Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan, orman yönetimi için Excel tablosu oluşturma eğitimidir. Eğitmen, "Kerim" olarak kendini tanıtmakta ve "Dumble" adlı bir kişiyle birlikte çalışmaktadır.. Video, orman yönetimi için gerekli Excel tablosunun nasıl oluşturulacağını adım adım göstermektedir. Eğitmen, bölme numarası, meşere tipi, eğim, işletme sınıfı, alan, koruma hedefi gibi bilgilerin nasıl eklenmesi gerektiğini anlatmaktadır. Ayrıca, farklı bonite sınıflarından (1, 2, 3) ve işletme sınıflarından (A, B, C, F) ne kadar hacim alınacağına dair kararlaştırılmış oranlarla formüller oluşturulması gösterilmektedir. Video, Excel'de veri yapıştırma, formül oluşturma ve tablo düzenleme tekniklerini içermektedir.
Bu video, Cumhuriyet Halk Partisi Bolu milletvekili Tan Özcan'ın yayla alanlarındaki yapılaşmadan kaynaklı sorunları tespit etmek için verdiği meclis araştırma önergesini anlatan bir haber içeriğidir.. Videoda Özcan, yayla alanlarındaki elektrik sorunları, yolların bozukluğu ve orman kanununda yapılan düzenlemelerle ilgili sorunları ele almaktadır. Özellikle orman vasfındaki yayla alanlarının mülkiyet olarak verilmesinin kanunen mümkün olmadığı, bunun yerine hak sahiplerine kiralama yoluna gidildiği ve bu durumun köylülerin yaşam alanlarını daralttığı belirtilmektedir. Özcan, önergesinde Anayasa'nın 98, 104 ve 105. maddeleri gereğince meclis araştırması açılmasını talep etmektedir.
Bu video, orman mühendisliği mesleği hakkında bilgilendirici bir içeriktir.. Video, orman mühendisliğinin tanımını ve görevlerini açıklamaktadır. Orman mühendislerinin sınırlı orman arazilerinin yönetimi, odun hammaddesi elde etme, doğayı koruma, su havzalarını koruma, yaban hayatını koruma ve ekosistemin döngüsünü bozmadan devam ettirme gibi çeşitli amaçları olduğu belirtilmektedir. Ayrıca orman mühendislerinin %90'ının devlette çalıştığı, özel fidanlıklarda ve peyzaj fidanlıklarında da iş bulabilecekleri bilgisi paylaşılmaktadır.
Orman Genel Müdürlüğü yangın kayıtları incelendi. 22 uzmanla mülakatlar yapıldı
Ormanlar tabii yetişen veya emekle yetiştirilen ağaç topluluklarıdır. Ormanlar devlet, hükmi şahıs ve hususi ormanlar olarak sınıflandırılır. Ormanlar muhafaza, milli park ve istihsal ormanları olarak ayrılır
Ormanlar devlete ait olup, 6831 Sayılı Orman Kanunu ile yönetilir. 1923'ten önceki orman örtüsü iyi bilinmemektedir
Bu video, bir kişinin Türkiye'de avcılık belgesi alma sürecini adım adım anlattığı bilgilendirici bir içeriktir.. Video, avcılık belgesi almak için gerekli olan tüm adımları detaylı şekilde açıklamaktadır. Önce halk eğitim merkezlerinde avcılık kursuna kayıt olunması, ardından orman bölge müdürlüğüne avcılık belgesi için müracaat edilmesi, gerekli belgelerin (kurs bitirme belgesi, kimlik fotokopisi, biyometrik fotoğraf, av tüfeği ruhsatı) sunulması ve harçların (avcılık belgesi harcı ve avlanma vizesi) yatırılması anlatılmaktadır. Ayrıca her yıl avlanma harcının (333 TL) ve avlanma vizesinin (300 TL civarı) ödenmesi gerektiği ve bunun toplam maliyetinin yaklaşık 650-700 TL civarında olduğu belirtilmektedir.
Bu video, Ulusal Ahşap Liderliği, Uluslararası Ahşap Kültür Vakfı ve İstanbul Ticaret Üniversitesi'nin işbirliğiyle düzenlenen "Ahşap ve Mimari Ahşap Yapıların Yükselişi" sempozyumunun tanıtımını içeriyor. Sempozyuma yurtiçi ve yurt dışından akademisyenler, iş adamları ve ahşap uzmanları katılmıştır.. Sempozyum, dünyada yükselen ahşap trendlerini Türkiye'de tanıtmak amacıyla düzenlenmiştir. Programda modern ahşap yapılar alanındaki gelişmeler, ahşap yapı kültürünün canlandırılması ve ahşabın diğer yapı malzemelerine olan avantajları ele alınmıştır. Ayrıca, Türkiye'nin orman varlığı hakkında bilgiler verilmiş ve 2023'te orman alanının ülke yüzölçümünün %30'una çıkartılması hedefi belirtilmiştir.
Milli park kavramı ilk kez Selahattin İnal tarafından gündeme getirilmiştir. 1956'da Orman Kanunu ile yasal düzenleme yapılmıştır. 1983'te tarihî, turistik ve kültürel alanlar da milli park kapsamına alınmıştır
Bu video, bir akademisyen tarafından sunulan, Türkiye'deki pars hayvanı hakkında bilgilendirici bir konuşmadır. Konuşmacı, Trabzon'da bulunan bir üniversitede çalışan ve 30 yıldır pars türüyle ilgili çalışmalar yapan bir uzmandır.. Video, pars hayvanının Türkiye'deki yayılışını, beslenme alışkanlıklarını ve koruma yöntemlerini anlatmaktadır. Konuşmacı, pars'ın Trakya hariç tüm Türkiye bölgelerinde (Kuzeydoğu, Doğu, Güneydoğu Anadolu, Akdeniz, Toroslar ve Karadeniz) rastlanabildiğini, memeli türlerle beslendiğini ve korunması için büyük alanlarda planlı ormancılık, hayvancılık ve tarım yönetiminin önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, pars'ın korunması için dar alanlarda yapılan çalışmaların yanı sıra, büyük alanlar arasında bağlantıların sağlanması gerektiği belirtilmektedir.
Ormanlar tabii yetişen veya emekle yetiştirilen ağaç topluluklarıdır. Ormanlar mülkiyet ve idare bakımından devlet, özel ve muhafaza ormanları olarak ayrılır. Ormanlar vasıf ve karakter bakımından milli park, muhafaza ve istihsal ormanları olarak sınıflandırılır
Türkiye'de toplam orman alanı 21.2 milyon hektar olup, ülke alanının %27.2'sini kaplar. Ormanların %60'ı iğne yapraklı, %40'ı geniş yapraklı ağaçlardan oluşur. Ormanlar ekonomik, ekolojik ve sosyal olmak üzere üç ana fonksiyona sahiptir
Bu video, Türkiye'deki yangınlar sonrası orman alanlarının nasıl ağaçlandırılacağı konusunda bilgi veren bir bilgilendirme içeriğidir. Konuşmacı, orman mühendisliği konusunda uzman biri olarak görünmektedir.. Video, üç ana bölümden oluşmaktadır: İlk bölümde yangınlar bittikten sonra orman mühendislerinin yapacağı çalışmalar (saha etütü, sağ temizliği, tom takviyesi) anlatılmaktadır. İkinci bölümde yerleşim yerleri, yol kenarları ve ziraat alanları bitişlerindeki yangın alanlarının rehabilitasyonu ve yangına dayanıklı türlerle ağaçlandırma çalışmaları açıklanmaktadır. Son bölümde ise vatandaşların fidan bağışı yapma süreci ve Türkiye'de orman genel müdürlüğünün fidan bağışı konusundaki rolü ele alınmaktadır.
Bu video, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Orman Mühendisliği Bölümü'nün tanıtımını yapan bir eğitim içeriğidir. Konuşmacı, bölümün özellikleri ve iş imkanları hakkında bilgi vermektedir.. Video, orman mühendisliğinin önemi ve disiplinin tanıtımıyla başlayıp, bölümün ana bilim dalları, laboratuvarları ve arazi uygulamaları hakkında bilgiler sunmaktadır. Ardından orman mühendisliği mesleğinin kurumsal bileşenleri, 5531 sayılı meslek yetki yasası kapsamında çalışma alanları ve mezunların iş imkanları detaylı olarak anlatılmaktadır. Video, orman mühendisliğinin hem kamu hem özel sektördeki iş fırsatlarını kapsamlı bir şekilde ele almaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan çevre ve doğal kaynaklar konulu eğitim içeriğidir. Eğitmen, soru-cevap formatında ve sınav sorularını çözerek konuları açıklamaktadır.. Video, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı, geri dönüşüm uygulamaları ve çevre sorunlarına küresel düzeyde etki eden faktörleri ele almaktadır. İçerik, gelişmiş ve az gelişmiş ülkelerdeki doğal kaynak kullanım farklılıklarını, nükleer atıkların doğru atılması, sıvı ve gaz atıklarının korunması, güneş enerjisinin kullanım alanları ve su kaynaklarının planlanması gibi konuları kapsamaktadır.. Videoda Endonezya'daki orman yok edilmesi, Finlandiya'daki sürdürülebilir orman yönetimi, Türkiye'deki Amig Gölü'nün kurutulması ve Aral Gölü'nün durumu gibi örnekler verilmekte, ayrıca geri dönüşümün yararları detaylı olarak anlatılmaktadır. Eğitmen, harita üzerinden sorular çözerek konuları pekiştirmekte ve hangi atık türlerinin geri dönüşümüne tekrar kullanılması beklenmediği konusunda bilgi vermektedir.
Bu video, bir akademisyen tarafından sunulan, Türkiye'deki pars hayvanı hakkında bilgilendirici bir konuşmadır. Konuşmacı, Trabzon'da bulunan bir üniversitede çalışan ve 30 yıldır pars türüyle ilgili çalışmalar yapan bir uzmandır.. Video, pars hayvanının Türkiye'deki yayılışını, beslenme alışkanlıklarını ve koruma yöntemlerini anlatmaktadır. Konuşmacı, pars'ın Trakya hariç tüm büyük bölgelerde (Kuzeydoğu, Doğu, Güneydoğu Anadolu, Akdeniz, Toroslar, Karadeniz, İç Ege ve Güney Marmara) rastlanabildiğini, memeli türlerle beslendiğini ve korunması için büyük alanlarda planlı ormancılık, hayvancılık ve tarım yönetiminin önemini vurgulamaktadır. Ayrıca, pars'ın korunması için dar alanlarda değil, büyük alanlar arasında bağlantıların sağlanması gerektiği belirtilmektedir.
Bu belgesel formatındaki video, Bucak ilçesine bağlı Beş Konak köyünde Osman Çoban'ın trüf mantarı yetiştirme projesini ve orman bölge müdürlüğünün trüf mantarı toplama tekniklerini konu alıyor. Videoda Fransa Trüf Okulu Yöneticisi Pierre Soard, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Trüf Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Aziz Türkoğlu, Bucak Orman İşletme Müdürü Mehmet Karabacak ve Orman İşletme Şefi Nihat Gökalışlar yer alıyor.. Video, dünyanın en pahalı mantarı olarak bilinen trüf mantarının (Tuber melanosporum) Türkiye'de yetiştirme çalışmaları ve toplama tekniklerini ele alıyor. İlk bölümde Osman Çoban'ın 7 dönümlük arazisindeki trüf mantarı yetiştirme projesi anlatılırken, ikinci bölümde yazlık siyah trüf mantarının toplanma teknikleri, belirtileri ve olgunlaşma süreci uygulamalı olarak gösteriliyor.. Videoda ayrıca trüf mantarının kültivasyonla yetiştirilmesinin önemi, doğal ortamda yetişen trüf mantarının korunması ve yöre halkına gelir sağlama çalışmaları da ele alınıyor. Dünyadaki trüf mantarı üretiminin 20 kat düştüğü ve sürdürülebilir toplama yöntemleri hakkında bilgiler de paylaşılmaktadır.
Bu video, Doğa Koruma Merkezi Vakfı ve Orman Genel Müdürlüğü'nün yaklaşık onbeş yıldır biyolojik çeşitliliğin orman amenajman planlarına entegrasyonu konusundaki çalışmalarını anlatan bir bilgilendirme içeriğidir.. Video, biyolojik çeşitliliğin hayatın kendisi olarak tanımlanması ve ormanların bu açıdan önemi üzerine odaklanmaktadır. Türkiye'nin ormanlarının biyolojik çeşitlilik açısından zengin olduğu vurgulanırken, nesli tehlike altındaki türlere öncelik verildiği belirtilmektedir. Ayrıca, insanın doğanın içinde yaşadığı için onunla birlikte yaşamamız gerektiği mesajı verilmektedir.
Bu video, Balıkesir Orman Bölge Müdürlüğü Dursun Bey İşletme Müdürlüğü Yayla Şefliğinde İşletme Şefi olarak görev yapan Abdullah Erdoğan tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Video, ORBIS sisteminde 2020 yılı sele kültür bütçesinin nasıl girileceğini adım adım göstermektedir. İçerikte ana kayıt oluşturma, otomatik doldurma seçenekleri ve farklı kültür faaliyetleri (gençlik bakımı, kültür bakımı, sıklık bakımı, ilk parlama, rehabilitasyon ve doğal gençleştirme) için gerekli bilgilerin nasıl girileceği detaylı olarak anlatılmaktadır.. Eğitimde ayrıca büyükşehir ve köy tüzel kişilikleri durumlarında farklı giriş yapma yöntemleri, bekçi sıralaması, adet kısmının nasıl doldurulacağı ve rapor alma süreci örneklerle açıklanmaktadır. Kayıtların onaylanması ve kontrol edilmesi konusunda da önemli bilgiler verilmektedir.