Barış Akgün'ün sinemada renk kullanımı üzerine yaptığı çalışmalar, rengin sinemadaki işlevlerini ve anlam yaratma süreçlerini ele almaktadır. Akgün'e göre, sinemada rengin üç temel işlevi vardır: 1. Bilgi verici: Renkler, sahnede neyin gösterildiğini izleyiciye bildirir. 2. Kompozisyonel: Renkler, sahnenin kompozisyonunu ve dengesini sağlar. 3. İfade edici: Renkler, belirli bir sahnenin duygusal etkisini ve sembolik anlamlarını iletmeye yardımcı olur. Ayrıca, Akgün, Polonyalı yönetmen Krzystof Kieslowski'nin "Üç Renk: Mavi", "Üç Renk: Beyaz" ve "Üç Renk: Kırmızı" üçlemesini inceleyerek, bu filmlerde renklerin nasıl bir anlatım elemanı olarak kullanıldığını örneklendirmektedir.