Türk ailesi kan akrabalığına dayalı, dışarıdan evlilik esasına dayalı küçük bir yapıdır. Aile anne, baba ve çocuklardan oluşur, erkek çocukların evlenmesiyle obalaşır. Kadın (katın) erkeğin ailesine katılan, kayın (kaynana) ise akrabalık bağı olan kişidir
Bu belgesel, 1960'lı yıllarda Türkiye'den Avustralya'ya göç eden insanların anılarını aktarıyor. Videoda Abdullah ve Semra gibi çeşitli göçmenler kendi hikayelerini paylaşıyor.. Belgesel, Dünya Savaşı sonrası işgücü eksikliği nedeniyle Avustralya'ya göç eden 20.000 Türk göçmenin deneyimlerini konu alıyor. Göçmenlerin Türkiye'den ayrılışları, Avustralya'daki ilk yılları, kültürel ve dilsel zorluklarla mücadelesi ve zamanla Türk kimliklerini koruma çabaları anlatılıyor.. Videoda ayrıca göçmenlerin başlangıçta kısa süreli kalacaklarını düşünerek sadece küçük valizlerle geldiklerini, ancak zamanla Avustralya'yı ikinci vatan olarak kabul ettiklerini ve Türk kimliklerini korumak için cami ve dernekler kurduklarını gösteriyor. Türk toplumunun Avustralya'da nasıl kendi benliğini oluşturduğu ve çocukların Türk kimliğini nasıl öğrendikleri de belgeselde ele alınıyor.
Ders, Türk toplumunun temel yapı taşı olan aile kurumunu öğretmeyi amaçlar. Aile yapısı, değerleri ve gelenekleri dersin ana odak noktalarıdır. Türk ailesinin tarihsel ve sosyolojik perspektiflerle ele alınması gerekir
II. Dünya Savaşı sonrası Avrupa ülkeleri yabancı işgücü almaya başladı. 1957'de Türkiye'den ilk stajyer kafile 10 kişiyle geldi. 1960'larda ülkeler arası işgücü anlaşmaları yapıldı. İlk gidenler ağır işlerde çalıştı, aileler parçalandı
Bu video, Türk toplumunda sünnet geleneklerini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda Malatya ve Adıyaman'daki sünnet gelenekleri ele alınmaktadır.. Video, yaz mevsiminin başlamasıyla birlikte başlayan sünnet mevsimini konu almaktadır. Sünnetin sağlık açısından önemi, aile büyüklerinin sünnet elbisesi, davetiyeler ve süsleme hazırlıkları, sünnet sonrası mevlit okuma ve ilahi grupları gibi geleneksel uygulamalar anlatılmaktadır. Ayrıca erken yaşta sünnetin sağlık açısından faydaları, çocukların psikolojik durumu ve sünnetin Türk toplumunda "sünnet olmayan adama kız vermezler" gibi geleneksel değerlerle ilişkisi de vurgulanmaktadır.
Bu video, Ümitcan Hoca tarafından sunulan, 5. sınıf öğrencilerine yönelik sosyal bilgiler dersi eğitim içeriğidir.. Video, "Birlikte Yaşamak" konusuyla başlayıp grup, birey, rol, sosyalleşme gibi temel kavramları açıklamaktadır. Ardından duyarlılık, mahremiyet, tasarruf gibi toplumsal değerler anlatılmakta, Türk kültürünün maddi ve manevi unsurları ele alınmaktadır. Son bölümde ise kültürel farklılıklar, Osmanlı Devleti'ndeki kültürel hoşgörü ve Türk toplumunda dayanışma geleneği (sadaka taşları, askıda ekmek, zimem defteri, imece) detaylı olarak incelenmektedir.. Video, özellikle bursluluk sınavlarına hazırlanan öğrenciler için önemli bilgiler içermekte ve Türk toplumunda dayanışma ve hayır geleneğini anlamak isteyenler için faydalı bir kaynak niteliğindedir.
Kitap on bölümden oluşmaktadır. Editörlüğünü Doç. Dr. Musa Yavuz Alptekin yapmıştır. İlk baskısı Eylül 2023'te Nobel Akademik Yayıncılık tarafından yapılmıştır
Ahmet Hamdi Tanpınar, Türk toplumunu objektif bir bakış açısıyla yansıtmıştır. Roman, yazarın yoğun bilgi birikimi ve deneyimlerinin ürünüdür. İleri'ye göre roman "göz kamaştırıcı bir ironi" romanıdır
Mini Mental Test, bilişsel performansı değerlendiren kısa süreli bir testtir. Test 10 dakikada uygulanabilir ve beş ana başlıkta 11 maddeden oluşur. Folstein tarafından 1975'te geliştirilmiş ve dünya çapında yaygın kullanılmaktadır
Bu video, askerlik deneyimini ve Türk toplumundaki çeşitli sorunları konu alan bir film veya dizi bölümüdür. Ana karakter Mahmut, askerlik görevini yerine getirirken yaşadığı olayları anlatmaktadır.. Video, Mahmut'un askerlik görevini tamamlaması için tezkerecilerle gönderilmesiyle başlar ve askerlik sürecindeki deneyimlerini gösterir. Film, askerlik, aile ilişkileri, toplumsal sorunlar ve Türk toplumunun çeşitli yönlerini ele alır. Ayrıca, askerlik sonrası Mahmut'un yaşadığı zorluklar ve toplumsal olaylar (trafik kazası, cinayet, siyasi liderin ölümü gibi) da videoda yer almaktadır.
Bu video, İlyas Salman'ın gurbet ve toplumsal sorunlar hakkında yaptığı bir monolog formatındadır. Salman, halkını güldürmek için kah gıdıkladığını, kah ağlasın diye parmağını soktuğunu belirtiyor.. Videoda Salman, Türk toplumunun gurbet acısını, göçebe kökenini ve toplumsal sorunlarını anlatıyor. İnsanların bir yanının güldüğü, bir yanının ağladığı, bir yanının çiçek açtığı, bir yanının yaprak döktüğü durumunu ele alıyor. Ayrıca, insanların doğdukları yerde doymadığını, zenginlerin doğduğu yerde kaldığını ve fakirlerin gurbete gittiğini vurguluyor.
Bu video, bir konuşmacının arkeolojik buluntular ve Türk dış politikası hakkında bilgi verdiği ve düşüncelerini paylaştığı bir sohbet formatındadır. Konuşmacı, izleyicilerle etkileşim halinde konuşmaktadır.. Video, Karahantepe, Göbeklitepe ve Çatalhöyük gibi önemli arkeolojik kazı alanlarının tarihsel önemi üzerine odaklanmaktadır. Konuşmacı, avcı-toplayıcı dönem insanlarının kült alanları, heykelleri ve bu buluntuların yorumlanması konusunda eleştirel bir bakış açısı sunmaktadır. Ayrıca, Türk dış politikasının temkin ve tenni üzerine inşa edildiği, komşu ülkelerle ilişkilerin önemine vurgu yapılmaktadır.. Videoda ayrıca, geleneksel arkeoloji ve antropolojinin bazı varsayımlarının her yerde geçerli olmadığı, her heykelin tanrı veya tanrıça olmadığı vurgulanmaktadır. Konuşmacı, Türkiye'nin dış politikasının ılımlı yapısı, komşu ülkelerle (Yunanistan, Ermenistan, Bulgaristan) ilişkilerin önemi ve Türk toplumunun özgüveni hakkında da görüşlerini paylaşmaktadır.
Bu video, bir televizyon programında sunucu ve konuklar arasında geçen bir sohbet formatındadır. Konuklar arasında Defne Samyeli'nin 18 yaşındaki halini hatırlayan ve Amerika'da yaşadığını belirten bir kişi bulunmaktadır.. Programda iki ana konu ele alınmaktadır. İlk olarak Defne Samyeli'nin 18 yaşındaki fotoğrafları ve genç kızların sosyal medyada gösterdikleri yaşam tarzı tartışılmaktadır. Konuklar, anne-baba otoritesinin 18 yaşından sonra bitmediğini ve gençlerin sosyal medyada gösterdikleri yaşam tarzının bazı yönlerinde tuhaf olduğunu belirtmektedir. İkinci konu ise Amerika'daki bayram kutlamaları ve Türklerin bu bayramları kutlaması üzerine bir değerlendirme yapmaktadır. Konuklar, Türklerin kendi bayramlarını kutlamak yerine yabancı bayramları kutlamasının tuhaf olduğunu ve pandemi sonrası yaşamın normalleştiğini ifade etmektedir.
Bu video, dini bir konuşmayı içermektedir. Konuşmacı, İslami değerler ve öğretiler üzerine düşüncelerini paylaşıyor.. Konuşma, gaflet, ihanet, yalan ve zillet gibi konuları ele alarak başlıyor ve ardından Türk toplumunun Allah davasına olan bağlılığını vurguluyor. Konuşmacı, Türklerin bid'at bilmeden temiz yolda yaşadıklarını, kirli emellere ve hain işbirlikçilere fırsat vermediğini, teslim olmayanların yolunun Kur'an'da birleştiğini ve bölünmenin haram olduğunu anlatıyor.