• Buradasın

    12. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı günlük planı nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı günlük planı oluşturmak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
    • diyariedebiyat.com 1. Bu sitede 12. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı için günlük ve haftalık ders planları bulunmaktadır 1.
    • edebiyatogretmeni.org 5. Bu sitede 12. sınıf Türk Edebiyatı günlük ders planları mevcuttur 5.
    Ayrıca, 2023-2024 eğitim öğretim yılı için hazırlanan 12. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Yıllık Ders Planı turkedebiyati.org sitesinden indirilebilir 3.
    Günlük plan oluştururken, Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı ve MEB çalışma takvimi göz önünde bulundurulabilir 3.
    Günlük planların, okulun koşullarına göre özelleştirilmesi önerilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türk Dili ve Edebiyatı konuları nelerdir?

    Türk Dili ve Edebiyatı dersinin bazı konuları: Şiir Bilgisi: Şiir bilgisi, söz sanatları. Düzyazı Bilgisi: Düzyazı bilgisi. İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı: Sözlü ve yazılı dönem. İslamiyet Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Geçiş dönemi, divan edebiyatı, halk edebiyatı. Batı Etkisinde Gelişen Türk Edebiyatı: Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Ati, Milli Edebiyat, Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatı. Edebi Akımlar: Başlıca dünya edebiyatı akımları. Metin Çözümleme: Anlama, yorumlama yeteneği. Söz Sanatları: Edebi sanatlar. Öğretici Metinler: Masal, fabl, destan, efsane. Tiyatro: Geleneksel Türk tiyatrosu, Tanzimat, Servetifünun ve Milli Edebiyat dönemi Türk tiyatrosu, Cumhuriyet dönemi Türk tiyatrosu. Ayrıca, 9. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı dersinde Türk dili ve edebiyatına giriş, hikaye, şiir, masal/fabl, roman, tiyatro, biyografi/otobiyografi, mektup/e-posta, günlük/blog gibi üniteler de yer almaktadır.

    Türk Dili ve Edebiyatı öğretim programı nedir?

    Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programı, öğrencilerin edebiyatla tanışmalarını ve Türk dilinin inceliklerini keşfetmelerini amaçlayan bir programdır. Programın temel hedefleri şunlardır: - Anlama ve anlatma becerilerinin geliştirilmesi: Okuma, dinleme ve yazma çalışmalarının bütünleştirilmesi. - Estetik zevkin artırılması: Edebî metinler aracılığıyla öğrencilerin estetik algılarının geliştirilmesi. - Disiplinlerarası düşünme: Edebiyatın bilimle ilişkisini fark ettirerek, öğrencilerin farklı alanlar arasında bağlantı kurmalarının sağlanması. Programda yer alan diğer önemli unsurlar: - Zümre çalışmaları: Diğer derslerle iş birliği yapılarak öğrencilere kaynaklık edecek kitaplara yer verilmesi. - Tarihî perspektif: Tarihî bir perspektif kazandıracak konulara yer verilmesi. - 21. yüzyıl becerileri: Eleştirel düşünme, problem çözme, yenilikçilik gibi becerilerin kazandırılması.

    Türk Dili ve edebiyatı günlük plan ne zaman hazırlanır?

    Türk Dili ve Edebiyatı günlük planı, eğitim-öğretim yılının başında, genellikle Eylül ayında hazırlanır.

    Türk dili ve edebiyatı 2. dönem konuları nelerdir?

    Türk dili ve edebiyatı 2. dönem konuları genellikle şu üniteleri içerir: Tiyatro: Cumhuriyet Dönemi'nden üç tiyatro örneği (trajedi, komedi, dram). Biyografi ve Otobiyografi: Cumhuriyet Dönemi'nden bir biyografi ve otobiyografi örneği. Mektup ve E-posta: Cumhuriyet Dönemi'nden bir özel ve bir edebî mektup, iki e-posta örneği. Roman: Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatından iki roman örneği. Dil Bilgisi: Anlatım bozuklukları, imla ve noktalama çalışmaları. Bu konular, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi için örnek olarak verilmiştir. Edebiyat konuları birbirine bağlı olduğu için her konunun anlaşılması önemlidir.

    12. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 1. ünite nedir?

    12. sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 1. ünite, "Türk Dili ve Edebiyatına Giriş" olarak adlandırılır ve genellikle iki hafta sürer. Bu ünitede ele alınan bazı konular: Edebiyat ve düşünce akımları/felsefe ilişkisi. Edebiyat ve psikoloji/psikiyatri ilişkisi. Dilin tarihî süreç içerisindeki değişimini etkileyen sebepler. İlk örneklerden günümüze Türkçenin önemli sözlükleri. Ayrıca, bu ünitede okuma, yazma, dinleme/izleme ve konuşma becerileri geliştirilir.