• Buradasın

    1'den 20'ye kadar nesne sayısı belirleme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1'den 20'ye kadar olan nesne sayısını belirlemek için şu adımlar izlenebilir:
    1. Sayma: 1'den başlayarak ileriye doğru birer birer sayılır 5.
    2. Son Sayılan Sayı: En son söylenen sayı, çokluğun nesne sayısını verir 5.
    Örneğin, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 5.
    Ayrıca, bu konuda aşağıdaki kaynaklar da faydalı olabilir:
    • YouTube: "20’ye Kadar Olan Nesnelerin Sayısını Tahmin Etme - 1. Sınıf Matematik" videosu 1.
    • Matific: 20'ye kadar olan nesne sayısını belirleme ve bu sayıyı rakamla yazma etkinliği 2.
    • Sonerhoca.net: Nesne sayısını belirleme çalışmaları 3.
    • Ercanakmercan.com: 20'ye kadar olan nesnelerin sayısı etkinliği 4.
    • Egitimgen.com: Nesne sayısını belirleme ve yazma çalışma kağıdı 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Nesne sayısı karşılaştırma nedir?

    Nesne sayısı karşılaştırması, iki niceliğin büyüklüğünü "çok", "daha çok", "az", "daha az" veya "eşit" terimleriyle karşılaştırmak anlamına gelir. Bu kavram, matematik eğitiminde, özellikle 1. sınıf düzeyinde, nesnelerin gruplandırılması ve sayıların karşılaştırılması süreçlerinde ele alınır.

    Nesne sayısını bulma hangi kazanım?

    Nesne sayısını bulma, 1. sınıf matematik öğretim programında "Sayılar ve İşlemler" öğrenme alanına ait bir kazanımdır. Bu kazanıma örnek olarak, "Nesne sayısı 20’ye kadar (20 dâhil) olan bir topluluktaki nesnelerin sayısını belirler ve bu sayıyı rakamla yazar" ifadesi verilebilir. Ayrıca, "Miktarı 10 ile 20 (10 ve 20 dâhil) arasında olan bir grup nesneyi, onluk ve birliklerine ayırarak gösterir, bu nesnelere karşılık gelen sayıyı rakamlarla yazar ve okur" kazanımı da nesne sayısını bulmayı içerir. Bu kazanımlar, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 2017 yılında yenilenen öğretim programlarına göre düzenlenmiştir.

    Nesne sayısını tahmin etme nasıl yapılır?

    Nesne sayısını tahmin etmek için şu adımlar izlenebilir: 1. Görsel algı: Çeşitli nesneler gösterilerek öğrencilerin görsel algıları geliştirilebilir. 2. Karşılaştırma: İki veya daha fazla nesne karşılaştırılarak hangi grubun daha fazla veya daha az nesne içerdiği tahmin ettirilebilir. 3. Tahmin yapma: Nesnelerin sayısı tahmin ettirilebilir. 4. Doğrulama: Tahminler, gerçek sayılarla karşılaştırılarak kontrol edilebilir. Örnek bir uygulama: Tahmin oyunu: Taşlar, boncuklar veya oyuncaklar bir torbaya konur. Resimlerle tahmin etme: Öğrencilere resimdeki nesne sayısı tahmin ettirilir. Bu tür etkinlikler, öğrencilerin sayısal sezgilerini, görsel dikkatlerini ve matematiksel düşünme becerilerini geliştirir.

    2. sınıf nesne sayısı bulma nasıl yapılır?

    2. sınıf nesne sayısı bulma için şu adımlar izlenebilir: 1. Nesnelerle tanışma. 2. Sayma egzersizleri. 3. Görsel yardımlar. 4. Uygulamalı örnekler. Ayrıca, nesne sayısını tahmin etme de bu süreçte önemli bir beceridir.

    1'den 20'ye kadar sayma nasıl yapılır?

    1'den 20'ye kadar sayma şu şekilde yapılır: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20. Bu sayma işlemi, birer ritmik sayma olarak adlandırılır. Ayrıca, YouTube'da "Sayıları Öğreniyorum - 1'den 20'ye Kadar Sayılar (Eğitici Video) Beraber Sayalım" başlıklı bir video bulunmaktadır. Bunun yanı sıra, wordwall.net sitesinde "1'den 20'ye kadar sayma" başlıklı çeşitli öğretim kaynakları mevcuttur.