Reklam harcamalarının hedef payı

“Yayın başına hedef harcama payı” stratejisi, reklam gösterim hedeflerini belirlemiş olan ve reklam harcamaları ile bundan elde edilen gelir arasında en uygun oranı bilen reklam verenler için uygundur.

  1. Çalışma esasları
  2. Bağlanma koşulları
  3. Strateji ayarları

Çalışma esasları

Yayın başına harcama payı (YBHP): Reklam için harcanan tutarın getirdiği gelire oranı. Yüzde olarak belirtilir.

Bu strateji sayesinde belirtilen reklam harcama payına bağlı kalırken seçilen hedefe göre maksimum dönüşüm sayısını elde edebilirsiniz. Teklifler; reklam harcaması, seçilen hedef için aktarılan gelirin belirli bir yüzdesi düzeyinde kalmak kaydıyla olası en iyi sonucu sağlayacak şekilde ayarlanır.

Bu strateji, e-ticaretin kullanıldığı veya dönüşüm gelirini Yandex.Metrica'ya aktaran kampanyalar için uygundur. Bu strateji ayrıca gelirin, kampanyanın anahtar hedeflerinden istenilen birinin fiyatı olarak belirlendiği kampanyalar için de kullanılabilir.

Örnek 1. Anahtar hedeflere göre optimizasyon

Örneğin, çiçek dükkanında bir satış sorumlusu olan Ayşe'nin telefon aramaları veya haberleşme aracı üzerinden haftada 40 buket siparişi aldığını, toplam satış gelirinin ise 40.000 ruble olduğunu düşünelim. Böylece bir telefon araması veya bir sipariş dükkana ortalama hesapla 1000 ruble getiriyor demektir. Şimdi Ayşe'nin bu tutardan 150 rublesini (% 15'ini) reklam için ödemeye hazır olduğunu düşünelim.

Kampanyanın ayarlar menüsüne giren Ayşe anahtar hedefler olarak “telefon araması” ve “Sohbet iletisi” seçeneklerini işaretleyebilir ve bu hedeflerin dönüşüm değerini 1000 ruble düzeyinde belirtebilir; strateji ayarlarında ise bu anahtar hedefleri kampanya hedefleri olarak ve reklam harcaması payını %15 olarak belirtebilir. Böylece reklam gösterimleri, özellikle belirtilen hedefler için dönüşümler sağlayacak ve reklam yayını maliyetinin ortalaması istenilen reklam harcaması payını aşmayacak şekilde yapılır.

Örnek 2. Dönüşüm başına ödeme ile hedef Metrik optimizasyonu

Eugene, hedefe göre gelir Metriği üzerinden geçer “Katalogda kurs sayfasını görüntüleme” 100 ruble tutarında. Stratejiyi belirlerken, optimizasyon için bu hedefi belirledi, dönüşüm başına ödemeyi etkinleştirdi ve DRR = %25'i belirledi.

Siteye reklam tıkladıktan sonra Eugene, bir ziyarette katalogdaki derslerin 3 sayfalarına bakan bir kişi geldi.

Metrik geliri düzeltir: 3 (hedef başarı sayısı) × 100 (hedef başarı başına gelir) = 300 ruble.

Eugene ile 75 ruble = 300 ruble (metriğe göre gelir) × 25% (reklam harcamalarının payı) reklam yerleştirmek için yazılır.

Direct raporu, hedefe göre 1 dönüşüm gösterecektir “Katalogda kurs sayfasını görüntüleme” ve belirtilen gelir 300 ruble.

Reklam kampanyası başlatıldığında, strateji eğitim aşamasına geçer. Bu işlem 5 ilâ 14 gün arasında sürer. Eğitim sırasında çok az dönüşüm aldıysanız, arayüzdeki önerilere dikkate alarak strateji ayarlarını kontrol edin.

Bağlanma koşulları

  1. Reklamı yapılan sitede Yandex.Metrica sayaç kodu yüklüdür. Sitenin tüm sayfalarına sayaç kodu yerleştirmenizi öneririz.
  2. Sayaçta hedefler ayarlanmış olmalıdır.
  3. Yandex.Direct'teki kampanya parametrelerinde bu sayacın numarası belirtilir. Metrica hakkında daha fazla bilgi.
  4. Reklam gelirinin (hedef fiyatı değerinin ve para biriminin) Yandex.Direct'e aktarılması ayarlandı. Bunu aktarmak için birkaç yöntem kullanabilirsiniz:
    • Kampanyaya anahtar hedefler ve parametreler ekleyerek ve bunlar için değer belirterek. Optimizasyon için, doğrudan gelir sağlayan hedeflerin yanı sıra siteye kaydolma veya promosyonlarınıza katılmayı kabul etme gibi başka hedefler de seçebilirsiniz.

      Bu gelir aktarımı, dönüşüm başına ödeme stratejisi için uygun değildir.

    • Yandex.Metrica arayüzünde hedef geliri'ni göster Bunun için programlama becerilerine ve hassas finansal göstergelere gerek yoktur; ortalama sipariş tutarını veya bir siparişten veya gönderilen formdan gelen tahmini geliri belirtmek yeterlidir.
    • reachGoal yöntemini kimlik belirleyicisi içeren hedef ve belirlenen değer ile kullanarak.
    • Ürün fiyatını veya sipariş bedelini dahil edin ve iletin. “E-ticaret hedefleri için: Satın alma” hedefinin tanımlayıcısı Metrica tarafından otomatik olarak iletilecektir. Diğer hedefler için tanımlayıcı goal_id alanına iletilmelidir.
      Ürün fiyatı iletimi ve hedef tanımlayıcı örneği
      dataLayer.push({
                                              "ecommerce": {
                                              "purchase": {
                                              "actionField": {
                                              "id" : "TRX987",
                                              "goal_id": "123456"
                                              },
                                              "products": [
                                              {
                                              "id": "25341",
                                              "name": "Yandex erkek Kazak",
                                              "price": 1345.26,
                                              "brand": "Yandex / Benndex",
                                              "category": "Giyim / Erkek Giyim / hoodies ve sweatshirt",
                                              "variant": "turuncu renk"
                                              },
                                              {
                                              "id": "25314",
                                              "name": "Yandex kadın Sweatshirt",
                                              "price": 1543.62,
                                              "brand": "Yandex / Benndex",
                                              "category": "Giyim / kadın giyim / hoodies ve sweatshirt",
                                              "variant": "beyaz renk",
                                              "quantity": 3
                                              }
                                              ]
                                              }
                                              }
                                              });

    Parasal olmayan bir gelir kullanıyorsanız para birimi olarak Yandex.Direct'te kullandığınız para birimini belirtin.

Strateji ayarları

Reklam harcamalarının hedef payını almak istediğiniz koşulu seçin:

Seçeneği etkinleştir Dönüşümler için ödemesadece ödeme yapmak için başarı seçilen hedefin kullanıcıları. Hedef sadece bir tane belirtilebilir. Strateji, hedefte aktarılan gelirin belirtilen yüzdesine eşit olan, sabit bir fiyata göre dönüşümler sağlar.

Bu seçeneğin doğru çalışması için, hedef geliri dinamik olarak aktarılmalıdır: Metrikler aracılığıyla, metrik API'leri aracılığıyla veya seçilen gelir Metrik hedef ayarlarında.

Hedefe göre optimize et

Strateji, seçilen hedef eylemi daha sık gerçekleştiren reklamların tıklanma oranını artırmaya çalışır. Yandex.Metrica hedeflerinden birini kullanabilirsiniz.

Hedef rengi ne anlama gelir?

Reklam ve reklam dışı dahil olmak üzere, tüm Trafik kaynakları için seçilen hedef dikkate alındığında, hedef ziyaretlerin ne kadarının gerçekleştiğini gösterir.

Yeşil

Hedef, tüm trafik kaynaklarına göre yeterince hedef ziyaret sağlar. Bu hedefi kullanmanızı öneririz.

Gri

Hedef, tüm trafik kaynaklarına göre çok az sayıda hedef ziyaret sağlar. Bu hedefin, gerçek reklam kampanyalarında çok az dönüşüm sağlama riski bulunuyor; dolayısıyla kampanya performansı olumsuz yönde etkilenecek. Eminseniz bu hedefi seçin; hedef ziyaretler stratejinin çalışması için yeterlidir.

İlişkilendirme modeli

Ziyaret için ne tür bir girişin kaynak sayılacağını belirleyen kurala İlişkilendirme modeli denir: Bu model, reklamın, işinizin gelişmesine olan katkısını daha net belirlemeye yardımcı olur. Fiyat teklifi belirlenirken, sistem seçilen ilişkilendirme modeline göre Yandex.Metrica istatistiklerini kullanır, sizin belirttiğiniz sonuca ulaşmayı hedefler.

Model seçimi, iş türüne, trafik çekme yoluna ve sizin hedeflerinize bağlıdır. İlişkilendirme modeli varsayılan olarak Yandex.Direct'ten yapılan son ziyaret olarak ayarlanmıştır. Gerektiğinde bu ayarı değiştirebilirsiniz.

İlişkilendirme modelleri hakkında daha fazla bilgi için tıklayın.

Yayın başına harcama payı

Reklam harcama payının sağladığı gelire yüzde olarak oranı.

Haftalık bütçe

Haftalık bütçenin minimum tutarı 17 TL'dir.

Gerçek harcama, bütçede belirtilenden, yüzde olarak birkaç puan farklı olabilir. Stratejiler arasında yaptığınız geçişler, bütçe değişiklikleri, kampanyanın durdurulması, zaman hedefleme ayarlarının ve kampanyanın başlangıç tarihinin değişmesi bu farkın doğmasının nedenleridir.

Bütçe dağılımı, zaman hedefleme ayarlarına bağlıdır. Örneğin, reklam gösterimlerini haftada iki gün ile sınırladıysanız, sadece iki güne bütçe dağılımı yapılır.

Bütçeden harcama yapılamıyorsa arayüzde bununla ilgili bir uyarı görür ve e-posta yoluyla bildirim alırsınız. Bu, genellikle seçilen anahtar sözcük gruplarının düşük tıklanabilirliğine, yetersiz bütçeye veya düşük en yüksek teklife işaret eder.