Manuka hakkında
Hedef
Manuka, Yandex Ads Space’i kullanmaya başlamadan önce, ROAS’ı hedefte tutarken bütçeyi verimli bir şekilde ölçeklendirmekte zorlanıyordu. Firmanı yeni kullanıcı edinme maliyetleri artıyor, bu da dönüşümleri sürdürülebilir bir şekilde artırmayı zorlaştırıyordu. Ekip net hedefler belirledi: ROAS’ı artırmak ve verimlilikten ödün vermeden dönüşüm hacmini ve geliri yükseltmek.
Karşınızda Manuka'dan Necat Babacan
Çözüm
Manuka, Yandex Ads ekibini arkasına alarak, dönüşüm hunisine uygun iki katmanlı bir Yandex Ads Space stratejisi oluşturdu:
- Üst huni: Etkileşim kampanyası. Uyarlanabilir banner’lar, sitelerine nitelikli trafik çekmek için Manuka’nın satış kampanyasını öne çıkardı. Gelen kitle daha sonra alt huninin yeniden hedefleme çabalarını besledi.
- Alt huni: — Performans kampanyası. ROAS için optimize edilen ve gerçek dönüşümler üzerinden ödeme yapılan Performans kampanyası, Etkileşim kampanyasının beslediği, dönüşüme hazır kitleyi dönüşüme yönlendirdi. Buna, ilk başta Manuka’nın Etkileşim kampanyası üzerinden gelen en az 13 doğrudan dönüşüm de dahildi.
Manuka, Eylül 2025’te etkili bir şekilde ölçeklenmeyi hedefleyerek, satış kampanyasını tanıtmak için Space kampanya yatırımlarını yaklaşık %100 oranında artırdı. Dönüşüm hunisinin her iki ucundaki ivmeyi korumak için Etkileşim ve Performans kampanyalarını birlikte yürütürken, kreatifleri ve bütçeleri sürekli olarak A/B testiyle sınadı, hedef kitle segmentlerini daha hassas bir şekilde tespit etti ve Yandex içgörülerinden yararlanarak reklam mesajlarını sürekli optimize etti.