ŞİRKETBlogKariyerTeknolojiReklam verme teknolojisi
Giriş yap
Menü
Yandex'te Reklam
Müşterilerinin vaka çalışmaları
Geri
Yandex'te ReklamHaberler
Türkiye’de Yandex Reklam Ürünleri
Müşterilerinin vaka çalışmaları
İletişim bilgileri

Türk moda markaları Rusya pazarında nasıl büyüyebilir?

Rusya, Türk moda markaları için büyük bir fırsat sunuyor. Rus tüketiciler Ocak - Nisan 2024 döneminde Türk moda markalarıyla ilgili 1 milyon arama gerçekleştirdi. Üstelik tüketici güveninin hızla toparlandığına dair güçlü işaretler var ve bu, geleceğin daha da parlak olduğunu gösteriyor.
Bu yazıda bazı ekonomik göstergelere, moda alışveriş ortamına, tüketicilerin arama davranışlarına ve Türk markalarını satın alan Rus tüketicilerin profiline bakacağız ve Türk moda markalarına bazı pratik ipuçları vereceğiz.

Rusların moda satın alma davranışına bakış

Refah seviyesiyle birlikte moda harcamaları da artıyor

İlk olarak, ekonomik göstergelere göz atalım. Tüketicilerin finansal kaygıları azalıyor. Önceki yıllara kıyasla insanların gelişigüzel kıyafet, ayakkabı ve aksesuar harcamaları %50 artarken, finansal memnuniyetlerini “ortalamanın üstünde” olarak değerlendirenlerin sayısında %70 yükseliş görülüyor.

Satışlar genel olarak azalsa da çevrimiçi satışlar artıyor

Moda sektörünün genel satışları, harcama ve satın alma hacmi bakımından 2023’te bir önceki yıla göre hafif bir düşüş yaşadı. Bununla birlikte, çevrimiçi satışlarda görülen yaklaşık %50’lik hızlı yükseliş ve satın alma hacmindeki daha da büyük artış, genel satışlardaki bu hafif düşüşü gölgede bıraktı. Çevrimiçi satın almaların payı 2023’te %32’ye ulaştı.

Moda müşterileri çeşitli siteleri geziyor

Rus moda müşterileri, satın almadan önce ortalama 5-6 web sitesi ziyaret ediyor. Ve bu müşteriler farklı sitelerden alışveriş yapma eğiliminde: Kullanıcıların %43’ünün kıyafet ve ayakkabı alışverişi yaptığı tek bir ana mağaza yok. Satın alma serüveninde markaların, müşterileri ilk haftada yakalamaları kritik önem taşıyor.Alışveriş yapanların %81’i 7 gün içinde satın alıyor; bunların %30’u ise satın almayı 2-3 gün içinde tamamlıyor.

Arama detayları: Kıyafet, ayakkabı, aksesuar, cinsiyet

Beklendiği gibi, moda aramalarının büyük çoğunluğunu %59 ile kıyafet oluştururken, onu %24 ile ayakkabı, %17 ile aksesuar takip ediyor.


Cinsiyet bakımından, sorguların %66’sı kadın kıyafetlerine yönelik. Polo tişörtler (+%22) ve kapri (+%21) ise popülaritesi en çok yükselen kategoriler.

Türk moda markaları bu bilgilerden nasıl yararlanabilir?

Birkaç Türk markası Rusça konuşulan ülkelerde halihazırda belirgin bir etkiye sahip. Örneğin, Türkiye’nin en büyük 3 moda markası Yandex Arama sorgularında önemli bir yer tutuyor.

Yukarıdaki veriler göz önünde bulundurularak, Türk moda markalarının farkındalık yaratma, satışları artırma ve hatta Rusya pazarında büyük bir isim haline gelme yolunda atabilecekleri birkaç adım var.

Birincisi, çevrimiçi alışveriş çevrimdışı veya çok kanallı alışverişten çok daha hızlı büyüdüğü için, yatırımınızın tümünü çevrimiçi kanallara yapmanın mantıklı olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak, müşterilerin yarısından fazlası alışverişlerinde çok kanallı bir yaklaşım benimsediğinden, çok kanallı deneyimlere yatırım yapmak cazip fırsatlar sunabilir. Özellikle de alışverişin görevden ziyade bir deneyim olarak algılandığı premium ve lüks markalar için bu yaklaşım etkili olabilir. Çok kanallı bir kampanyada örneğin farkındalık oluşturmak için Telegram reklamları kullanılabilir, oluşturulan talebi yakalamak için web arama reklamlarından yararlanılabilir ve ardından özel bir teklifle satış fırsatının daha yüksek olduğu mağazaya müşteri trafiği artırılabilir.

İkincisi, çoğu moda müşterisi kullanıcı değerlendirmelerine ve yorumlarına göz atıyor. Dolayısıyla, mutlu müşterilerinizden yorum bırakmalarını isteyerek satışlarda kademeli artış yakalayabilirsiniz. Yorum bırakma yöntemlerinden bazıları:

● Web sitenizde yer alan bir yorum sayfası. Mevcut yorumları sayfaya eklemeyi unutmayın. Bunlar müşterilere yorumlarının neye benzeyebileceği ve ne kadar uzun olabileceği konusunda fikir verir.

● Satış sonrası e-postalar. Alışveriş sonrasında müşterilerinize bir sanal kartla teşekkür edebilir ve onlardan yorum bırakmalarını isteyebilirsiniz.

● Ve tabii ki sosyal medya. Mutlu takipçilerinizden yorum bırakmalarını isteyen ve destekleri için minnettar olduğunuzu belirtien bir gönderi yayınlayabilirsiniz.

Üçüncüsü, hedef kitlenizle etkileşim ilk buluşmada bitmez. Alışveriş yapanların birden fazla web sitesi ziyaret ettiğini ve satın almalarının 1 haftaya kadar sürebildiğini göz önünde bulundurursak, markanızın akılda kalmasında ve internet kullanıcılarının müşterilere dönüştürülmesinde yeniden hedeflemenin büyük rolü olabilir. Uzmanından ipucu: Yandex Direct’te yeniden hedefleme kampanyaları oluşturabilirsiniz. Yeniden hedefleme reklamlarımız kapının eşiğinde duranları içeri girip alışverişi tamamlamaya teşvik eder. Yandex Direct’te yeniden hedefleme kampanyaları hakkında ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Hedef müşteri profiliniz hakkında

Türk moda markalarını arayanların büyük bölümü kadınlar: %74 kadın, %26 erkek. Bunların büyük çoğunluğu (%73) gelir bakımından düşük, orta ve yüksek gelir segmentlerine düzenli dağılıyor. Ancak, %21’i alım gücü yüksek kişilerden oluşuyor. Yaş aralığının ise yetişkin nüfusta oldukça düzenli dağıldığını söyleyebiliriz.

Moda markaları nasıl reklam yapıyor?


Moda markalarının reklam harcamasının büyük bölümü (%84) performans reklamlarına giderken, görüntülü reklamlar %16 seviyesinde kalıyor. Bununla birlikte, görüntülü reklamlara yapılan harcamalardaki yıllık artış %117 iken, performans reklamlarında bu oran %50 ile sınırlı. Reklam bütçenizi nerede ve nasıl değerlendirmek isterseniz isteyin, Yandex Direct size Rusça konuşulan pazarlarda benzersiz bir kapsam ve zengin reklam formatları sunuyor. Rus internet kullanıcılarının %90’ını kapsayan Yandex 600’den fazla hedefleme seçeneği, geniş reklam yelpazesi ve ileri teknoloji reklam araçlarıyla reklam kampanyalarınızın performansını zirveye çıkarmanıza yardımcı oluyor.

Daha fazla bilgi edinmek ister misiniz?

Yandex Direct’in Rusça konuşulan pazarlarda markanızı büyütmeye ve satışlarınızı artırmaya nasıl yardımcı olabileceğini öğrenmek için bize ulaşın!

Servisler

Yandex.Direct
Yandex.Metrica
Yandex.Rehber
Yandex.Webmaster
Yandex.Audience
Yandex.Tracker

Reklamlar

Yandex Arama’da Reklam
Yandex Reklam Ağında Reklam Yayınlanma
Yeniden Pazarlama
Yandex.Direct. Medya Bannarı
Yandex.Navigasyon

Yasal belgeler

Gizlilik Politikası
İlgi alanlarına göre reklam gösterimi

Teknolojileri

Yandex.Metrica API’si
Yandex.Haritalar API’si

Reklam materyalleri için koşullar

Reklam Materyalleri Koşulları
Yandex reklam politikası
Türkiye’de reklamı yapılması yasak ya da sınırlı olan ürün ve hizmetlerin listesi

Destek

Destek Ekibi
İletişim
Yerel Reklam Ajansları

© 2014–2025  YANDEX LLC