ŞİRKETBlogKariyerTeknolojiReklam verme teknolojisi
Giriş yap
Menü
Yandex'te Reklam
Haberler
Her hava koşulunda dönüşümler: Yandex.Direct'te hava durumuna göre teklif düzenlemeleri
26 haziran 2019

Ürününüze veya hizmetinize talep ilkbahar güneşi gibi değişkense reklam ayarları için uygun bir aracın elinizin altında olması iyi olur. Bunu düşünerek Yandex.Direct'e hava durumuna göre teklif düzenlemeleri ekledik.


Hava yağışlıyken evde kalıp pizza sipariş etmek hoş olmaz mı? Soğuk havalarda taksiye ve yün kazaklara talep artarken, yaz aylarında ise dondurma vazgeçilmez olur. Hava durumu, hedef kitleyle etkileşimde dikkate alınması gereken önemli bir faktör olabilir.

Bu görevi daha kolay ve etkili bir şekilde yerine getirmek için Yandex.Direct'e durum bazlı pazarlama için yeni bir araç eklendi. Hava durumuna göre teklif düzenlemeleri sayesinde reklam yönetimini otomatikleştirebilir, daha fazla yeni müşteri bulmak ve satışları artırmak için en uygun mesajla hedef kitlenize hitap edebilirsiniz. Örneğin bir inşaan firması, güneşli bir günde satış yaptığı dairelerin ışık alma durumunu öne çıkartırken yağmurlu havalarda sıcak ve konforlu olduklarını vurgulayabilir.

Bu özellik nasıl çalışır?

Şu anda düzenlemeler metin-grafik reklamlar, medya reklamları, dış mekan reklamları, video reklamları ve Yandex.Direct'teki "Özel anlaşmalar" için çalışmaktadır. Zamanla bu özellik diğer kampanya türlerine de eklenecektir.

Düzenlemeler sayesinde hava sıcaklığı, yağış ve bulutlanma gibi birkaç hava durumu parametresine göre teklifleri -%100 ile +%1200 arasında artırabilir veya düşürebilirsiniz. Yandex.Direct, seçilen gösterim bölgesinde havanın ne kadar güneşli veya karlı olduğu bilgisini Meteum teknolojisini kullanan Yandex Hava Durumu servisinden öğrenir.

Düzenleme reklam grubuna uygulanabilir. Reklam kampanyasını ayarlarken farklı hava koşulları için ayrı kreatifler oluşturun.

Örneğin, iki reklam grubundan birinin yazlık keten gömlekler, diğerinin ise yağmurluklar için olduğunu varsayalım. Birinci reklam grubu sadece sıcak havalarda, ikincisi ise yağmurlu havalarda gösterilmelidir. Bu durumda grup 1 için yağışsız ve +25°C'nin üstünde olan hava durumuna göre maksimum artan düzenleme belirtilmelidir; grup 2 için ise yağışlı ve serin hava durumuna göre teklifler yükseltilmelidir.

Düzenlemeler manuel çalışma hacmini azaltmanıza olanak sağlar. Örneğin, hafta sonundan önce sıcak ve soğuk havalar için ayrı kreatifler ayarlayın; hava sıcaklığı değişse bile reklam kampanyalarınızı yeniden ayarlamanıza gerek kalmaz, teklifiniz her hava koşulunda güncel olur.

Hava koşullarına göre düzenlemeler mevsimsel (giyim, ayakkabı veya araba lastiği satışı) veya durumsal (teslimat, taksi) taleplerle çalışanlar, eğlence sektöründe olanlar (alışveriş merkezleri, oyun, müzik, sinema), büyük reklam verenler (emlak, arabalar, FMCG) veya küçük şirketler (hizmet) gibi çeşitli işletmeler için faydalı olacaktır. Bu özellikten faydalanabilecek kurumlar bunlarla sınırlı değildir. Kendi orijinal çözümlerinizi oluşturun, denemeler yapın ve hedef kitlenizle başarılı ve hedefe yönelik etkileşim vakalarınızı bizimle paylaşın.

Hava durumuna göre düzenleme ayarları hakkında ayrıntılı bilgiye Yardım bölümünde ulaşabilirsiniz.


#Yandex.Direct

Pratikte uygulayın

Yandex.Direct'e git

Yandex Ad Tech Newsletter bültenine abone olun (İngilizce)

 E-posta adresi yanlış
 
Koşullar
"Reklam verme" hakkındaki Federal Yasa'nın 18. Maddesi'nin 1. Bölümü kapsamında, "YANDEX" LLC'den, ona bağlı şirketlerden ve "YANDEX" LLC adına yetkili tüm kuruluş veya kişilerden reklam mesajları almayı ve bu reklam mesajlarını aldığım servis özelliğini kullanarak mesaj almaktan istediğim zaman vazgeçmeyi kabul ediyorum.
Teşekkürler!

E-posta hesabınızı kontrol edin.

Servisler

Yandex.Direct
Yandex.Metrica
Yandex.Rehber
Yandex.Webmaster
Yandex.Audience
Yandex.Tracker

Reklamlar

Yandex Arama’da Reklam
Yandex Reklam Ağında Reklam Yayınlanma
Yeniden Pazarlama
Yandex.Direct. Medya Bannarı
Yandex.Navigasyon

Yasal belgeler

Gizlilik Politikası
İlgi alanlarına göre reklam gösterimi

Teknolojileri

Yandex.Metrica API’si
Yandex.Haritalar API’si

Reklam materyalleri için koşullar

Reklam Materyalleri Koşulları
Yandex reklam politikası
Türkiye’de reklamı yapılması yasak ya da sınırlı olan ürün ve hizmetlerin listesi

Destek

Destek Ekibi
İletişim
Yerel Reklam Ajansları
© 2004–2022  YANDEX LLC