Koçtaş, koctas.com.tr
Vehbi Koç’un girişimiyle 1955 yılında kurulan ve büyük inşaat projelerine yapı malzemeleri toptancısı olarak hizmete başlayan Koçtaş, 1996 yılında İzmir Bornova’da açılan ilk mağazası ile perakendeye adım atmıştır.
Bugün Koçtaş, İstanbul’dan Adana’ya, İzmir’den Trabzon’a kadar Türkiye’nin 19 ilinde 42 mağazasıyla müşterilerinin evlerini güzelleştirmek için ‘’Daha Güzel Evler Daha Güzel Hayatlar’’ misyonuyla çalışmasını sürdürmektedir.
- 1955 kuruluş yılı
- 1996 perakende sektörüne geçiş
- 42 Koçtaş mağazası
- 17 Koçtaş Fix mağazası
Markanin reklam hedefleri
- Fiziksel mağazaları için kampanya dönemlerinde erişim maksimize etmek
- Online iletişim de ise marka kampanyaları ile bilinirliği yükseltmek ve e-ticaret kampanyaları ile de satışa katkı sağlamak
- Omnichannel yolculuğunda online ve offline pazarlama faaliyetlerinin çapraz kanallara olan getirisini ölçümlemek.
Dönem: 1.2017 – şimdiye kadar
Kullanılan ürünler:
Yandex.Direct
- Arama ve içerik reklamları
- Smart Banners
- Arama’da Banner
Bu neden önemlidir?
İlk adım. Yandex.Direct
Koçtaş online mağazasındaki son 3 yılı incelediğimizde Yandex arama motorundan organik olarak ciddi anlamda bir satış geldiğini gördük.
Bu yüzden organik satışlarımıza ek olarak Yandex reklam modellerini kullanarak satışlarımızı ve hacmimizi büyütmek için 2017 yılının başından itibaren Yandex.Direct ürünlerini ana performans ürünleri olarak konumunlandırdık. Böylelikle Türkiyedeki farklı arama motoru kullanan kullanıcıların hepsini kapsayabilecektik.
İkinci adım. Smart banner
Üçüncü adım. Serp Display
Yandex’in performans ürünlerinin yanında bilirnirliğimizi arttırabileceğimiz ürünleri de kullandık.
Dönemsel olarak gerçekleştirdğimiz kampanyalarımızda ise ürün iletişimlerimizi güçlendirebileceğimiz Yandex SERP ürününü kullanarak hem marka hem de indirim iletişimlerimizin bilinirliliğini etkisini arttırmayı hedefledik.
Sonuçlar
- Yandex platformundan getirimizi %113.39 oranında arttırdık.
- Yandex platformundaki satışlarımızı %59.15 arttırdık.
- E-ticaret dönüşüm oranlarımızı %21.51 oranında arttırdık.
- Web sitemize %29,83 oranında daha fazla yeni ziyaretçi çektik.
- Yandex’in Koçtaş’ın dijitaldeki cirosuna etkisini %48, toplam dijital satışa etkisini ise %18 arttırdık.
Kanal çeşitliliğimizi arttırabilmek ve alternatif kanallardaki fırsatları yakalayabilmek adına sürekli geliştirmeler yapıyoruz.
Yandex tarafındaki kullanıcı hacmini ve potansiyelini gördükten sonra Yandex özelindeki çalışmalarımızı hızlandırmaya başladık.
Reklamlar sonrasında oluşan iş sonuçlarını değerlendirdiğimizde beklentimizi karşılayan rakamlara ulaştık, önümüzdeki dönemde Yandex özelindeki farklı ürün ve çözümleri de değerlendirmeye devam edeceğiz.