• Buradasın

    8. sınıf inkılap tarihi isyanlar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    8. sınıf inkılap tarihi dersinde ele alınan bazı isyanlar şunlardır:
    1. Şeyh Sait İsyanı (1925) 12. Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde çıkan dini ve siyasi bir isyan 2. Amacı, Cumhuriyeti ve İnkılabı yıkarak saltanat ve halifeliği geri getirmekti 2.
    2. İzmir Suikastı (14 Haziran 1926) 2. Mustafa Kemal Atatürk'e karşı yapılan bir girişim 2. Amaç, Cumhuriyet rejimini yıkmak ve demokrasiyi yok ederek eski rejimi geri getirmekti 2.
    3. Menemen Olayı (1930) 12. Serbest Cumhuriyet Fırkası'nın kendini feshetmesinden sonra, Derviş Mehmet Ağa liderliğinde rejim karşıtlarının başlattığı bir olay 12.
    Ayrıca, Milli Mücadele döneminde TBMM'ye karşı çıkan Anzavur İsyanı ve Çapanoğlu (Yozgat) İsyanı gibi isyanlar da vardır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    8. sınıf inkılap tarihi 1. dünya savaşı nedir?

    8. sınıf inkılap tarihi dersinde 1. Dünya Savaşı, 1914-1918 yılları arasında gerçekleşen ve dünya genelinde birçok devletin katıldığı bir savaştır. Savaşın nedenleri arasında: - Milliyetçilik akımı: Fransız İhtilali ile yayılan milliyetçilik, çok uluslu devletlerde ayaklanmalara yol açtı. - Silahlanma yarışı: Devletler arasında güç gösterisi için silahlanma yarışı başladı. - Sömürgecilik: Sanayi İnkılabı sonucu ham madde ve pazar arayışı arttı, bu da sömürgecilik rekabetini hızlandırdı. Savaşın fitilini ateşleyen olay, 28 Haziran 1914'te Avusturya-Macaristan veliahtı Ferdinand'ın Saraybosna'da bir Sırplı tarafından öldürülmesi oldu. Osmanlı Devleti'nin savaşa girmesi, Almanya'nın Osmanlı'yı kendi yanında savaşa çekmek istemesiyle gerçekleşti. Savaşın sonuçları arasında ise Osmanlı Devleti'nin Mondros Ateşkes Antlaşması'nı imzalayarak savaştan çekilmesi ve imzalanan ağır koşullu antlaşmaların II. Dünya Savaşı'nın çıkmasına zemin hazırlaması yer alır.

    8. sınıf inkılap tarihi 5. ünite nedir?

    8. sınıf inkılap tarihi 5. ünite, "Demokratikleşme Çabaları" olarak adlandırılır.

    8. sınıf inkılap cemiyetler nelerdir?

    8. sınıf inkılap tarihi dersinde ele alınan bazı cemiyetler şunlardır: 1. Yararlı Cemiyetler: - Trakya-Paşaeli Müdafaa-i Hukuk Cemiyeti: Trakya'nın Yunan işgaline uğramasını engellemek için kurulmuştur. - İzmir Müdafaa-i Hukuk-u Osmaniye Cemiyeti: İzmir ve Batı Anadolu'nun Yunanlılara verilmesini engellemek için kurulmuştur. - Doğu Anadolu Müdafaa-i Hukuk Cemiyeti: Doğu Anadolu'da Ermeni devleti kurulmasını önlemek amacıyla kurulmuştur. - Trabzon Muhafaza-i Hukuk-u Milliye Cemiyeti: Karadeniz'de Pontus Rum Devleti kurulmasını engellemek için kurulmuştur. - Kilikyalılar Cemiyeti: Çukurova (Adana) bölgesini Fransız ve Ermeni işgalinden kurtarmak için kurulmuştur. - Millî Kongre Cemiyeti: Basın-yayın yoluyla Millî Mücadele'nin haklılığını dünyaya duyurmak için kurulmuştur. 2. Zararlı Cemiyetler: - Mavri Mira Cemiyeti: Bizans İmparatorluğu'nu yeniden canlandırmak (Megali İdea) amacıyla kurulmuştur. - Etnik-i Eterya Cemiyeti: Yunanistan'ın Anadolu'yu işgalini kolaylaştırmak için çalışmıştır. - Hınçak ve Taşnak Cemiyetleri: Doğu Anadolu'da Ermeni devleti kurmak için faaliyet göstermiştir.

    8. sınıf inkılap tarihi temsil heyeti nedir?

    Temsil Heyeti, Milli Mücadele döneminde, milli mücadeleyi tek merkezden yönetmek ve halkın katılımını sağlamak amacıyla oluşturulan geçici bir hükümettir. Özellikleri: - İlk olarak Erzurum Kongresi'nde, Mustafa Kemal Paşa başkanlığında 9 kişiden oluşan bir heyet olarak kurulmuştur. - Sivas Kongresi'nde, tüm yurdu temsil edecek şekilde genişletilerek üye sayısı 16'ya çıkarılmıştır. - Heyet, milli iradeyi hâkim kılmak ve milli sınırları içinde vatanın bir bütün olduğunu kabul etmek gibi önemli kararlar almıştır.

    8. sınıf inkılap tarihi Atatürkçülük nedir?

    8. sınıf inkılap tarihi Atatürkçülük ünitesi, Atatürk'ün düşünce sistemini ve bu sistemin temellerini kapsar. Atatürkçülük altı ana ilkeye dayanır: 1. Cumhuriyetçilik: Egemenliğin millete ait olması. 2. Milliyetçilik: Milleti sevmek ve onu yüceltmek. 3. Halkçılık: Halkın yararına olan, onlar arasındaki adaleti ve eşitliği sağlayan çalışmalar. 4. Devletçilik: Ekonomik yatırımların devlet tarafından yapılması. 5. Laiklik: Din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılması. 6. İnkılapçılık: Çağın gerisinde kalmamak için yapılan her türlü yenilik. Ayrıca, Atatürkçülük, Türk milletinin ihtiyaçlarından doğmuş ve akılcı ile bilimsel bir düşünce sistemidir.

    8. sınıf inkılap tarihi Misakı Milli nedir?

    Misak-ı Milli, 28 Ocak 1920'de Son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nde kabul edilen ve Türk milletinin bağımsızlık, vatanın bütünlüğü ve egemenlik haklarını belirleyen kararlardır. Misak-ı Milli'nin ana maddeleri: 1. Sınırlar: Mondros Ateşkesi imzalandığı sırada Türk askerinin koruduğu, Müslüman Türk nüfusun çoğunluğu oluşturduğu vatan toprakları bir bütündür ve parçalanamaz. 2. Boğazlar: İstanbul ve Marmara'nın güvenliği sağlandığı takdirde, Boğazlar uluslararası ticarete açılabilir. 3. Azınlık Hakları: Azınlıklara, komşu ülkelerdeki Türklere tanınan haklar oranında hak tanınacaktır. 4. Kapitülasyonlar: Siyasi, ekonomik ve mali gelişmemizi engelleyen imtiyazlar kabul edilemez. 5. Halk Oylaması: Arapların oturduğu yerlerin geleceği, o yerlerin halkının kararına göre belirlenmelidir. 6. Batı Trakya ve Elviye-i Selase: Batı Trakya'nın ve kendi istekleriyle Türkiye'ye katılmış olan Kars, Ardahan ve Batum'un durumu halkoyuna başvurulmak suretiyle belirlenecektir.

    8. sınıf inkılap tarihi kongreler nelerdir?

    8. sınıf inkılap tarihi dersinde ele alınan kongreler şunlardır: 1. Havza Genelgesi (28 Mayıs 1919). 2. Amasya Genelgesi (22 Haziran 1919). 3. Erzurum Kongresi (23 Temmuz - 7 Ağustos 1919). Kongre'de alınan bazı önemli kararlar şunlardır: - Milli sınırlar içinde vatan bir bütündür, bölünemez. - Manda ve himaye kesinlikle reddedilmiştir. - Temsil Heyeti oluşturulmuş ve başkanlığına Mustafa Kemal seçilmiştir. 4. Sivas Kongresi (4-11 Eylül 1919).