İnternet kullanıcıları ürün/hizmet ararken buldukları firmalar hemen hemen benzer tekliflere sahipse kendilerine en yakın yerde bulunan firmayı seçerler. Örneğin Ataşehir'de yaşayan bir kişi otobüs biletini Anadolu yakasından geçen firmalardan alır; aynı şekilde Maslak'taki plazalarda çalışan bir iş adamı takım elbisesini kuru temizlemeye yine yakınlardaki bir kuru temizlemeciye verir.
İlgili reklam teklifi kullanıcının tüm ihtiyaçlarını karşılıyorsa ve yeri de yürüme mesafesinde bulunuyorsa bu teklifi varsayılan olarak başarılı sayabiliriz. İnternette ilgisini çektiğiniz bir kullanıcı size çevrimdışı olarak da kolay ulaşabiliyorsa bu kullanıcı potansiyel müşteri sınıfından gerçek müşteri sınıfına geçer.
Yandex.Direct + Yandex.Audience'tan alınan konum = Ağlarda aktif gücü olan hiper lokal hedefleme imkanı
Direct'teki reklamınızı artık sadece ülkelere ve şehirlere göre değil, (+500 metre yakında bulunan) civardaki kullanıcıların konumlarıa göre de hedefleyebilirsiniz. Örneğin mahalle, semt, metro istasyonu, cadde, dörtyol ağzı, belirli objelerin bulunduğu alanlar (alışveriş merkezleri, iş merkezleri, tren garları, havaalanları, üniversiteler, konser alanları, parklar, eğlence merkezleri vs.) gibi net konumlara göre hedefleme yapabilirsiniz. Yandex.Audience'ta Konum bilgileri bazında segmentler adlı yeni segment türü sayesinde bu özelliği kullanabilirsiniz.
Bu nasıl çalışır?
Yandex.Audience'ta dünya haritası üzerinde istediğiniz bir noktayı veya belirli bir adresi seçebilir ve gösterimlerin aktive edileceği bölgeyi belirtebilirsiniz. Böylece bu bölgedeki kullanıcılara reklamınız gösterilir.
Segment oluştururken aşağıdaki üç özelliği kullanarak belirli bir lokasyonda bulunan kullanıcıları seçebilirsiniz:
- şu anda bu noktada bulunanlar
- bu noktada belirli aralıklarla bulunanlar
- belirli zaman aralığında bu noktada N gün bulunmuş olanlar
Sistem mevcut konum için en az 1000 kullanıcı belirlediğinde segment oluşturulmuş sayılır. Konum bazında oluşturulan segment Yandex.Audience'ta kaydedilebilir ve Yandex.Direct'te şu iki şekilde kullanılabilir:
- Standart hedef kitle seçim koşullarına göre gösterimler ayarında kullanıldığı gibi
- Aramada coğrafi segmentler hedef kitlesini sözcük gruplarına göre teklif düzenlemeleri uygulayarak
İleride içerik reklamlarınızın dışında Yandex.Display'deki medya kampanyalarınız için de coğrafi segmentlerle çalışma özelliğini sunacağız. Bunun için lütfen beklemede kalın!