Direct
Bilgi
Bize ulaşın

Hedef kitle seçim koşullarına göre gösterimler

Reklamlarınızı ister önceden seçtiğiniz bir kullanıcı kitlesine veya isterseniz web sitesini ziyaret eden ve üzerinde belirli işlemler yapan kullanıcı kitlesine gösterebilirsiniz. Kullanıcıların sitede gerçekleştirdikleri eylemlere göre farklı reklamlar da gösterebilirsiniz. Bu reklamlar sadece ağlarda gösterilir.

Hedef kitle seçim koşullarını ayarlayarak promosyon amaçlarınıza ulaşabilirsiniz:

  • Sitenize geçiş yapıp da teklifinizi kullanmayan ziyaretçileri, bunlara teşvik edici reklamları göstererek müşterilere çevirmek;

  • Kullanıcının markayla temas sıklığını arttırarak ilgili çağrışımları güçlendirmek. (Bu amaçla web sitenizi ilk defa ziyaret eden kullanıcılara daha sonra yeni ürünleriniz veya promosyon kampanyalarınıza dair hatırlatıcı reklamları göstermek mümkün.)

  • Bir ürünle ilgili kullanıcı yorumları ve önerilerinin sayısını artırmak. Sitenizde alışveriş yapanlara daha sonra ek tamamlayıcı ürün veya hizmetler teklif etmek ve sitenizi arkadaşlarıyla paylaşmasını teşvik etmek.

Hedef kitle seçim koşullarını ayarlayarak reklamın etkililiğini önemli ölçüde arttırabilirsiniz. Elimizdeki verilere göre aynı kullanıcının siteyi ikinci ve sonraki ziyaretlerinde rastgele ziyaretçiden devamlı müşteriye dönüşüm oranının artış ortalaması %35'tir.

Kısıtlama. 

Hedef kitle seçim koşulları kişisel sayılabilecek konulardaki reklamlar için uygulanmaz (örneğin tıp, çöpçatanlık, hediyeler, sürprizler vs.).

Hedef kitle seçimi özelliği nasıl çalışır?

Hedef kitle seçim koşulu, Yandex.Metrica ile Yandex.Audience segmentlerin (ziyaretçi gruplarının), olası müşteri kategorisinin özelliklerini karşılayacak bir kombinasyonudur.

Metrica hedefleri ve segmentleri

Sitenizin her sayfasına Metrica sayacı ekleyin. Sayaçta, reklamlarınızı göstermek istediğiniz hedefler ayarlayın ya da segmentler oluşturun. Dikkat: Hedef kitle seçim koşullarında sadece basit (toplanmış olmayan) hedefler kullanılabilir.

Hedefler belirli ziyaretçinin sitenizdeki davranışlarını açıklar, örneğin:

  • kampanya içeren sayfayı açtı
  • indirimli ürünü sepete koydu
  • sipariş oluşturmaya başladı

Bu şekilde indirimleri içeren sayfanın görüntülenmesini hedef olarak belirleyebilirsiniz

Segmentler, belirli ziyaretin içinde ziyaretçinin özelliklerini açıklar, örneğin:

  • ziyaretçi nereden sitenize ulaştı (sosyal ağlar, Yandex Arama...);

  • ziyaretçi hangi cihazdan sitenizi görüntüledi (cep telefonu, masaüstü bilgisayar...), hangi işletim sistemi ve tarayıcı kullanıldı

  • ziyaretçinin sosyo-demografik özellikleri: yaş ve cinsiyet

Bu şekilde sosyal ağlardan geçiş segmenti oluşturulabilir

Ayarlanmış hedeflere veya segmentlere uygun olan ziyaretler hedef kitle seçim koşullarını oluşturmak için otomatik olarak bir grupta toplanır. Geriye bu grupları Direct arayüzündeki ilgili reklamlara bağlamak kalır.

Yandex.Audience segmentleri

İlgilendiğiniz olası müşterilerinizin verilerini Yandex.Audience'e yükleyin ve segment oluşturun. İlgilendiğiniz kullanıcılara ait olan Yandex'in bildiği iletişim bilgileri bu segmente dahil edilecek. Reklamlarınızın bu kişilere gösterilmesini sağlamak üzere bu segmenti söz konusu reklamlar için uygulayacağınız hedef kitle seçim koşullarında işaretleyin.

Hazır Yandex.Audience segmentleriniz varsa yeni olası müşterilerinizi Look-Alike teknolojisi aracılığıyla bulabilirsiniz. Örneğin daimi müşterilerinizin verilerini içeren bir segmentiniz varsa internette benzer bir şekilde davranan ve benzer ilgi konularına sahip olan kişilerle oluşacak yeni bir segment hazırlayabilirsiniz.

Birden fazla farklı hedef ve segment kullanarak hedef kullanıcı kitlenizi daha net belirleyebilir ve özellikle bunların ilgi konularına uygun olacak yeni bir reklam hazırlayabilirsiniz.

Not. 

Reklam gösterim koşulları çoğaldıkça hedef kapsamı azalır.

Hedef kitle seçim koşullarına göre gösterim istatistiğine Sözcük gruplarına göre raporunda ulaşabilirsiniz.

Hedef kitle seçim koşulları nasıl oluşturulur

Hedef kitle seçim koşulları reklama, reklam oluşturma veya düzenleme sayfası üzerinden eklenebilir. Bunun için reklam düzenleme sayfasında Hedef kitle seçim koşullarıEkle öğelerirni seçin. Açılan pencerede +Koşul ekle öğesine tıklayın.

Koşul bir veya "VE" operatörü ile birleştirilen birkaç (en fazla 50) koşul dizisinden oluşabilir. Bir dizide hedefler/Yandex.Metrica segmentleri, Yandex.Audience segmentleri ya da ikisi de (en fazla 250) kullanılabilir.

Gösterim koşullarının farklı uygulama seçenekleri mevcut: Tümü uygulandı, En az biri uygulandı veya Hiçbiri uygulanmadı.

Kısıtlama. 

Tüm koşul dizilerinde Hiçbiri uygulanmadı gösterim koşulu seçili olan hedef kitle seçim koşulu sadece teklif düzenleme için kullanılabilir.

Her bir hedef veya segment için 1 ile 90 günlük zaman aralığı belirleyin. Reklam, bu zaman aralığında belirtilen koşulu yerine getiren hedef kitleye gösterilir. Hedefin veya segmentin yerine getirilme süresini belirli zaman aralığında (örneğin 7 ile 14 gün önce) belirtebilirsiniz. Bunun için iki dizi oluşturun. Birinci diziye 14 gün süresini ve En az biri uygulandı koşuluna sahip hedef ekleyin, ikinci diziye ise 7 gün süresini ve Hiçbiri uygulanmadı koşuluna sahip hedef ekleyin.

Kaydettikten sonra koşul reklama eklenmiş olur. Oluşturulan tüm koşulları KampanyalarımHedef kitle seçim koşullarının listesi sayfasında görebilirsiniz. Daha önce oluşturulan koşul bir veya birkaç kampanyada istediğiniz sayıda reklama eklenebilir. Bir hesap için en fazla 2000 hedef kitle seçim koşulu oluşturulabilir. Reklam grubuna en fazla 50 koşul eklenebilir.

Kullanıcı adınızdan için hiç bir hedefe veya segmente erişemediğinizde bunları Yandex.Metrica'da veya Yandex.Audience'te oluşturabilirsiniz. Ayrıca bir başkasının Metrica hesabında zaten mevcut hedeflere veya segmentlere erişim talep edebilirsiniz. Bunun için KampanyalarımHedef kitle seçim koşullarının listesiMetrica hedeflerine erişim yetkisi al sayfasına gidin.

Metrica hedeflerine göre koşul ayarlama özellikleri

Metrica'da birden fazla hedef birleştirdiğinizde rapora sadece bir ziyaret çerçevesinde tüm bu hedeflere ulaşan ziyaretçiler dahil edilecek. Örneğin Metrica'da “Kampanya sayfasının ziyaret edilmesi” ve “İndirimli ürünün sipariş edilmesi” olmak üzere ulaşılan iki hedef içeren segment oluşturulduysa listeye sadece bir ziyaret çerçevesinde kampanya koşullarını inceleyip indirimli ürünü sipariş eden (yani hedeflenen eylemlerin ikisini de gerçekleştiren) ziyaretçiler dahil edilecektir.

Her iki koşulu zamandan bağımsız olarak yerine getirenleri de kapsamak için Metirca'da “Kampanya sayfasının ziyaret edilmesi” ve “İndirimli ürünün sipariş edilmesi” iki ayrı koşul oluşturun ve sadece Direct'te bağlayın.

Metrica'da “Ürün satın alınmadı” gibi negatif koşula sahip hedefler oluşturulamaz. Dolayısıyla “Satın alma yapıldı” gibi pozitif koşula sahip hedef oluşturun ve ardından Direct'te gerekli negatif koşulu ekleyin: “Satın alma yapıldı” — Hiçbiri uygulanmadı.

Fiyat teklifi belirleme

Hedef kitle seçim koşulları sayesinde örneğin web sitenizi daha önce ziyaret eden kullanıcılar gibi olası müşterileriniz sayılabilen kullanıcıları bulabilirsiniz. Hedef kitle seçim koşullarını içeren reklamlar için teklifleri arttırmak suretiyle ürün veya servisinizle ilgilenen daha çok kullanıcı kapsayarak bu hedef kitle için daha uygun reklamlar gösterebilirsiniz. Manuel teklif yönetimi stratejisini kullanıyorsanız her bir hedef kitle seçim koşulu için ayrı birer tıklama fiyatı belirleyebilirsiniz.

Bununla birlikte farklı hedef gruplarından ziyaretçi kitlesini çekmenin önemi gözardı edilmemelidir. Örneğin pahallı ürünler veya hizmetlerle ilgilenen ziyaretçiler daha kıymetli ziyaretçi kitlesi olarak sayılır. Böyle bir grup için daha kaliteli alanları ve gösterim pozisyonları elde etmek adına daha yüksek teklifler belirlenebilir.

Not. 

Bir kullanıcı birkaç farklı reklam gösterimin koşullarını yerine getirebilir. Reklamveren açısından daha kıymetli hedef grubu için daha yüksek teklife sahip reklam gösterilebilir.

yeniden hedefleme
yeniden pazarlama
Makaleyi değerlendirin
Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz!