ŞİRKETBlogKariyerTeknolojiReklam verme teknolojisi
Giriş yap
Menü
Yandex'te Reklam
Müşterilerinin vaka çalışmaları
Geri
Yandex'te ReklamHaberler
Türkiye’de Yandex Reklam Ürünleri
Müşterilerinin vaka çalışmaları
İletişim bilgileri
Verimlilik artışıSatış artışıB2Bİnternet mağazalarıPerakende satışlarTadilat ve inşaatYandex DirectArama ve içerik reklamlarıArama’da BannerUlusal

Nasıl yeni kullanıcılara ulaşabilirim ve satışlarımı arttırabilirim?

Yandex reklam ürünlerini kullanarak, E-ticaret dönüşüm oranlarımızı %21.51 arttırdık. Web sitemize %29,83 oranında yeni ziyaretçi çektik. Bu çalışmanın sonucunda Koçtaş’ın Yandex plaformundaki cirosunda %48 oranında artış, toplam dijital satışa etkisi ise %18 oranında artış oldu.
Şirket Hakkında

Koçtaş, koctas.com.tr

Vehbi Koç’un girişimiyle 1955 yılında kurulan ve büyük inşaat projelerine yapı malzemeleri toptancısı olarak hizmete başlayan Koçtaş, 1996 yılında İzmir Bornova’da açılan ilk mağazası ile perakendeye adım atmıştır.

Bugün Koçtaş, İstanbul’dan Adana’ya, İzmir’den Trabzon’a kadar Türkiye’nin 19 ilinde 42 mağazasıyla müşterilerinin evlerini güzelleştirmek için ‘’Daha Güzel Evler Daha Güzel Hayatlar’’ misyonuyla çalışmasını sürdürmektedir.

Facts and figures
  • 1955 kuruluş yılı
  • 1996 perakende sektörüne geçiş
  • 42 Koçtaş mağazası
  • 17 Koçtaş Fix mağazası
Representative
Anıl Can Öztürk, Koçtaş Dijital Kanallar İş Geliştirme Yöneticisi

Markanin reklam hedefleri

  1. Fiziksel mağazaları için kampanya dönemlerinde erişim maksimize etmek
  2. Online iletişim de ise marka kampanyaları ile bilinirliği yükseltmek ve e-ticaret kampanyaları ile de satışa katkı sağlamak
  3. Omnichannel yolculuğunda online ve offline pazarlama faaliyetlerinin çapraz kanallara olan getirisini ölçümlemek.

Dönem: 1.2017 – şimdiye kadar

Kullanılan ürünler:

Yandex.Direct

  • Arama ve içerik reklamları
  • Smart Banners
  • Arama’da Banner

Bu neden önemlidir?

Koçtaş olarak dijital kanalda satış performanslarımızı iyileştirmek ve arttırmak öncelikli hedefimizdi. Ayrıca, Türkiye’deki farklı arama motoru davranışları olan ve farklı arama motoru kullanan tüm kullancılara ulaşarak websitesindeki yeni kullanıcı sayısını arttırmak da önemli hedeflerimizden biriydi.

İlk adım. Yandex.Direct

Koçtaş online mağazasındaki son 3 yılı incelediğimizde Yandex arama motorundan organik olarak ciddi anlamda bir satış geldiğini gördük.

Bu yüzden organik satışlarımıza ek olarak Yandex reklam modellerini kullanarak satışlarımızı ve hacmimizi büyütmek için 2017 yılının başından itibaren Yandex.Direct ürünlerini ana performans ürünleri olarak konumunlandırdık. Böylelikle Türkiyedeki farklı arama motoru kullanan kullanıcıların hepsini kapsayabilecektik.

İkinci adım. Smart banner

Remarketing’in satınalma hunisindeki önemli noktalardan biri olduğunu biliyorduk. Bu yüzden, Yandex Smart-Banner ürünü ile websitemizi daha önce ziyaret etmiş kişileri de tekrar hedefleyerek remarketing kurgumuzu güçlendirdik.

Üçüncü adım. Serp Display

Yandex’in performans ürünlerinin yanında bilirnirliğimizi arttırabileceğimiz ürünleri de kullandık.

Dönemsel olarak gerçekleştirdğimiz kampanyalarımızda ise ürün iletişimlerimizi güçlendirebileceğimiz Yandex SERP ürününü kullanarak hem marka hem de indirim iletişimlerimizin bilinirliliğini etkisini arttırmayı hedefledik.

Sonuçlar

  • Yandex platformundan getirimizi %113.39 oranında arttırdık.
  • Yandex platformundaki satışlarımızı %59.15 arttırdık.
  • E-ticaret dönüşüm oranlarımızı %21.51 oranında arttırdık.
  • Web sitemize %29,83 oranında daha fazla yeni ziyaretçi çektik.
  • Yandex’in Koçtaş’ın dijitaldeki cirosuna etkisini %48, toplam dijital satışa etkisini ise %18 arttırdık.
Anıl Can Öztürk
Koçtaş Dijital Kanallar İş Geliştirme Yöneticisi
Yandex kullancıları bizim için her zaman önemli. Bu yüzden Yandex’de yapılan tüm yenilikleri ve ürünleri kendi markamıza hızlıca uyarlamaya özen göstererek daha da büyümeyi hedefliyoruz.
Çağrı Berat Baş
ZER Dijital Performans ve Optimizasyon Uzmanı

Kanal çeşitliliğimizi arttırabilmek ve alternatif kanallardaki fırsatları yakalayabilmek adına sürekli geliştirmeler yapıyoruz.

Yandex tarafındaki kullanıcı hacmini ve potansiyelini gördükten sonra Yandex özelindeki çalışmalarımızı hızlandırmaya başladık.

Reklamlar sonrasında oluşan iş sonuçlarını değerlendirdiğimizde beklentimizi karşılayan rakamlara ulaştık, önümüzdeki dönemde Yandex özelindeki farklı ürün ve çözümleri de değerlendirmeye devam edeceğiz.

Nasıl yeni kullanıcılara ulaşabilirim ve satışlarımı arttırabilirim?
Nasıl yeni kullanıcılara ulaşabilirim ve satışlarımı arttırabilirim?
Presentation
PDF indir
Case-study ZER Dijital tarafından hazırlandı

Başarı öykünüzü Yandex ile başlatın

Ürün ve hizmetlerinizin reklamlarını Yandex arama sayfalarında ve Yandex Reklam Ağı'nda yayınlayın.
Başla

Servisler

Yandex.Direct
Yandex.Metrica
Yandex.Rehber
Yandex.Webmaster
Yandex.Audience
Yandex.Tracker

Reklamlar

Yandex Arama’da Reklam
Yandex Reklam Ağında Reklam Yayınlanma
Yeniden Pazarlama
Yandex.Direct. Medya Bannarı
Yandex.Navigasyon

Yasal belgeler

Gizlilik Politikası
İlgi alanlarına göre reklam gösterimi

Teknolojileri

Yandex.Metrica API’si
Yandex.Haritalar API’si

Reklam materyalleri için koşullar

Reklam Materyalleri Koşulları
Yandex reklam politikası
Türkiye’de reklamı yapılması yasak ya da sınırlı olan ürün ve hizmetlerin listesi

Destek

Destek Ekibi
İletişim
Yerel Reklam Ajansları

© 2014–2025  YANDEX LLC