Ücretli öğretmenlik iş başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilmelidir: 1. e-Devlet üzerinden başvuru ekranına giriş yapılır. 2. Kimlik bilgileri kontrol edilir. 3. İletişim bilgileri doğru şekilde doldurulur, çünkü Milli Eğitim İl veya İlçe Müdürlüğü bu bilgilerle iletişime geçecektir. 4. Eğitim bilgileri bölümünde yer alan seçeneklerden (örneğin, "formasyonum var" veya "köy okullarında çalışmak istiyorum") ilgili olan seçilir. 5. "Kaydet ve İlerle" butonuna basılır. 6. Ön lisans veya lisans mezuniyeti bilgileri arasından seçim yapılır. 7. İl ve ilçe tercihi yapılır. 8. Branş belirtilir. 9. İkinci dönem de bu tercihlere göre çalışmak isteniyorsa "İlgili tercihimin ikinci dönemde de geçerli sayılmasını istiyorum." seçeneği işaretlenir. Başvuru esnasında yanlış beyanda bulunduğu anlaşılan adayların görevlendirmeleri iptal edilir ve haklarında yasal işlem başlatılır. Başvuru tarihleri ve koşulları ilçelere göre değişiklik gösterebilir; bu nedenle, başvuruda bulunulacak ilçenin Milli Eğitim Müdürlüğü'nden bilgi alınması önerilir.