Bu video, Stanley Kubrick'in "2001: Bir Uzay Yolculuğu" filmindeki en gergin sahneyi analiz eden bir film incelemesidir. Videoda Dr. Bill Harford karakterinin maskeli bir ayine davet edilmediği anlaşıldığında sorguya çekilmesi sahnesi ele alınmaktadır.. Video, Kubrick'in kamera tekniği ve müzik kullanımı üzerinden bu sahnenin neden en gergin olduğunu açıklamaktadır. Kubrick'in 90 dakika boyunca karakterin etrafında dolaşan kamerayı, sorgu sahnesinde çemberin dışına çekerek karakterin yalnızlığını vurguladığı ve bu teknikle seyirciye kaçış imkanı vermediği anlatılmaktadır. Ayrıca, bu sahneyi Shining filmindeki balta sahnesiyle karşılaştırarak, Kubrick'in farklı bir anlatım tekniği kullandığını göstermektedir. Video, sahnenin müzikinin bestecisi Ligeti'nin bu müziği Macaristan'da Stalin yönetimi altında çaresizliğini anlatmak için bestelediğini de belirtmektedir.
HDR, geniş ışık aralığını yakalamak için kullanılan bir fotoğraf tekniğidir. Farklı pozlamaların birleştirilmesiyle çalışır ve detayları korur. Standart HDR fotoğraf üç pozlamadan oluşur: normal, düşük ve yüksek
İğne deliği kamera, karanlık bir kutu içinde ışık ışınlarını ters yönde yansıtır. Küçük delikli kameralar karanlık, büyük delikli kameralar aydınlık görüntü sağlar. Fotoğraf makinelerinin temel prensibi iğne deliği kameradır
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı hareketli time laps çekim tekniğini anlatmaktadır.. Videoda, kameranın belirli bir zaman aralığında dönmesini sağlayarak hareketli time laps çekim yapma yöntemi açıklanmaktadır. Konuşmacı, bu amaçla 360 derece dönebilen time laps aparatı veya IKEA'dan satın alınabilecek Ordning marka mutfak zamanlayıcısı ile dişi sticker aparatı kullanarak kamerayı monte etme yöntemini göstermektedir. Ayrıca, bu setupla yapılmış örnek bir video izlemek için bir bağlantı paylaşılmaktadır.
Objektiften korkmadan, doğal pozlar vermek mümkündür. Kendinizi kasmadan, rahat çekimlerle sonuç alınmalıdır. Başkalarını taklit etmek yerine özgün olunmalıdır
Close-up is a tight framing shot showing detailed subject from head to neck. Early filmmakers like Edison and Lumières preferred long shots. George Albert Smith pioneered medium close-ups in 1898. D.W. Griffith popularized close-ups with his films
Geniş çekimler, geniş alanları ve mekanları gösterir. Esas çekimler, sahnede gerçekleşen tüm hareketleri kaydeder. İkili çekimler, iki konunun etkileşimini ve ilişkilerini gösterir. Orta çekimler, konuyu belden yukarı ve omuzdan yukarı gösterir. Yakın çekimler, konunun yüzünü kadrajda gösterir
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı izleyicilere sinematik giriş yapma tekniklerini göstermektedir.. Videoda, sinematik giriş yapmanın iki dakika sürmediği ve basit bir şekilde nasıl yapılacağı adım adım anlatılmaktadır. Konuşmacı, "crop" efekti kullanarak videonun başlangıç kısmını 50'ye, bitiş kısmını 15'e ayarlayarak sinematik bir görünüm elde etme sürecini göstermektedir. Bu teknik sayesinde videolara daha profesyonel ve kaliteli bir giriş eklenebilmektedir.
Bu video, bir film çekim teknikleri eğitimi formatındadır. Videoda Fırat adında bir kişi ve diğer katılımcılar yer almaktadır.. Videoda film çekiminde kullanılan çeşitli teknikler gösterilmektedir. Konuşmalar arasında "çap gözlerini yaparız", "auto frame", "yakın çekim", "spider", "SD close" gibi çekim teknikleri ve kamera pozisyonları hakkında bilgiler paylaşılmaktadır. Ayrıca "otuzbeş plan bir tek bir dönüyor" gibi teknik detaylar ve "üç eksi iki eksi bir hareket" gibi çekim komutları da yer almaktadır.
Bu video, bir film setinde çekim yaparken geçen bir sahneyi göstermektedir. Videoda konuşan kişi, Murat adında bir kişiyle ilgili bilgi sahibi olmadığını belirtiyor ve Hakan adlı bir kişinin de sete geleceği hakkında konuşuyor.. Videoda aksiyon sahnesi çekimi yapma süreci gösterilmektedir. Konuşan kişi, aksiyon filmi çekiminde kamera teknikleri hakkında bilgi veriyor ve sete gideceklerini söylüyor. Video, film setindeki hazırlık ve çekim sürecini göstermektedir.
Sinema endüstrisinde film yapım sürecinin tüm aşamalarını öğreten 4 yıllık lisans programıdır. Senaryo yazımı, kamera teknikleri ve kurgu gibi temel dersler verilir
Bu eğitim videosunda, sunucu, model Yeis Sensura ve Mehmet adlı bir kişi yer alıyor. Video, dizilerde ve filmlerde görülen araç içi sekansların nasıl çekildiğini gösteriyor.. Video, araç vantuzu ve polarize filtre gibi ekipmanların kullanımını detaylı olarak anlatıyor. Dört farklı araç çekim tekniği gösteriliyor: camın içinden aracın içini çekme, sol kapıdan sağ profilden çekim, sağ kapıdan tekerleri çekme ve "Beraber Olsaydık" şarkısını dört farklı şekilde söyleme. Ayrıca, araç vantuzunun kurulumu, pompalanması, kameraya bağlanması ve emniyet kablosunun kullanımı hakkında bilgiler veriliyor.. Videoda ayrıca polarize filtrenin ne işe yaradığı, yansımaları keserek daha net görüntüler elde etme yöntemi anlatılıyor ve araç vantuzu ile polarize filtre kullanılarak çekilen bir müzik videosu gösteriliyor. Bu görüntülerin nasıl senkronize edilip kurgu yapıldığı da açıklanıyor.
Bu video, üniversitelerin radyo, televizyon ve sinema bölümlerinde okutulan "Görüntünün Temel İlkeleri" dersinin eğitim içeriğidir. Konuşmacı, toplam 14 üniteden oluşan dersin sunumlarını paylaşıyor.. Video, görüntünün tarihi ve temel kavramları ele alarak başlıyor, mağara resimlerinden günümüze kadar görüntü tarihi, sinematografinin icadı ve çekim teknikleri hakkında bilgiler veriyor. Daha sonra film yapım sürecinin ön yapım, yapım ve son yapım aşamalarını detaylı şekilde anlatıyor ve yapım ekibinin farklı pozisyonlarını (yapımcı, yönetmen, görüntü yönetmeni, ışıkçı, ses ekibi, kostüm ekibi) açıklıyor.. Videoda ayrıca storyboard kullanımı, telif hakları, müzik seçimi, çekim teknikleri, kamera formatları ve kurgu süreci gibi konular da ele alınıyor. Lumiere kardeşlerin 1895'te Paris'te yaptığı ilk sinema gösterisi ve çekim ölçekleri (genel plan, orta plan, yakın plan, detay planı) gibi önemli bilgiler de paylaşılıyor.
Bu video, bir içerik üreticisinin kameraman arkadaşı Yakup ile birlikte kamera teknikleri hakkında bilgi paylaştığı bir eğitim içeriğidir.. Videoda kamera çekiminde dikkat edilmesi gereken temel teknikler anlatılmaktadır. Yakup, kamera açısını doğru tutmanın önemini vurgulayarak, kamerayı yere dik tutmanın daha iyi sonuçlar verdiğini göstermektedir. Ayrıca erkek arkadaşlara fotoğraf çektirirken alttan çekmenin daha uzun çıkılmasını sağladığını ve kamerayı hafifçe yukarı tutmanın da benzer bir etki yaratabileceğini belirtmektedir. Video, "tüyolarımız devam edecek" ifadesiyle sonlanmaktadır.
Bu video, emlak videosu çekimi konusunda deneyimli profesyonel Emre Çakır tarafından sunulan bir eğitim içeriğidir.. Video, emlak videosu çekiminde dikkat edilmesi gereken sekiz ipucu ve teknik detayları içermektedir. İlk bölümde demo ve portfolyo oluşturma, ücretlendirme stratejileri, ön planlama ve ekipman seçimi anlatılırken, ikinci bölümde 4K çekim, FPS değerleri, pozlama teknikleri, kompozisyon kuralları ve kamera konumlandırma önerileri sunulmaktadır.. Videoda ayrıca golden hour'ın önemi vurgulanmakta ve Emre'nin kendi kullandığı Sony A7S III kamera, DJI RS2 gimbal ve DJI Mini 2 drone gibi ekipmanlar hakkında bilgiler verilmektedir.
Bu video, kamerayla ay fotoğrafı çekme tekniklerini gösteren bir eğitim içeriğidir.. Video, normal yakınlaştırma ile alınan görüntüden başlayarak profesyonel moda geçiş yaparak ay fotoğrafı çekme sürecini göstermektedir. Önce ISO değerini endişe ederek parlaklık ayarlaması yapılmakta, ardından enstantane değeri 1500'e kadar düşürülerek netlik sağlanmaktadır.
Bu video, bir film çekim provasını göstermektedir. Videoda bir yönetmen ve oyuncular yer almaktadır. Yönetmen, oyunculara karakterlerini nasıl canlandıracaklarını ve çekim tekniklerini anlatmaktadır.. Videoda, bir kuyu sahnesi çekiminde oyuncuların hareketleri, ses efektleri ve kamera pozisyonları hakkında detaylı talimatlar verilmektedir. Yönetmen, oyuncuların tepkisel olmaları gerektiğini, kendi karakterlerini düşünmeleri gerektiğini ve çekim sırasında dikkat etmeleri gereken noktaları açıklamaktadır. Ayrıca, farklı kamera açıları (geniş ve katlı) kullanılarak kuyu sahnesinin nasıl çekileceği de tartışılmaktadır.
Bu video, bir film kamera eğitimi formatında olup, bir eğitmen ve öğrenciler arasında geçen bir dersi göstermektedir. Eğitmen, "hocam" olarak hitap edilen bir kişi olup, öğrenciler arasında Gökhan ve Erdoğan adlı kişiler bulunmaktadır.. Videoda, kamera çekim teknikleri ve karakter hareketleri üzerine detaylı bir eğitim verilmektedir. Eğitmen, karakterin yüz ifadeleri, bakış açıları, adım atma hareketleri ve kamera pozisyonları hakkında teknik bilgiler vermektedir. Özellikle karakterin geri kaçma hareketi, kamera pozisyonu ve karakterin sırtı görünmemesi için yapılan düzenlemeler üzerinde durulmaktadır. Video, bir film veya dizi çekiminde kamera tekniklerinin nasıl uygulanacağı konusunda pratik bilgiler sunmaktadır.
Bu video, Nişantaşı'ndaki Nusret otelinde gerçekleştirilen Ipekyol Yasemin Özilhan reklam filmi çekim sürecini anlatan bir belgesel formatındadır. Videoda fotoğrafçı Koray, görüntü yönetmeni Cenk Altınla, ajans çalışanı Can Bey, prodüksiyon ekibi üyesi Gözde ve saç artisti Ferit gibi kişiler yer almaktadır.. Video, reklam filmi çekiminin hazırlık aşamalarını, teknik detaylarını ve çekim sürecini üç ana bölüme ayrılmış olarak sunmaktadır. İlk bölümde çekim hazırlıkları, kıyafet seçimi ve storyboard kullanımı anlatılırken, ikinci bölümde sinema ve reklam endüstrisindeki teknik konular ele alınmaktadır. Son bölümde ise aydınlatma teknikleri ve çekim sürecindeki zorluklar paylaşılmaktadır.. Videoda ayrıca kamera tercihleri, Raw ve ProRes arasındaki farklar, LUT kullanımı, HDR teknolojisi, renk uzayları, LED teknolojileri ve ISO değerlerinin yüksek olduğu makinalarla düşük ışıkta çekim yapabilme gibi teknik detaylar da yer almaktadır. Çekim için 17 kıyafet çekileceği, 3840x2160 çözünürlükte çekildiği ve özel mobilyaların kiralandığı bilgisi de paylaşılmaktadır.