• Buradasın

    Akran zorbalık anketi nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Akran zorbalığı anketi yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Anketin Hazırlanması:
      • Anket, akran zorbalığının detaylı bir tanımıyla başlamalıdır 3.
      • Ana soruların yanıt seçenekleri net bir şekilde tanımlanmalıdır 13.
      • Zorbalığın çeşitli formlarını (sözlü, fiziksel, dolaylı, cinsel, siber vb.) sorgulayan sorular eklenmelidir 13.
    2. Uygulama:
      • Anket, sınıfta ve anonim olarak doldurulmalıdır 13.
      • Öğrencilere, anketin gizliliği ve arkadaşlarının yanıtlarına bakmamaları gerektiği açıklanmalıdır 3.
    3. Değerlendirme:
      • Anketin değerlendirmesinde, zorba, kurban ve zorba/kurban olarak nitelendirilme kriterleri belirlenmelidir 3.
    Bazı akran zorbalığı anketleri:
    • Olweus Öğrenciler için Akran Zorbalığı Anketi 123;
    • Akran Zorbalığı Ölçeği - Çocuk Formu 2;
    • Akran Zorbalığı Belirleme Ölçeği - Ergen Formu 2.
    Anketin uygulanması ve değerlendirilmesi sürecinde bir uzmana danışılması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Akran Zorbalığına Maruz Kalma Ölçeği kaç yaş için uygundur?

    Akran Zorbalığına Maruz Kalma Ölçeklerinin uygun olduğu yaş aralıkları, kullanılan ölçeğe göre değişiklik göstermektedir: Akranların Şiddetine Maruz Kalma Ölçeği: Bu ölçek, 5-6 yaş çocukları için geliştirilmiş bir öğretmen formudur. Akran Zorbalığı Ölçeği: Bu ölçek, ilkokul öğrencileri için uygundur. Diğer ölçeklerin yaş uygunluğu hakkında bilgi bulunamamıştır. Ölçeklerin kullanımıyla ilgili en doğru bilgiyi, ölçeği geliştiren veya uyarlayan kişilerden almak önemlidir.

    Akran Zorbalığında okul yönetimi ne yapmalı?

    Akran zorbalığında okul yönetiminin yapması gerekenler şunlardır: Akran zorbalığı konusunda politika ve kurallar geliştirmek. Okulda “Akran Zorbalığını Önleme Komisyonu” kurmak. Zorbalık olaylarının en sık görüldüğü yerlerde güvenlik önlemleri almak. Öğretmenlere akran zorbalığı konusunda eğitimler vermek. Zorbalığa karışan öğrencileri tespit edip uygun müdahalelerde bulunmak. Ebeveynleri bilgilendirmek ve sürece dahil etmek. Okul genelinde akran zorbalığı seminerleri düzenlemek. Psikolojik danışmanlık servisleri oluşturmak. Ayrıca, 15 Kasım 2022 tarihinde yürürlüğe giren Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’ne göre, akran zorbalığı yapan öğrencilere uyarıdan okuldan uzaklaştırmaya kadar uzanan disiplin cezaları uygulanabilmektedir.

    Akran Zorbalığının nedenleri nelerdir?

    Akran zorbalığının temel nedenleri şunlardır: Güç dengesizliği. Aile içi sorunlar. Düşük özgüven. Sosyal çevre etkisi. Medya etkileri. İletişim becerileri eksikliği ve empati yoksunluğu. Grup baskısı ve rekabet duygusu.

    Akran ilişkileri eğitimi nedir?

    Akran ilişkileri eğitimi, genellikle çocuk ve ergenlerin akranlarıyla olan ilişkilerini geliştirmeyi amaçlayan bir eğitim yaklaşımıdır. Bu eğitim, aşağıdaki konuları içerebilir: Akran ilişkileri: Arkadaşlık kurma, iletişim becerilerini geliştirme ve akran ilişkilerini sürdürme. İletişim becerileri: Duygusal ifade, empati kurma ve çatışmaları sağlıklı bir şekilde ele alma. Özsaygı ve özgüven: Kendi duygusal ve psikolojik ihtiyaçları anlama. Riskli davranışların önlenmesi: Madde kötüye kullanımı ve cinsel riskli davranışlar gibi konulara odaklanma. Aile ilişkileri: Aile içi iletişim becerilerini güçlendirme. Stres yönetimi: Stresi yönetme becerilerini geliştirme. Bu tür eğitimler, özellikle ergenlik döneminde aileden bağımsızlaşma ve akranlarla daha fazla etkileşim sürecinde olan gençler için önemlidir.

    Akran baskısı ne anlama gelir?

    Akran baskısı, akranları tarafından insanlar üzerinde uygulanan doğrudan etki veya etkilenen kişinin tutum, değer veya davranışlarını, akranlarına uyacak şekilde düzenlemesini teşvik eden etkidir. Bu baskı olumlu veya olumsuz bir etkiye veya her ikisine neden olabilir. Olumlu akran baskısı, öğrencileri sağlıklı faaliyetlere katılmaya teşvik etmek veya akademik mükemmellik için çaba göstermelerini sağlamak gibi yararlı davranışları benimsemeyi içerir. Olumsuz akran baskısı, bireyleri okulu asmak veya madde denemek gibi zararlı veya istenmeyen eylemlere yöneltebilir.

    Akran değerlendirmesinde nelere bakılır?

    Akran değerlendirmesinde dikkat edilen bazı unsurlar şunlardır: Ölçütlerin karşılanması. Kanıtların uygunluğu. Güçlü ve iyileştirmeye açık alanlar. Kişisel yorumlar. İyileştirme önerileri. Akran değerlendirmesi, farklı bağlamlarda (örneğin, ders gözlemi, eğitim programlarının değerlendirilmesi) da yapılabilir ve bu durumlarda değerlendirilecek unsurlar değişebilir.

    Akran baskısı ve akran zorbalığının farkı nedir?

    Akran baskısı ve akran zorbalığı arasındaki temel farklar şunlardır: Akran Baskısı: Genellikle olumlu veya olumsuz bir davranışın yapılması için yaşıtlar tarafından yapılan baskıdır. Baskı gören kişi, dışlanmaktan veya zarar görmekten korkuyorsa bu baskıya boyun eğebilir. Bu durum, kişinin ruhsal gelişimine zarar verebilir ve yetişkin dönemlerde bazı sorunlara yol açabilir. Akran Zorbalığı: Bir veya birden fazla öğrencinin, kendilerinden daha zayıf olan öğrencileri kasıtlı ve sürekli olarak rahatsız etmesidir. Zorba ve kurban arasında fiziksel veya psikolojik güç dengesizliği vardır. Zorbalığın üç tarafı bulunur: zorba, kurban ve zorbalığa tanık olan izleyiciler. Zorbalığın, tek bir olaydan ziyade bir davranış örüntüsü olması gerekir. Özetle, akran baskısı genellikle bir davranışın yapılması için yapılan teşvik veya zorlama iken, akran zorbalığı kasıtlı zarar verme amacı taşıyan ve süreklilik gösteren bir saldırganlık biçimidir.