Zirai mimari 75,8 cm, çarşı arşını 68 cm uzunluğundaydı. III. Selim abanoz ağacından 1 zirai mimari prototipi yaptırdı. 1 endaze birimi artan ipek fiyatlarına karşılık 65 cm olarak kullanıldı
Inch (in) equals 25.4 millimeters since 1959. Derived from Latin "uncia" meaning one-twelfth of Roman foot. One foot contains 12 inches, one yard has 36 inches. Used primarily in US, Canada, UK, and Japan for electronics
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, uzunluk ölçüleri konusunu anlatan eğitim içeriğidir. Eğitmen, öğrencilere hitap ederek konuyu açıklamaktadır.. Video, standart ve standart olmayan uzunluk ölçüleri konusunu ele almaktadır. İçerikte parmak, karış, adım, ayak, kulaç gibi standart olmayan ölçü birimleri ile cetvel, mezura, şerit metre gibi standart ölçü birimleri karşılaştırılmaktadır. Eğitmen, çeşitli sorular üzerinden konuyu pekiştirmekte, doğru-yanlış bölümlerini çözmekte ve günlük hayattan örneklerle (araba, köpek, halı, kalem) ölçüm tekniklerini göstermektedir. Video, öğrencilerin uzunluk ölçüleri konusunu daha iyi anlamalarına yardımcı olacak pratik bilgiler içermektedir.
Değirmenci ölünce küçük oğluna kedi miras kalır. Çizmeli Kedi, krala boş çuval ve çizmelerle hediye getirir. Kralın kızı Prenses'e aşık olur. Çizmeli Kedi, Dev'i kandırarak tarlaların Marki'ye ait olduğunu söyler. Dev fareye dönüşür, Çizmeli Kedi onu yer
Uzunluk, bir şeyin uçtan uca olan uzaklığıdır. Ölçü, bir niceliği birimlere göre değerlendirme yöntemidir
Bu video, bir öğretmenin 5. sınıf öğrencilerine yönelik hazırladığı matematik dersi eğitim içeriğidir. Öğretmen, ikinci dönemin ikinci yazılı sınavına hazırlık amacıyla çeşitli matematik sorularını çözmektedir.. Videoda uzunluk ölçüleri, alan hesaplamaları, zaman hesaplamaları, geometrik şekillerin özellikleri (kare, yamuk, paralelkenar) ve açı hesaplamaları gibi konular ele alınmaktadır. Öğretmen, dikdörtgensel bir bölgenin alanını hesaplama ve hava sıcaklığının zaman içinde nasıl değiştiğini hesaplama gibi problemleri adım adım çözerek anlatmaktadır.. Her soru için farklı çözüm yolları sunulmakta ve çevre bilgisini kullanarak alan hesaplama gibi pratik yöntemler gösterilmektedir. Video, öğrencilerin yazılı sınavına hazırlanmalarına yardımcı olacak kapsamlı bir matematik dersi içeriğidir.
Metre, uzunluk ölçülerinin temel birimidir ve "m" ile gösterilir. Metreden büyük birimler: desimetre, santimetre, milimetre. Metreden küçük birimler: desimetre, santimetre, milimetre
Bu video, bir öğretmenin 4. sınıf öğrencilerine uzunluk ölçüleri problemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere soruları önce kendilerinin çözmelerini, sonra da çözümlerini karşılaştırmalarını önermektedir.. Videoda uzunluk ölçüleri problemleri adım adım çözülmektedir. Öğretmen, Ali Dayı'nın tarlası, terzinin kumaş kullanımı, perdeci, Ayşe Hanım'ın kurdele kullanımı, Berkay'ın kapı ölçümü, araç hızı ve kumaş fiyatları gibi çeşitli günlük hayattan örneklerle uzunluk ölçüleri problemlerini çözmektedir. Her problem için gerekli hesaplamalar, birim dönüşümleri ve çözüm adımları detaylı olarak gösterilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan uzunluk ölçüleri konusunda soru çözümlerini içeren bir eğitim içeriğidir.. Videoda toplam 10 farklı uzunluk ölçüleri sorusu çözülmektedir. Sorular arasında adım-metre dönüşümleri, postacı yolculuğu, yol hesaplamaları, çevre uzunlukları ve perde ölçülerinin hesaplanması gibi çeşitli konular yer almaktadır. Her soru için adım adım çözüm yöntemi gösterilmekte ve uzunluk birimleri arasındaki dönüşümler (metre-santim-desimetre-milimetre) detaylı olarak açıklanmaktadır. Video, uzunluk ölçüleri konusunda pratik yapmak isteyen öğrenciler için faydalı bir kaynaktır.
Bu video, bir öğretmenin 3. sınıf öğrencilerine matematik dersi anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, öğrencilere her sorudan önce videoyu durdurup kendi çözümlerini yapmalarını, sonra da kendi çözümünü kontrol etmelerini önermektedir.. Videoda toplam sekiz farklı uzunluk ölçüleri problemi çözülmektedir. İlk bölümde kumaş ölçümü, boy ölçümü, duvar boyama, bebek yürüme mesafesi, sehpa örtüsü yapımı, bilgisayar masası boyu ve halı boyutları gibi günlük hayattan örnekler ele alınırken, ikinci bölümde bir örtünün kesilmeden önceki uzunluğunu bulma ve hortumdan alınan parça için fiyat hesaplama problemleri çözülmektedir.. Her problem için adım adım çözüm yöntemi gösterilmekte ve uzunluk birimleri arasında dönüşümler (metre-santimetre) yapılmaktadır. Video, öğrencilerin uzunluk ölçüleri ve fiyat hesaplamaları konularını pekiştirmelerine yardımcı olacak şekilde hazırlanmıştır.
Zirai mimari 75.8 cm, çarşı arşını 68 cm uzunluğundaydı. III. Selim abanoz ağacından prototip yaparak yeni ölçü birimleri oluşturdu. 1 m = 1.319261 zirai, 1 km = 0.5276 mil
Bu video, Ali ve Ayşe'nin yakaladığı bir kertenkelenin boyunu ölçme konusunu anlatan eğitici bir içeriktir.. Videoda, kertenkelenin vücut uzunluğunun 17/8 cm ve kuyruğunun 10/8 cm olduğu bilgisi verilerek, bu kesirlerin toplamının nasıl hesaplanacağı adım adım gösterilmektedir. Önce cetvel üzerinde kertenkelenin vücut ve kuyruk uzunlukları işaretleniyor, ardından bu kesirlerin toplanması yapılarak toplam boyun 27/8 cm veya 3 tam 3/8 cm olduğu gösteriliyor. Video, kesirlerin toplama işlemi ve kesirlerin tam sayılı kesir olarak yazılması konularını içermektedir.
Bu video, bir öğretmenin 3. sınıf öğrencilerine uzunluk ölçüleri konusunu anlattığı eğitim içeriğidir.. Videoda öncelikle standart olmayan uzunluk ölçüleri (parmak, ayak, adım, kulaç) hakkında bilgi verilmekte, ardından metre, santimetre ve kilometre gibi standart uzunluk ölçüleri tanıtılmaktadır. Öğretmen, bu birimler arasındaki dönüşümleri detaylı şekilde açıklamakta ve çeşitli alıştırmalar yaparak konuyu pekiştirmektedir. Daha sonra boy ölçümü, duvar boyama ve kumaş satışı gibi günlük hayattan örneklerle uzunluk problemleri çözülmektedir.. Video, öğrencilerin uzunluk ölçülerini daha iyi anlamaları için pratik uygulamalar sunmakta ve konuyu pekiştirmek için adım adım çözüm yöntemlerini göstermektedir.
Bu video, bir öğretmen/eğitmen tarafından sunulan matematik dersi eğitim içeriğidir.. Video, matematik konularını adım adım anlatmaktadır. İlk bölümde düzlem modelleri, açı çeşitleri (dar açı, dik açı, geniş açı, doğru açı) ve açıların ölçülmesi ele alınırken, ikinci bölümde uzunluk birimleri (kilometre, metre, santimetre, milimetre) ve bunların dönüşümleri anlatılmaktadır. Ayrıca simetri konusu da videoda yer almaktadır.. Videoda günlük hayattan örnekler (kurdele, kumaş, adım sayısı gibi) kullanılarak uzunluk hesaplamaları gösterilmekte, verilen uzunlukların karşılaştırılması, uygun ölçü biriminin seçilmesi ve nesnelerin uzunluklarının tahmin edilmesi gibi pratik uygulamalar sunulmaktadır.
Bu video, bir öğretmenin öğrencilere uzunluk ölçüleri konusunu anlattığı eğitim içeriğidir. Öğretmen, sayfa 175'teki problemleri adım adım çözmektedir.. Videoda uzunluk ölçüleri ile ilgili çeşitli problem türleri ele alınmaktadır. İlk bölümde kumaş, cadde, yol ve dolap gibi farklı uzunluk problemleri çözülmekte, ikinci bölümde tuğla ve kürdan örnekleri üzerinden uzunluk birimleri ve çarpma işlemleri gösterilmekte, son bölümde ise ataçlar, bisiklet yolculuğu, kablo fiyatı ve ip kullanımı gibi kesir problemleriyle ilgili sorular çözülmektedir.. Öğretmen, uzunluk ölçüm problemlerinde aynı birimlerle toplanması ve çıkartılması gerektiğini, farklı birimler arasında dönüşüm yapılması gerektiğini vurgulamaktadır. Ayrıca, kesirlerle ilgili işlemler (paydaya bölme, payla çarpma) ve günlük hayattan örneklerle uzunluk birimleri arasındaki dönüşümler detaylı olarak anlatılmaktadır.