbalık: İsim/lakap takmak, hakaret etmek, alay etmek, küfür etmek, tehdit etmek. İlişkisel/Sosyal Zorbalık: Oyuna almamak, dışlamak, utandırmak, arkadaşlık bitirmekle tehdit etmek, görmezden gelmek. Siber Zorbalık: Sosyal medya üzerinden rahatsız edici mesajlar göndermek, fotoğrafları izinsiz kullanmak, kötü yorumlar yapmak, kişiyi sahte hesaplarla rahatsız etmek. Cinsel Zorbalık: Cinsel içerikli küfretmek, sözlü veya fiziksel taciz. Ekonomik Zorbalık: Maddi durumu daha düşük olan bireylerle alay etmek, kıyafet veya eşyalar üzerinden küçümseme.

    Akran baskısı ve akran zorbalığının nedenleri nelerdir?

    Akran baskısı ve akran zorbalığının bazı nedenleri: Aile içi sorunlar: Aile içi çatışmalar ve fiziksel cezalandırma, çocukların saldırgan davranışlar sergilemesine yol açabilir. Düşük özgüven: Zorbalar, genellikle popüler olma ve güç gösterisi yapma ihtiyacı duyarlar. Sosyal çevre etkisi: Arkadaş çevresi ve okul ortamı, çocukların davranışlarını şekillendirir. Medya etkileri: Şiddet içeren medya içerikleri, saldırgan davranışları tetikleyebilir. İletişim becerileri eksikliği: Empati yoksunluğu ve etkili iletişim kuramama, zorbalığa eğilim gösterilmesine neden olabilir. Grup baskısı ve rekabet: Grup içinde kabul görme isteği ve rekabet duygusu, zorbalığı tetikleyebilir. Akran zorbalığı, güç dengesizliği ve kontrol sağlama isteği temelinde ortaya çıkar.

    Akran zorbalık anketi nasıl yapılır?

    Akran zorbalığı anketi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Anketin Hazırlanması: Anket, akran zorbalığının detaylı bir tanımıyla başlamalıdır. Ana soruların yanıt seçenekleri net bir şekilde tanımlanmalıdır. Zorbalığın çeşitli formlarını (sözlü, fiziksel, dolaylı, cinsel, siber vb.) sorgulayan sorular eklenmelidir. 2. Uygulama: Anket, sınıfta ve anonim olarak doldurulmalıdır. Öğrencilere, anketin gizliliği ve arkadaşlarının yanıtlarına bakmamaları gerektiği açıklanmalıdır. 3. Değerlendirme: Anketin değerlendirmesinde, zorba, kurban ve zorba/kurban olarak nitelendirilme kriterleri belirlenmelidir. Bazı akran zorbalığı anketleri: Olweus Öğrenciler için Akran Zorbalığı Anketi; Akran Zorbalığı Ölçeği - Çocuk Formu; Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeği - Ergen Formu. Anketin uygulanması ve değerlendirilmesi sürecinde bir uzmana danışılması önerilir.

    Akran Zorbalığında okul yönetimi ne yapmalı?

    Akran zorbalığında okul yönetiminin yapması gerekenler şunlardır: Akran zorbalığı konusunda politika ve kurallar geliştirmek. Okulda “Akran Zorbalığını Önleme Komisyonu” kurmak. Zorbalık olaylarının en sık görüldüğü yerlerde güvenlik önlemleri almak. Öğretmenlere akran zorbalığı konusunda eğitimler vermek. Zorbalığa karışan öğrencileri tespit edip uygun müdahalelerde bulunmak. Ebeveynleri bilgilendirmek ve sürece dahil etmek. Okul genelinde akran zorbalığı seminerleri düzenlemek. Psikolojik danışmanlık servisleri oluşturmak. Ayrıca, 15 Kasım 2022 tarihinde yürürlüğe giren Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre, akran zorbalığı yapan öğrencilere uyarıdan okuldan uzaklaştırmaya kadar uzanan disiplin cezaları uygulanabilmektedir.

    Akran baskısı ve akran zorbalığının birey üzerindeki etkileri nelerdir?

    Akran baskısı ve akran zorbalığı bireyler üzerinde çeşitli olumsuz etkiler yaratabilir: Psikolojik Etkiler: Düşük özsaygı, depresyon ve anksiyete. Sosyal izolasyon ve ilişki sorunları. Travma sonrası stres bozukluğu (TSSB) geliştirme riski. Akademik Etkiler: Derslere karşı ilgisizlik, konsantrasyon sorunları ve okul başarısında düşüş. Fiziksel Belirtiler: Baş ağrısı, karın ağrısı, mide bulantısı gibi fiziksel rahatsızlıklar. Açıklanamayan morluklar ve enerji düşüklüğü. Davranışsal Değişiklikler: Okuldan kaçma, korku ve endişe hali. Sosyal medya kullanımında ani değişiklikler. Bu durumlarla karşılaşan bireylerin, profesyonel yardım alarak olumsuz etkileri en aza indirmeleri önemlidir.