Yandex.Direct istatistiklerinde büyük yenilikler var
Yandex.Direct kampanyalarının verimliliği artık ilk, en son ve son anlamlı geçişe göre değerlendirilebilir.
Direct'teki dönüşüm oranı ise bugüne kadar uyguladığımız yöntemden farklı olarak, hedefe yönelik ziyaret sayısının Direct'ten kaynaklanan ziyaret sayısı yerine reklam tıklama sayısına oranı olarak hesaplanacak.
Son olarak: Dönüşüm tarihi, Yandex.Direct'i Yandex.Metrica'dan ayıran önemli bir özelliktir. Yandex.Metrica'da hedefe ulaşımlar gerçekleştikleri günde hemen raporlara yansırken, Yandex.Direct'in ana amacı ziyaretçilerin sitedeki davranışlarını kaydetmek değil, yayınlanan reklamların performansını göstermektir. Dolayısıyla, Direct'te dönüşüm verilerinin dönüşümü sağlayan tıklamaya bağlantısı gösterilmelidir. "İlk geçiş" ilişkilendirme modeline göre dönüşümün kaynağı ziyaretçiyi siteye getiren Yandex.Direct reklamına yapılan ilk tıklama sayılır. "Son anlamlı geçiş" modeline göre ise dönüşümü sağlayan, sonrasında organik arama sonuçları ya da başka bir reklam sistemi gibi diğer önemli trafik kaynaklarından geçişler olmadıkça, Direct reklamının en son tıklanmasıdır.
Son olarak, "Son geçiş" modelinde dönüşümün hemen öncesinde Direct reklamına yapılan en son tıklama dönüşümün kaynağı sayılır.
Böylelikle, Yandex.Direct size satışlarınıza en önemli katkı sağlayan kampanya ve reklamlarınız hakkında ayrıntılı bilgi sağlar ve ücretli reklamlarınızın verimliliği konusunda size fikir verir.
Yandex.Metrica aracılığıyla da sitenizdeki kullanıcıların davranışlarını incelemeye ve farklı trafik kaynaklarının etkinliğini değerlendirmeye devam edebilirsiniz.
İlişkilendirme modeli nedir?
Konuyu en baştan alalım. Kullanıcının reklam veya başka bir trafik kaynağıyla etkileşimlerinin her birine bir değer verilebilir. Dönüşüm olaylarının farklı trafik kaynaklarına farklı ilişkilendirme yöntemlerine ilişkilendirme modelleri denir.
Son geçişe göre ilişkilendirmeyi seçtiğinizde dönüşümler, hedeflenen yararlı işlemin hemen öncesinde ziyaretçiyi siteye getiren en son trafik kaynağına atfedilir. İlk geçişe göre ilişkilendirme ise kullanıcının siteyle etkileşim zincirini başlatan ilk trafik kaynağının tespitinde yardımcı olur.
Şimdi bir kullanıcının reklamı görüp ürünü almaya karar verdiği fakat siparişi tamamlamadan önce site sayfasını içeren sekmeyi bir gün boyunca açık tutup, ardından nihayet hedeflenen yararlı eylemi yaptığı bir durumu ele alalım. Bu durumda, ziyaretçinin reklamla çok önemli olan ilk etkileşimi zamanlama açısından en son verimli trafik kaynağı sayılmaz ve Yandex.Metrica istatistiklerinde bu dönüşüm bir takım iç geçişlerin sonucunda gerçekleşmiş gibi görünür.
En son anlamlı geçişe göre ilişkilendirme modeli özellikle bu tür durumlar için geliştirildi. Bu modele göre favorilerden, yerel olarak kaydedilen dosyalardan ya da adres satırına yazılan adresten siteye yapılan geçişler veya iç geçişler gibi, her türlü ikincil kaynakların sağladığı dönüşümler en son anlamlı trafik kaynağına atfedilir. Yandex.Directte bu anlamlı kaynak, reklam tıklamasıdır. Bu ilişkilendirme modeli istatistik ayarlarında varsayılan olarak seçilidir.
Yandex.Direct ile Yandex.Metrica'da veri hesaplama yöntemleri niçin farklı?
Yandex.Metrica'da ilişkilendirme modelleri zaten uzun zamandır kullanılıyor. Aynı işlevi başka bir hesaplama yöntemiyle Yandex.Direct'te de kullanmanın bir faydası var mı?
Yandex Direct'in ve Yandex.Metrica'nın görevleri farklı olduğu gibi, kullandıkları dönüşüm ilişkilendirme ve dönüşüm oranı hesaplama yöntemleri de farklıdır.
Aralarındaki temel fark, istatistik toplama prensibindedir: Yandex.Metrica site ziyaretlerini sayarken, Yandex.Direct reklam tıklamalarını sayar. Dolayısıyla, ilişkilendirme modelleri de sırasıyla, gerçekleşen ziyaretlere ve tıklamalara uygulanır.
Yandex.Direct | Yandex.Metrica | |
---|---|---|
Toplanan istatistiklerle çözülmesi amaçlanan görevler | Toplanan istatistikler reklamların etkinliğini (verimliliğini) değerlendirmek için kullanılır: Dönüşüm değerleri farklı şirketler ve reklam grupları arasında dağıtılır. Bu şekilde her aşamada en etkin filtreler belirlenerek gösterim ayarlarındaki hatalar tespit edilir. | Yandex.Metrica ise sitedeki gelişmeleri ve siteye gelen trafiğin kaynaklarını inceleyip karşılaştırmaya odaklanır. Böylece, haftanın farklı günlerinde gerçekleşen dönüşümlere ilişkilendirme modelleri uygulayarak siparişlerin gerçekleştiği günleri ve ayrıca hedef kitlenizle etkileşim zincirinde en önemli olan sipariş kaynaklarınızı tespit edebilirsiniz. |
Dönüşüm oranı nasıl hesaplanır? | Dönüşüm oranı, hedefe yönelik ziyaret sayısının Direct tüm reklam tıklamalarına oranı olarak hesaplanır. | Dönüşüm oranı, hedefe yönelik ziyaret sayısının toplam ziyaret sayısına veya seçilmiş bir trafik kaynağının sağladığı ziyaretlerin toplam sayısına oranı olarak hesaplanır. |
Hesaplama şeklindeki temel farklılıklar | Yandex.Direct, gerçekleşen dönüşümü reklama yapılan anlamlı tıklamanın gerçekleştiği günle ilişkilendirerek, hangi kreatifin kullanıcıyı satın almaya yönlendirdiğini anlamanızı ve reklamlarınızın en verimli çalıştığı günleri tespit etmenizi sağlar. | Yandex.Metrica, dönüşümü gerçekleştiği günle ilişkilendirir. Örneğin, 1 Haziran'daki bir reklam tıklamasıyla ilgili dönüşümün 10 Haziran'da gerçekleştiğini görebilirsiniz. Yandex.Metrica'nın 5-10 Haziran dönemine ait "Yandex.Direct: Özet" raporunda 1 adet hedefe yönelik ziyaret görürsünüz. Aynı zamanda 5-10 Haziran'a ait Yandex.Direct raporunda dönüşüm sayısı 0 iken, 1 Haziran verilerini kapsayacak rapor size 1 adet dönüşümün gerçekleştiğini gösterir. |
Bu veriler ne işe yarar? | Yandex.Direct raporlarındaki verileri doğru analiz ederek ayarlarınızı ve kreatif içeriğinizi amaçlarınıza daha uygun hale getirebilir ve daha yüksek performanslı reklamlar, anahtar sözcükler veya reklam gösterim saatleri için daha yüksek teklifler seçebilirsiniz. | Yandex.Metrica raporları sayesinde belirli bir ziyaretçiyle ilk ziyaretinden alım işlemine ve sonraki site ziyaretlerine kadar tüm etkileşim zincirinizi takip edebilirsiniz. Bu şekilde, ortalama ziyaretçinizin ürünü satın alma kararı alması için ne kadar süre gerektiğini ve farklı etkileşim kanallarının satışlara katkısını değerlendirebilir, ayrıca sitenizde farklı trafik kanallarından gelen ziyaretçilere engel olabilecek teknik hatalar ya da diğer karmaşık hususlar olup olmadığını anlayabilirsiniz. |
Yandex.Direct desteğiyle mükemmel bir analiz aracı haline gelen Yandex.Metrica, reklam kampanyalarınızın hem verimliliğini hem de yeniden pazarlama gibi ayarlarının doğruluğunu değerlendirmenizi sağlar.