Manuel teklif yönetimi stratejisine bağlı olan “Mümkün olan minimum pozisyonunda göster” özelliği bir ay içinde geçersiz olacak.
Lütfen reklam kampanyalarınızı planlarken bu değişikliği göz önünde bulundurun. Özellik iptal olmadan önce diğer gösterim stratejilerini test edebilirsiniz veya teklifleri denetleyebilirsiniz. Uygun ayarların seçimiyle ilgili yardımcı olmaya ve sorularınızı yanıtlamaya hazırız.
Şu anda bu özelliği kullananlar için neler değişecek
Direct, teklifiniz ve diğer kampanya ayarlarınıza göre mümkün olan maksimum trafiği getirmeye başlayacak.
Bu durum tıklamalar için maksimum ücret ödeyeceğiniz anlamına gelmez: Yüksek CTR’a sahip reklamlar tıklama fiyatında önemli artış olmadan daha üst pozisyona geçer ve bununla birlikte çok daha fazla hedef ziyaret çeker.
- Daha önce nasıl olsa bu fiyatı ödemeyeceğinizi düşünerek tekliflerinizi kat kat yükselttiyseniz açık arttırmadaki “af”tan tam anlamıyla yararlanmanız artık mümkün olmayacak. Haziran ayında gerçekten ödeme yapmaya hazır olduğunuz teklifleri belirlemenizi öneririz.
- Özellik kaldırıldıktan sonra strateji olarak “Minimum fiyata göre gösterim” türü (LOWEST_COST, LOWEST_COST_PREMIUM, LOWEST_COST_GUARANTEE) seçilmek istendiğinde Direct API hata mesajını verir. Bu nedenle uygulamaları önceden düzenlemenizi öneririz.
Strateji neden kapatılıyor
Özetle, bu strateji açık arttırmanın dengesini bozuyor ve stratejinin kullanıcısının yanı sıra bloktaki diğer reklamverenler için de gösterimlerin yönetimini zorlaştırıyor.
Direct’te yeni açık arttırmanın çıkmasından hemen sonra bu stratejide yaşanabilir olası sorunlardan ayrıntılı bir şekilde bahsettik fakat reklamverenler, VCG’ye geçiş gibi kapsamlı bir değişiklikten sonra, her şeyi kontrol edebilsinler ve düzenleyebilsinler diye stratejiyi hemen kapatmadık.
- “Mümkün olan minimum pozisyonunda göster” stratejisi sadece fiyatları kısıtlamakla kalmayıp reklamın elde edeceği trafiği de kısıtlamaktadır. Anahtar sözcük grubuna tam olarak uygun olmayan gösterimlerde strateji beklenmeyen davranışları sergiliyor.
Son bir buçuk yıl içerisinde “Mümkün olan minimum pozisyonunda göster” stratejisi birçok kullanıcısını kaybetti. Şu anda Arama’da reklam verme için en popüler yaklaşım gerektiğinde günlük bütçeyi kısıtlayarak mümkün olan en yüksek pozisyonda gösterilmektir.
Bu strateji kullanıldığı için açık arttırmada oluşan “özel efektler” ile mücadele etme vaktinin geldiğine ve trafik hacmi için klasik açık arttırmaya geçişin yapılması gerektiğine inanıyoruz. Son zamanlarda pozisyon için açık arttırmanın popülaritesi düşüyor ve reklam sıralaması daha kişisel hal alıyor.
- VCG açık arttırma, tıklama fiyatlarının pozisyonunuzda mümkün olan minimum tutara sahip olması için yapılandırıldı. Eski açık arttırmada reklamın daha fazla tıklanabilirliği sayesinde ek trafik elde edebiliyordunuz fakat şimdi reklamın seçimi ve arama sonuçlarında sıralanması arasındaki uyum sayesinde aynı etkiyi alabiliyorsunuz.
Direct’te açık arttırmanın yapısı hakkında daha fazla bilgiyi Yardım bölümünde bulabilirsiniz.
Özelliğin iptali gerçekleşmeden önce değişiklikleri uygulamayanlara tekrar hatırlatma yapacağız.