Bu video, "Kırık Profesör" kanalında yayınlanan bir İngilizce dil dersidir. Eğitmen, İngilizce'de izin isteme, izin verme, ricada bulunma ve olasılık belirtme durumlarında kullanılan "may" ve "might" kelimelerini anlatmaktadır.. Video, "may" ve "might" kelimelerinin kullanım alanlarını ve kurallarını detaylı şekilde açıklamaktadır. Eğitmen, bu kelimelerin resmi ortamlarda ve yazışmalarda nasıl kullanıldığını, "may"ın %50 olasılık, "might"ın ise %25 olasılık ifade ettiğini örneklerle anlatmaktadır. Ayrıca, "may"ın "can" yerine daha kibar bir dil olarak kullanıldığı ve resmi ortamlarda tercih edildiği vurgulanmaktadır. Video boyunca çeşitli senaryolar üzerinden konu pekiştirilmektedir.
Bu video, bir İngilizce dil eğitimi dersidir. Eğitmen, İngilizce dilbilgisi konularından Present Continuous (Şimdiki Zaman) konusunu anlatmaktadır.. Videoda Present Continuous zamanın yapısı, kullanımı ve fiillerin "-ing" ekiyle nasıl değiştirildiği detaylı olarak açıklanmaktadır. Eğitmen önce teorik bilgileri vererek fiillerin "-ing" ekiyle nasıl değiştirileceğini (e ile biten fiillerin "-ing" eklenmesi, r-s-s ile biten fiillerin "-ing" eklenmesi, i-e ile biten fiillerin "-ing" eklenmesi) anlatmakta, ardından çeşitli örneklerle konuyu pekiştirmektedir. Video, cümle tamamlama alıştırmaları ve soru hallerinin bir sonraki derste anlatılacağı bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan İngilizce dil dersidir. Eğitmen, Haccenin ısrarları üzerine bu konuyu seçtiğini belirtiyor.. Videoda İngilizce'de karşılaştırma yapmak için kullanılan "komparatifs" (daha) ve "süperlatifs" (en) formları detaylı olarak anlatılıyor. Eğitmen önce bu formların temel kurallarını açıklıyor, ardından istisnaları ve özel durumları ele alıyor. Dersin son bölümünde, eğitmen konuyu pekiştirmek için çeşitli resimli alıştırmalar yapıyor ve öğrencilere örnekler üzerinden uygulamalı bilgi veriyor.
Bu video, bir öğretmen ve Ahmet Bey adlı bir öğrenci arasında geçen İngilizce dil eğitimi formatındadır. Öğretmen yeşil perde arkasında oturarak ders anlatmaktadır.. Videoda İngilizce'de sayı belirteçleri ve cümle yapısı konuları ele alınmaktadır. İlk bölümde "subani", "eni" ve "elatof" ifadelerinin kullanımı, ikinci bölümde ise "there is/are" ve "have got" ifadelerinin kullanımı örneklerle açıklanmaktadır. Her iki bölümde de sayılabilen ve sayılamayan isimlerle bu ifadelerin nasıl kullanılacağı, olumlu, olumsuz ve soru cümlelerinde nasıl yer aldığı gösterilmektedir.. Ders boyunca günlük hayattan örnekler kullanılarak konu pekiştirilmekte ve video Latif Doğan'ın "Küstüm" şarkısıyla sona ermektedir.
Bu video, İngilizce dil eğitimi formatında hazırlanmış bir ders anlatımıdır. Eğitmen, İngilizce dilbilgisi konularını açıklamaktadır.. Video, iki ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde time closes (zaman ifadeleri) konusu ele alınmakta, after, before, as soon as, while, when gibi zaman ifadelerinin kullanımı ve örneklerle açıklanmaktadır. İkinci bölümde ise geçmiş alışkanlıkların ifade edildiği "use to" kalıbı anlatılmakta, pozitif, negatif ve soru örnekleri verilmektedir. Her iki bölümde de Türkçe karşılıkları ve cümle yapısı detaylı olarak gösterilmektedir.
Bu video, İngilizce dil eğitimi formatında hazırlanmış bir ders anlatımıdır.. Videoda "we will" ifadesinin kullanımı anlatılmaktadır. Öncelikle "we will" ifadesinin cümle yapısı açıklanmakta, ardından "you" ile birlikte kullanımı gösterilmektedir. Ayrıca "will" ifadesinin sadece "will" eki değil, "yaparım, ederim, yaparız" gibi ifadelerde de kullanıldığı belirtilmektedir.
Bu video, bir İngilizce dil eğitimi dersidir. Eğitmen, İngilizce dilbilgisi konularını anlatmaktadır.. Videoda "must" ve "have to" ifadelerinin kullanımı detaylı olarak açıklanmaktadır. Eğitmen önce bu ifadelerin anlamlarını ve kullanım alanlarını açıklayıp, ardından 20 adet alıştırma sorusu çözmektedir. "Must" ve "have to" ifadelerinin olumlu ve olumsuz formları, kendi fikrimizdeki zorunluluklar ve dışarıdan gelen zorunluluklar için hangi ifadenin kullanılması gerektiği örneklerle anlatılmaktadır. Video, bir sonraki derste modallerin devam edeceğini ve sonrasında tense (zaman) alıştırmalarının yapılacağını belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir İngilizce dil eğitimi dersidir. Eğitmen, present perfect continuous tense konusunu detaylı bir şekilde anlatmaktadır.. Video, present perfect continuous tense'in yapısını ve kullanım alanlarını açıklamaktadır. Eğitmen önce tense'in yapısını (have/has + be + fiil-ing) anlatıp, ardından present perfect tense ile arasındaki farkları örneklerle açıklamaktadır. Present perfect continuous tense'in hareketli fiillerde kullanıldığı, durum fiillerinde ise kullanılmadığı vurgulanmaktadır. Ayrıca, günlük hayatta bu tense'in nasıl kullanıldığı, özellikle "how long" sorularıyla ne kadar süredir yapıldığını sormak ve bir şeyin nedenini açıklamak için nasıl tercih edildiği örneklerle gösterilmektedir.
Bu video, Yelda Hoca tarafından sunulan bir İngilizce dil dersidir. Öğretmen, 10. sınıf öğrencileri için hazırlanmış bir ünite kapsamında eğitim vermektedir.. Videoda öncelikle "Legendary Figures" (Efsanevi Şahsiyetler) ünitesindeki önemli İngilizce kelimeler anlatılmakta, ardından Simple Past Tense (Geçmiş Zaman) konusu detaylı şekilde ele alınmaktadır. Daha sonra Past Continuous Tense ve Past Simple Tense'lerin birlikte kullanımı, "when" ve "while" bağlaçlarının kullanımı ile geçmişte devam eden bir eylem sırasında başka bir eylem olunca nasıl cümle kurulacağı örneklerle açıklanmaktadır.. Video, dil eğitimi içerikleriyle devam ederken, son bölümde Türkiye kültürüne ait efsanevi figürler hakkında bir soru sorularak izleyicilerden yorumlarda görüşlerini paylaşmaları istenmektedir.
Bu video, bir İngilizce dil eğitimi dersidir. Eğitmen, İngilizce'de "this, that, these, those" ifadelerinin kullanımını anlatmaktadır.. Ders, bu ifadelerin tekil ve çoğul kullanımını açıklamaktadır. "This" ve "that" tekil olarak "bu" ve "o" anlamına gelirken, "these" ve "those" çoğul olarak "bunlar" ve "onlar" anlamına gelir. Eğitmen, bu ifadelerin özne olarak ve sıfat olarak nasıl kullanıldığını çeşitli örneklerle göstermektedir. Cümlelerde bu ifadelerin yerini değiştirerek farklı anlamlar verildiği de gösterilmektedir.