• Buradasın

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. tema konuşma sonrası değerlendirmeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 2. tema konuşma sonrası değerlendirmeleri şunları içerebilir:
    • Akran ve öz değerlendirme: Öğrenciler, sunumlarını akran değerlendirmesi ile değerlendirir ve ardından kendi süreçlerini öz değerlendirme yaparak analiz ederler 12.
    • Öğretmen değerlendirmesi: Öğretmen, sunumları dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirir 1. Bu anahtarda ses ve diksiyon, akıcılık, beden dili, içeriğin kurgusallığı, zaman yönetimi ve Türkçenin doğru kullanımı gibi ölçütler yer alır 1.
    • Geri bildirim: Öğretmen, değerlendirme sonrasında öğrencilere süreçle ilgili geri bildirim verir 1.
    • Sunumların değerlendirilmesi: Sunumların değerlendirilmesiyle etkili bir konuşmanın unsurları üzerine geri bildirimler sağlanır 4.
    Ayrıca, konuşma sonrası dinleme/izleme etkinliklerine yönelik kontrol listesi, kısa cevaplı ve açık uçlu sorular da kullanılabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    9 sınıf edebiyat 2 tema nedir?

    9. sınıf edebiyat dersinin 2. teması "Anlam Arayışı"dır. Bu temada, edebî eserlerde içeriğin anlaşılması ve metnin derinliğinin kavranabilmesi için konu, ana duygu, ana düşünce gibi unsurların bir bütünün parçaları olduğu üzerinde durulur. Bu tema kapsamında incelenen edebî türler şunlardır: hikâye; anı (hatıra); şiir.

    9 sınıf edebiyat öz değerlendirme ne zaman yapılır?

    9. sınıf edebiyat dersinde öz değerlendirme, öğretme süreci devam ederken ve ünite sonlarında yapılır. Ayrıca, tema sonu değerlendirmelerde de öz değerlendirme yapılabilir. Öz değerlendirmenin tam olarak ne zaman yapılacağına dair kesin bir bilgi bulunmamakla birlikte, genel olarak eğitim-öğretim yılı boyunca çeşitli dönemlerde gerçekleştirildiği söylenebilir.

    9 sinif edebiyat konuşma sonrasi degerlendirme formu nasıl doldurulur?

    9. sınıf edebiyat konuşma sonrası değerlendirme formu doldurulurken aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurulabilir: Konuya Hakimiyet: Konuşmanın içeriği, belirlenen konuya uygun mu?. Vurgu ve Tonlama: Ses tonunu doğru ayarlama ve etkileyici anlatım var mı?. Jest ve Mimikler: Jest ve mimikler etkili kullanılmış mı?. Diksiyon: Kelimeleri doğru telaffuz etme ve gereksiz seslerden kaçınma var mı?. Beden Dili: Dinleyicilerle göz teması kurma ve beden dilini doğru kullanma durumu. Zaman Yönetimi: Konuşma, belirlenen sürede tamamlanmış mı?. Değerlendirme, genellikle 100 puan üzerinden yapılır ve her kriter 20 puan değerindedir. Örnek bir değerlendirme formu için derskonum.com ve egitim.net.tr sitelerindeki ölçekler incelenebilir.

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı kaç ünite?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersi, 9 üniteden oluşmaktadır.

    9 sınıf edebiyatta dil ve anlatımın konusu nedir?

    9. sınıf edebiyatta dil ve anlatımın konusu, "İletişim, Dil ve Kültür" başlığı altında ele alınır. Bu ünitede işlenen konular şunlardır: İletişim: Duygu, düşünce ve isteklerin yazı, konuşma ve görsel-işitsel araçlarla aktarılması. Dil: Gelişmiş bir iletişim aracı, seslerden oluşmuş bir anlaşma sistemi. Kültür: Dilin millet hayatındaki yeri ve önemi. Ayrıca, bu ünitede dilin özellikleri, lehçe, şive, ağız, konuşma dili ve yazı dili gibi konular da yer alır.

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı kazanımları nelerdir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde edinilen bazı kazanımlar şunlardır: Okuma. Konuşma. Yazma. Dinleme/izleme. Dil bilgisi. Ayrıca, metinlerin tür ve üslup özelliklerini belirleme, edebiyat akımlarını tanıma, milli ve evrensel değerleri fark etme gibi kazanımlar da bu dönemde elde edilir.

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı etkinlikleri nelerdir?

    9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde yapılabilecek bazı etkinlik örnekleri: Edebiyat Ne İşe Yarar?. Edebiyat ve Bilim. Hangi Metin?. Dilimizi Nasıl Kullanıyoruz?. Roman Nedir?. Metinlerin Sınıflandırılması. Ayrıca, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı için çeşitli etkinlikler wordwall.net sitesinde de bulunmaktadır.