Hava yağışlıyken evde kalıp pizza sipariş etmek hoş olmaz mı? Soğuk havalarda taksiye ve yün kazaklara talep artarken, yaz aylarında ise dondurma vazgeçilmez olur. Hava durumu, hedef kitleyle etkileşimde dikkate alınması gereken önemli bir faktör olabilir.
Bu görevi daha kolay ve etkili bir şekilde yerine getirmek için Yandex.Direct'e durum bazlı pazarlama için yeni bir araç eklendi. Hava durumuna göre teklif düzenlemeleri sayesinde reklam yönetimini otomatikleştirebilir, daha fazla yeni müşteri bulmak ve satışları artırmak için en uygun mesajla hedef kitlenize hitap edebilirsiniz. Örneğin bir inşaan firması, güneşli bir günde satış yaptığı dairelerin ışık alma durumunu öne çıkartırken yağmurlu havalarda sıcak ve konforlu olduklarını vurgulayabilir.
Bu özellik nasıl çalışır?
Şu anda düzenlemeler metin-grafik reklamlar, medya reklamları, dış mekan reklamları, video reklamları ve Yandex.Direct'teki "Özel anlaşmalar" için çalışmaktadır. Zamanla bu özellik diğer kampanya türlerine de eklenecektir.
Düzenlemeler sayesinde hava sıcaklığı, yağış ve bulutlanma gibi birkaç hava durumu parametresine göre teklifleri -%100 ile +%1200 arasında artırabilir veya düşürebilirsiniz. Yandex.Direct, seçilen gösterim bölgesinde havanın ne kadar güneşli veya karlı olduğu bilgisini Meteum teknolojisini kullanan Yandex Hava Durumu servisinden öğrenir.
Düzenleme reklam grubuna uygulanabilir. Reklam kampanyasını ayarlarken farklı hava koşulları için ayrı kreatifler oluşturun.
Örneğin, iki reklam grubundan birinin yazlık keten gömlekler, diğerinin ise yağmurluklar için olduğunu varsayalım. Birinci reklam grubu sadece sıcak havalarda, ikincisi ise yağmurlu havalarda gösterilmelidir. Bu durumda grup 1 için yağışsız ve +25°C'nin üstünde olan hava durumuna göre maksimum artan düzenleme belirtilmelidir; grup 2 için ise yağışlı ve serin hava durumuna göre teklifler yükseltilmelidir.
Düzenlemeler manuel çalışma hacmini azaltmanıza olanak sağlar. Örneğin, hafta sonundan önce sıcak ve soğuk havalar için ayrı kreatifler ayarlayın; hava sıcaklığı değişse bile reklam kampanyalarınızı yeniden ayarlamanıza gerek kalmaz, teklifiniz her hava koşulunda güncel olur.
Hava koşullarına göre düzenlemeler mevsimsel (giyim, ayakkabı veya araba lastiği satışı) veya durumsal (teslimat, taksi) taleplerle çalışanlar, eğlence sektöründe olanlar (alışveriş merkezleri, oyun, müzik, sinema), büyük reklam verenler (emlak, arabalar, FMCG) veya küçük şirketler (hizmet) gibi çeşitli işletmeler için faydalı olacaktır. Bu özellikten faydalanabilecek kurumlar bunlarla sınırlı değildir. Kendi orijinal çözümlerinizi oluşturun, denemeler yapın ve hedef kitlenizle başarılı ve hedefe yönelik etkileşim vakalarınızı bizimle paylaşın.
Hava durumuna göre düzenleme ayarları hakkında ayrıntılı bilgiye Yardım bölümünde ulaşabilirsiniz.