ŞİRKETBlogKariyerTeknolojiReklam verme teknolojisi
Giriş yap
Menü
Yandex'te Reklam
Müşterilerinin vaka çalışmaları
Geri
Yandex'te ReklamHaberler
Türkiye’de Yandex Reklam Ürünleri
Müşterilerinin vaka çalışmaları
İletişim bilgileri

Reklamlar Yandex ile potansiyeline ulaşıyor: Yandex, Turkuvaz Medya Grubu’nun doldurma oranını %18-20 artırmasına, aynı anda prebid için %30 CPM kazanmasına nasıl yardımcı oldu?

Turkuvaz Medya Grubu’nun, Yandex Ads ve diğer modern reklam teknojilerini kullanarak reklam ekosistemini nasıl optimize ettiğini ve iş ortaklarını rekabete teşvik ederek gelirini nasıl artırdığını öğrenin.

İş ortağımız hakkında

Turkuvaz Medya Grubu, Türkiye’deki on farklı medya kuruluşunda ortaklığı bulunan, ülkenin en büyük medya holdinglerinden biridir. Sabah, Fotomaç, Takvim gazeteleri ile ATV и AHaber televizyon kanalları bunlardan bazılarıdır.

Holding çatısı altında bulunan medya kaynakları, aylık 2,5 milyar sayfa görüntüleme sağlayarak 56 milyon tekil ziyaretçiye ulaşmaktadır. Kitlelelerinin %90’ı Türkiye’den olsa da; Almanya, Rusya, Birleşik Krallık, Hollanda, Fransa ve ABD’den de ziyaretçi çekmektedirler.

Hedefleri

Turkuvaz Medya Grubu, doğrudan reklam anlaşmalarını gelir etme konusundaki esas odağı olarak görmektedir. Header bidding teknolojisine ek olarak, firma ayrıca videodan gelir etme teknolojisini de kullanmakta ve Android ve iOS uygulamaları ile mobil erişilebilirlik de sağlamaktadır. Firma bünyesinde Accelerated Mobile Pages gelir elde etme modeli kullanılmaktadır.

Turkuvaz Medya Grubu, Türkiye’de doğrudan reklam satışlarından elde ettiği geliri artırmak amacıyla, arz sahibi firmaların talebe direkt erişimini sağlayan Yandex Ads’i tercih etti.

Çözüm

Turkuvaz Medya Grubu, reklam kapasitesini geliştirmek için Prebid.js üzerine kurulu header bidding teknolojisiyle desteklenen gelişmiş bir ad stack kullanıyor. Reklam ekosisteminin optimize edilmesinde büyük katkıları olan Yandex Ads, Criteo, RTBHouse, Pubmatic, Rubicon, Smart ve Teads gibi platformların kusursuz bir şekilde birbirleriyle entegre çalıştığı bu sistem ile firma, etkili bir reklam altyapısı kurmak için büyük bir çaba içerisinde.

Sonuçlar

Yandex’in yüksek doldurma oranı, firmanın reklam envanteri taleplerine istikrarlı bir şekilde yanıt veriyor ve bu da Yandex’i değerli bir iş ortağı konumuna getiriyor. Yandex’in sunduğu ve oldukça rekabetçi olan bin gösterim başına maliyet (CPM) dışında, Turkuvaz Medya Grup’un reklam ekosistemine katılan Yandex’in varlığı sayesinde diğer iş ortakları arasındaki rekabet arttı ve iş ortaklarının CPM fiyatlarında düşüş gözlendi.

Yandex ile çalışmaya başladıktan sonra Turkuvaz Medya Grubu’nun Prebid için olan CPM’lerinde %30’luk bir artış gözlendi. Ayrıca firmanın doldurma oranlarında da %18-%20 arası bir artış gözlemlendi.

Sonuç olarak, Yandex artık Turkuvaz Medya Grubu’nun ilk 5 iş ortağından (11 iş ortağı içinden) biri olarak öne çıkıyor.
Mihail Şvabenland
Yandex’in Kıdemli Yayıncı İlişkileri Müdürü
Turkuvaz Medya Grubu, Yandex Advertising Network ile girdiği iş ortaklığıyla birden fazla reklam ağında rekabetçi açık artırmalar düzenlenmesi temin etti ve hem kendilerine özgü ihtiyaçlarını en iyi karşılayacak anlaşmaları yaptı hem de kendi içerikleriyle en uyumlu reklam formatlarını kullandı. Firma ayrıca küresel erişimimizin sağladığı avantajı kullanarak yalnızca Türkiye’de değil dünyanın her yerindeki doğrudan reklam verenlerle bağlantı kurabildi. Buna ek olarak Yandex Advertising Network olmadan gelir elde etmeleri mümkün olmayan ülkelerden gelen trafik için de gelir etmelerini sağlayacak yöntemler bulduk.
Alper Mısırlı
Turkuvaz Medya
Yandex, Turkuvaz Medya’nın en önemli iş ortaklarından biri. Bu iş ortaklığını önemsiyor ve doğal reklam ve video formatları gibi yeni reklamcılık modelleriyle işbirliğimizi güçlendirmeyi umuyoruz.
Gökhan Güney
Turkuvaz Medya
Yandex, destek sistemiyle olağanüstü bir iş çıkarıyor. Yandex’in header bidding teknolojisi, sistemimize sorunsuzca entegre olabiliyor, bu da reklam envanterimizin en etkili şekilde optimize olmasına yardımcı oluyor. Bunun yanında, GAM gibi üçüncü taraf reklam sunucuları kullanmadan Rus kullanıcılara doğrudan reklamlarımızı ulaştırıyoruz. Bunun yanında, GAM gibi üçüncü taraf reklam sunucuları kullanmadan Rus kullanıcılara doğrudan reklamlarımızı ulaştırıyoruz.
Yandex Advertising Network ile olan iş ortaklığımız; reklam gelirimizi artırdı, başka ülkelerden gelen trafikten gelir elde etme olanağını yakaladık ve rekabetçi olmak adına CPM fiyatlarını düşüren iş ortaklarımızın kendi aralarındaki rekabeti artırdı.

Doğrudan talebimizle işletmenizin verimini nasıl artırabileceğimizi öğrenmek için bizimle iletişime geçin: prebid@yandex-team.com.

Servisler

Yandex.Direct
Yandex.Metrica
Yandex.Rehber
Yandex.Webmaster
Yandex.Audience
Yandex.Tracker

Reklamlar

Yandex Arama’da Reklam
Yandex Reklam Ağında Reklam Yayınlanma
Yeniden Pazarlama
Yandex.Direct. Medya Bannarı
Yandex.Navigasyon

Yasal belgeler

Gizlilik Politikası
İlgi alanlarına göre reklam gösterimi

Teknolojileri

Yandex.Metrica API’si
Yandex.Haritalar API’si

Reklam materyalleri için koşullar

Reklam Materyalleri Koşulları
Yandex reklam politikası
Türkiye’de reklamı yapılması yasak ya da sınırlı olan ürün ve hizmetlerin listesi

Destek

Destek Ekibi
İletişim
Yerel Reklam Ajansları

© 2014–2025  YANDEX LLC