• Buradasın

    5. sınıf Türkçe dinleme metinleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf Türkçe dersinde kullanılan bazı dinleme metinleri şunlardır:
    • Oyun Durdu (1. tema, 12. sayfa) 23;
    • Ya İstiklal Ya Ölüm (2. tema, 68. sayfa) 23;
    • Altı Üstü Bir Yarış (3. tema, 170. sayfa) 23;
    • Bugün Bayram (4. tema, 22. sayfa) 23;
    • Komşumuz Nergis Teyze “Çiçek Dayanışması” (5. tema, 94. sayfa) 23;
    • Benim Zamanım – Okçuluk (6. tema, 136. sayfa) 23.
    Bu metinlere dilbilgisi.net, turkceci.net ve turkceailesi.net sitelerinden ulaşılabilir 234.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkçe dersinde kaç tane dinleme metni var?

    Türkçe dersinde çeşitli sınıf seviyeleri için birçok dinleme metni bulunmaktadır. 5. sınıf Türkçe dinleme sınavı metinleri arasında "Charlie'nin Çikolata Fabrikası", "Vanilya Kokulu Mektuplar" ve "Adsız Çeşme" gibi metinler yer almaktadır. İlkokul Türkçe dersi kapsamında 2. sınıf için "Kültür Hazinemiz" temasında dört okuma ve bir dinleme metni işlenmektedir. Ayrıca, mebders.com ve klasikhoca.com gibi sitelerde de farklı sınıf seviyelerine ait birçok dinleme metni bulunmaktadır.

    5. sınıf ilk ders dinleme metni konusu nedir?

    5. sınıf "İlk Ders" dinleme metninin konusu, köy okulunda öğretmenlik yapan Feride'nin, Zeyniler köyünde öğrencisi Munise ile ilk karşılaşmasını anlatmasıdır. Feride, Munise'nin fakir olmasına rağmen son derece sevimli ve masum bir kız olduğunu fark eder.

    5 sinif türkçe ders kitabi dinleme metinleri kaç sayfa?

    5. sınıf Türkçe ders kitabındaki dinleme metinlerinin bulunduğu sayfalar, temalara göre değişiklik göstermektedir: 1. tema: 12. sayfa ("Oyun Durdu" dinleme metni). 2. tema: 68. sayfa ("Ya İstiklal Ya Ölüm" izleme metni). 3. tema: 170. sayfa ("Altı Üstü Bir Yarış" izleme metni). 4. tema: 22. sayfa ("Bugün Bayram" izleme metni). 5. tema: 94. sayfa ("Komşumuz Nergis Teyze 'Çiçek Dayanışması'" dinleme metni). 6. tema: 136. sayfa ("Benim Zamanım - Okçuluk" izleme metni). Bu bilgiler, 2024-2025 eğitim-öğretim yılı için MEB tarafından hazırlanan Türkçe ders kitabına dayanmaktadır.

    5 Sınıf Türkçe Ders Kitabı Dinleme Metni Nasıl İzlenir?

    5. sınıf Türkçe ders kitabındaki dinleme metinlerini izlemek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: DilBilgisi.net sitesinde, MEB tarafından hazırlanan 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki dinleme metinleri tema tema ayrılmıştır. turkceci.net sitesinde de dinleme metinlerine ulaşılabilir. TürkçeAilesi.net sitesinde, MEB yayınlarına ait dinleme metinleri bulunmaktadır. EBA (Eğitim Bilişim Ağı) platformunda da 5. sınıf Türkçe dinleme metinleri mevcuttur.

    5 sınıfta kaç tane dinleme metni var?

    2024-2025 eğitim-öğretim yılında MEB tarafından hazırlanan 5. sınıf Türkçe ders kitabında 6 temada toplam 24 dinleme metni bulunmaktadır. Tema ve sayfa numaralarına göre bazı dinleme metinleri: "Oyun Durdu" (1. tema, 12. sayfa); "Ya İstiklal Ya Ölüm" (2. tema, 68. sayfa); "Altı Üstü Bir Yarış" (3. tema, 170. sayfa); "Bugün Bayram" (4. tema, 22. sayfa); "Komşumuz Nergis Teyze (Çiçek Dayanışması)" (5. tema, 94. sayfa); "Benim Zamanım - Okçuluk" (6. tema, 136. sayfa).

    5. sınıf okuma metinleri nelerdir?

    5. sınıf okuma metinlerine aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: yardimcikaynaklar.meb.gov.tr. tr.pinterest.com. mesuthayat.com. turkceailesi.net. Ayrıca, İstanbul Ölçme Değerlendirme Merkezi'nin internet sitesinde de 5. sınıf okuma becerileri metinleri ve soruları yayımlanmıştır.

    5. sınıf dinleme izleme becerisi nedir?

    5. sınıf dinleme/izleme becerisi, öğrencinin dinleme/izleme sürecini yönetme, kurallarını uygulama, söz varlığını geliştirme, anlam oluşturma, kendini değerlendirip tepki ortaya koyarak yansıtma yapma becerilerini kazanmasını içerir. Bu beceri kapsamında 5. sınıf öğrencilerine kazandırılmak istenen bazı öğrenme çıktıları şunlardır: Dinlediğinin/izlediğinin yüzey anlamını belirleme. Dinlediğinin/izlediğinin derin anlamını belirlemeye yönelik basit ve üst düzey çıkarımlar yapabilme. Dinlediğini/izlediğini özetleyebilme, değerlendirebilme, eleştirebilme ve probleme çözüm üretebilme. Dinleme/izleme sürecine yönelik öz yansıtma yapabilme/kendini uyarlayabilme. Bu beceriler, 2024 Ortaokul Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda belirlenen hedefler doğrultusunda geliştirilmektedir.