5. sınıf dinleme-izleme becerisi, öğrencilerin çeşitli dinleme ve izleme etkinliklerini etkili bir şekilde gerçekleştirebilmeleri için sahip olmaları gereken yeteneklerdir. Bu beceriler şunlardır: 1. Strateji ve Yöntem Seçimi: Dinleme öncesinde amaç, süre ve bilgiye erişim olanaklarını analiz ederek uygun strateji ve yöntemi seçme. 2. İçeriğe Yönelik Tahmin: Metnin başlığından, görsellerinden veya ilk bölümünden hareketle içerikle ilgili ipuçlarını belirleyip ön bilgilerle ilişkilendirme. 3. Anlamını Bilmediği Söz Varlığını Tahmin Etme: Dinleme sırasında karşılaşılan bilinmeyen kelimelerin bağlamından hareketle anlamlarını tahmin etme. 4. Dinlediğini/İzlediğini Karşılaştırma: Metindeki karşılaştırılabilir unsurlara ilişkin özellikleri belirleyerek benzerlik ve farklılıkları listeleme. 5. Yorumlama ve Eleştirel Değerlendirme: Dinlenilenin içeriğini değerlendirme, eleştirel açıdan ele alma ve gerektiğinde alternatifler önerme. 6. Öz Yansıtma: Dinleme sürecine yönelik kendini değerlendirme ve sonraki çalışmalara yön verme.