Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Go programlama dili eğitim serisinin ilk bölümüdür.. Video, Go programlama dilinin nasıl indirileceğini, kurulumunu ve temel kullanımını göstermektedir. Eğitmen önce Go'nun resmi sitesinden indirme işlemini, ardından Atom editörü kullanarak Go programı yazma sürecini adım adım anlatmaktadır. Go'nun temel yapısı, package main, import fmt ve println fonksiyonu gibi temel bileşenler gösterilmekte ve "Merhaba Dünya" programı yazarak Go'nun nasıl çalıştırılacağı açıklanmaktadır.
Go is a simple, productive programming language created by Google programmers in 2007. It's open-source but case-sensitive. Basic knowledge of GitHub and command prompt is required
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan programlama dili dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, Go ve JavaScript programlama dillerinde veri tipi dönüşümü konusunu anlatmaktadır.. Videoda, programlama dillerinde veri tipleri arasındaki dönüşümler detaylı olarak ele alınmaktadır. Eğitmen, integer, float ve string veri tipleri arasındaki dönüşümleri örneklerle açıklamakta, veri tiplerinin nasıl dönüştürülebileceğini ve hangi dönüşümlerin daha sağlıklı olduğunu göstermektedir. Ayrıca, veri kaybına neden olabilecek durumlar ve farklı veri tipleri arasında işlem yapmanın sınırlamaları da anlatılmaktadır.. Videoda printf ve print fonksiyonlarının kullanımı, ASCII tablosu kullanılarak karakter kodlarının nasıl çalıştığı ve integer'ın string'e dönüştürülmesi durumunda exception sebepleri gibi konular da ele alınmaktadır. Eğitmen, kod örnekleri yazarak ve çalıştırarak konuyu pekiştirmektedir.
Package provides pseudo-random number generators for simulation tasks. Random numbers are generated by Source wrapped in Rand type. Both Rand and Source should be used by single goroutine at a time. Top-level functions like Float64 and Int are safe for concurrent use
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Google'ın Grapy transcompiler projesini tanıtmaktadır.. Videoda Grapy'nin Python kodlarını Go diline çevirmesi ve bu Go kodlarının her türlü platforma derlenebilmesi anlatılmaktadır. Konuşmacı, Grapy projesinin nasıl kurulacağını, örnek bir Python kodu yazarak Go'ya çevirmeyi ve derlemeyi adım adım göstermektedir. Ayrıca, Grapy'nin taşınabilirlik ve derlenebilirlik avantajlarını vurgulamakta, ancak sanal ortamlarda kullanımı konusunda bazı sorunlar yaşadığını belirtmektedir. Video, Grapy'nin YouTube'un alt yapısında Python'dan Go'ya geçiş sürecinde kullanılabileceği bilgisiyle sonlanmaktadır.
Bu video, Go yazılımının kullanıcı arayüzünü tanıtan bir eğitim içeriğidir.. Video, Go yazılımının kullanıcı arayüzünün çeşitli özelliklerini anlatmaktadır. Ana menü seçenekleri, erişim ağacı, klasik menü ve alternatif menü seçenekleri hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca Go'nun tema özelliği ile ekranların kişisel zevke göre düzenlenebileceği, hazır temaların kullanılabileceği ve her kullanıcının kendi temasını seçebileceği belirtilmektedir.
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Go programlama dili eğitim dersinin 13. bölümüdür. Eğitmen, kod örnekleri üzerinden konuları açıklamaktadır.. Videoda Go programlama dilinde aritmetik işlemler (toplama, çıkarma, çarpma, bölme ve reminder operatörü) ve veri tipleri detaylı olarak ele alınmaktadır. Eğitmen, integer ve float veri tipleri arasındaki dönüşümleri, bölme işlemlerinde ondalıklı sonuçların integer olarak döndürülmesini ve increment/decrement operatörlerini örneklerle göstermektedir.. Ayrıca videoda Go'da statement ve expression arasındaki farklar açıklanmakta, özellikle increment operatörünün postfix yapısının neden önemli olduğu Stack Overflow'dan alınan bir örnek üzerinden anlatılmaktadır. Eğitmen, Go'nun statik ve güçlü veri tipine sahip bir programlama dili olduğunu vurgulamaktadır.
Extension provides IntelliSense, code navigation, and testing capabilities. Available through VS Code Marketplace installation. Supports semantic syntax highlighting and auto-completion. Includes signature help and hover information for variables and functions
Arrays are fixed-size structures with elements of specific types. Arrays are values, not pointers to elements. Arrays don't need explicit initialization. Arrays are indexed, starting from zero
Go supports native mobile applications and SDK development through bindings. Native apps are written entirely in Go with limited packages. SDK applications use Go packages with Java/Objective-C bindings
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Go programlama dili eğitim serisinin ilk projesidir. Eğitmen, izleyicilere adım adım bir şifre doğrulama sistemi oluşturmayı göstermektedir.. Videoda, kullanıcıdan üç kez şifre isteyen ve doğru şifre girildiğinde "kimlik doğrulama başarılı" mesajı, yanlış şifre girildiğinde ise "erişim engellendi" mesajı veren basit bir sistem oluşturulmaktadır. Eğitmen önce projeyi anlatıp izleyicilere kendi başlarına denemelerini önermekte, ardından kodun nasıl yazılacağını göstermektedir. Video, kodun test edilmesi ve çalıştırılmasıyla sonlanmaktadır.
Binary releases should be installed following system-specific instructions. Source builds require specific installation procedures. Go 1.13 uses Google's module mirror and checksum database by default
Bu video, bir eğitmen tarafından sunulan Go programlama dersinin bir bölümüdür. Eğitmen, kendi bilgisayarında çalışma ortamı kurmak istemeyenler için Google Playground'u tanıtmaktadır.. Video, Google Playground'un ne olduğunu ve nasıl kullanılacağını adım adım göstermektedir. Eğitmen, Playground'un temel özelliklerini (kod çalıştırma, formatlama, import etme, kod paylaşımı) örneklerle açıklamaktadır. Ayrıca, Go resmi sayfasındaki embed Google Playground'u ve matematik paketindeki örnek kodları da göstermektedir. Video, bir sonraki derste kendi bilgisayarında çalışma ortamı kurma konusunun ele alınacağını belirterek sona ermektedir.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, konuşmacı Go programlama dilinde string birleştirme yöntemlerini anlatmaktadır.. Video, Go'da string birleştirme işleminin farklı yöntemlerini incelemektedir. Konuşmacı öncelikle byte byte paketi kullanarak string birleştirme işlemini adım adım göstermektedir. Bu yöntem, buffer nesnesi oluşturarak byte'ları string'e dönüştürme ve ardından string'i ekrana yazdırma şeklinde ilerlemektedir. Ayrıca, bu yöntemin performans açısından avantajları ve sınırlamaları da açıklanmaktadır. Video, farklı paketlerle (string paketi, byte byte paketi) ve paketler kullanmadan string birleştirme yöntemlerini karşılaştırmayı amaçlamaktadır.
Bu video, Go programlama dilinde türler (type) konusunu anlatan bir eğitim dersidir.. Ders, Go'daki temel türleri genel bir girişle incelemektedir. Öncelikle nümerik türler (integer, float, byte, rune) ve işaretli/işaretsiz tipler (int, uint) arasındaki farklar açıklanmaktadır. Ardından string, array, slice, struct, pointer, map ve channel gibi veri yapıları tanıtılmaktadır. Ayrıca Go'da class yerine struct kullanıldığı ve concurrency programlama için channel nesnesinin önemi vurgulanmaktadır.
Bu video, bir konuşmacının Go programlama dilinde race condition (veri yarışı) sorununu ve çözüm yöntemlerini anlattığı bir eğitim içeriğidir.. Video, race condition'ın ne olduğunu açıklayarak başlıyor ve ardından bu durumun nasıl oluştuğunu örneklerle gösteriyor. Konuşmacı, Go dilinde eş zamanlı programlama yaparken karşılaşılabilecek bu sorunu, iki ayrı gorutin aynı anda aynı dataya erişim ve değiştirme durumunda oluştuğunu açıklıyor. Daha sonra Go-Rang programı kullanarak race condition'ı tespit etme yöntemini gösteriyor ve wait group, goroutine gruplama ve mutex kullanımı gibi çözüm yöntemlerini iki farklı örnek üzerinden anlatıyor.. Videoda ayrıca goroutine dedektörü aracının nasıl kullanılacağı gösteriliyor ve bu sorunun sadece Go'ya özgü olmadığını, thread'lerle çalışırken de karşılaşılabileceği belirtiliyor. Channel'ları kullanarak race condition'lardan kurtulmanın başka bir yolu olduğu ancak bu videoda bu konuya değinilmediği ifade ediliyor.
Bu video, bir eğitim içeriği olup, izleyicilere Go programlama dilinde XML dosyaları üzerinde nasıl çalışılacağını anlatmaktadır.. Video, XML dosyalarının yapısını açıklayarak başlıyor ve ardından Go dilinde XML ile çalışmak için gerekli nesne yapılarını oluşturuyor. Eğitmen, "sahip.xml" adlı bir XML dosyası örneği üzerinden, XML dosyasının yapısını ve Go'da bu yapıya uygun nesne yapılarını (struct) nasıl oluşturacağını adım adım gösteriyor. Video, genel yapı oluşturma kısmını kapsamakta ve bir sonraki videoda uygulama kısmının yapılacağı belirtiliyor.
Bu video, bir programlama dili eğitim içeriğidir. Eğitmen, Go programlama dilinde strings page'da bulunan count fonksiyonunu anlatmaktadır.. Videoda count fonksiyonunun kullanımı detaylı olarak gösterilmektedir. Bu fonksiyon, bir string içindeki belirli bir paterni (karakter veya kelime) arayıp kaç adet olduğunu bulmamıza yardımcı olur. Eğitmen, "moon moon" içinde "o" harfinin kaç kez geçtiğini, "jamaika" içinde büyük harflerin sayısını, "cep" içinde "iz" harfinin varlığını ve "test" içindeki boşluk karakterinin sayısını bulma örnekleri üzerinden fonksiyonun kullanımını açıklamaktadır. Ayrıca, "test" örneğinde programın davranışının ilginç bir yönü de vurgulanmaktadır.