• Buradasın

    Akademik can sıkıntısı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Akademik can sıkıntısı, öğrencilerin derslerde yaşadıkları, motivasyonlarını ve akademik başarılarını olumsuz etkileyen bir duygu durumudur 24.
    Bu durum, öğrenciden, öğretim elemanından, ders türünden veya öğretim ortamından kaynaklanan çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir 23. Öğrenciler genellikle can sıkıntısını en çok kendilerinden, daha sonra sırasıyla öğretim elemanından, ders türünden ve öğretim ortamından kaynaklı olarak belirtirler 2.
    Akademik can sıkıntısı, derslere devam etmeme, dersten başka şeyler düşünme, hayal kurma, uykuya dalma gibi davranışlara yol açabilir 24. Bu durum, öğrencilerin derse olan ilgisini azaltarak okul ortamından uzaklaşma riski taşır 4.
    Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi'nin kadro ilanında "akademik can sıkıntısı konusunda bilimsel çalışmalar yapmış olmak" şartı bulunması, bu terimi eğitim camiasında tartışılır hale getirmiştir 15. Ancak bu şart, Yüksek Öğretim Kurulu'nun (YÖK) yönetmeliklerine aykırı olarak değerlendirilmiştir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Akademik tükenmişlik sendromu nedir?

    Akademik tükenmişlik sendromu, akademik personelin yaşadığı, duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı duygusunun azalması ile karakterize edilen bir durumdur. Akademik tükenmişlik sendromunun bazı nedenleri: artan iş yükü; yayın yapma ve başarılı olma konusundaki yoğun baskılar ve engellenmeler; kişisel yeterliliklerin sürekli sorgulanması; akademik çalışmalara verilen desteğin azlığı; fiziki çalışma koşullarının olumsuzluğu. Akademik tükenmişlik sendromunun bazı belirtileri: fiziksel ve duygusal olarak tükenmiş hissetme; sosyal çevreden uzaklaşma; motivasyon kaybı; işe karşı kayıtsızlık. Akademik tükenmişlik sendromu, depresyon ve anksiyete gibi psikolojik sorunlara yol açabileceğinden, ruh sağlığı uzmanından yardım alınması gerekebilir.

    Akademik ne anlama gelir?

    Akademik kelimesi, akademi ile ilgili olan ve bilimsel niteliği olan anlamlarına gelir. Türk Dil Kurumu'na göre kelimenin iki anlamı vardır: 1. Sınavlar, ödevler, hocalar ve tezler gibi üniversiteye özgü unsurları ifade eder. 2. Bir konuyu derinlemesine analiz etme, eleştirel bir gözle değerlendirme ve bu değerlendirmeyi somut verilere dayandırma becerisini tanımlar. Ayrıca, akademik unvanlar ve öğretim üyeleri için de kullanılabilir.

    Usanç ve can sıkıntısı aynı şey mi?

    Evet, usanç ve can sıkıntısı aynı şeyi ifade eder.

    Can sıkıntısı neyin habercisi olabilir?

    Can sıkıntısı çeşitli durumların habercisi olabilir ve genellikle psikolojik, sosyal ve çevresel faktörlerden kaynaklanır. İşte bazı olası nedenler: Psikolojik sorunlar: Anksiyete, depresyon gibi rahatsızlıkların belirtisi olabilir. Yenilik ihtiyacı: Monoton yaşam tarzı ve tekrar eden görevler can sıkıntısını artırabilir. Dikkat eksikliği: Kronik dikkat sorunları olan kişilerin can sıkıntısına eğilimi yüksektir. Sosyal izolasyon: Arkadaşlık ilişkilerinin zayıflaması veya yalnızlık hissi can sıkıntısına yol açabilir. Eğer can sıkıntısı sürekli hale gelirse ve günlük yaşamı etkilerse, bir uzmana danışmak faydalı olabilir.

    Can sıkıntısı psikolojik mi?

    Evet, can sıkıntısı psikolojik bir durumdur. Can sıkıntısının bazı psikolojik nedenleri şunlardır: Zihinsel monotonluk. Akış ve uyum eksikliği. Duygusal farkındalık eksikliği. İçsel kaynakları doğru kullanamama. Ayrıca, can sıkıntısı klinik depresyon belirtisi olabilir ve öğrenilmiş çaresizliğin bir biçimi olarak da değerlendirilebilir.

    Can sıkıntısı neden akademik başarıyı etkiler?

    Can sıkıntısı, akademik başarıyı birkaç şekilde olumsuz etkileyebilir: Odaklanmayı engeller. Devamsızlık ve derse ilgisizliği artırır. Motivasyonu düşürür. Okul tatminsizliğine yol açar. Bu nedenle, derslerde can sıkıntısını önlemek için öğrencilerin aktif olmasını sağlayacak yöntemler uygulanması önerilir.

    Akademik başarıyı etkileyen faktörler nelerdir?

    Akademik başarıyı etkileyen faktörler, bireysel, çevresel ve okul kaynaklı olarak üç ana başlıkta incelenebilir. Bireysel faktörler: Benlik saygısı. Öz-yeterlik. Motivasyon. Ders çalışma alışkanlığı. Çevresel faktörler: Anne-baba eğitim durumu. Ailenin sosyo-ekonomik düzeyi. Okul kültürü. Okul kaynaklı faktörler: Derse yönelik tutum. Öğretmen davranışları. Okul müdürünün liderliği. Ayrıca, fiziksel aktivite, bilişsel olmayan faktörler (otokontrol, kararlılık) ve ders dışı etkinliklere katılım da akademik başarıyı etkileyen faktörler arasında yer alır.