6/1 benzerlik/karıştırılma ihtimali, Sınai Mülkiyet Kanunu'nun 6. maddesinin birinci fıkrasında düzenlenen bir nispi ret nedenidir. Bu hükme göre, bir markanın tescil başvurusu, aşağıdaki koşulların sağlanması durumunda itiraz üzerine reddedilir: 1. Marka benzerliği: Başvuruya konu marka, daha önce tescil edilmiş bir marka ile aynı veya benzer olmalıdır. 2. Kapsam benzerliği: Her iki markanın kapsadığı mal veya hizmetler de aynı veya benzer olmalıdır. 3. Karıştırılma ihtimali: Bu benzerliklerin, halk tarafından markaların ilişkilendirilmesi ve karıştırılması ihtimali doğurması gerekmektedir. Bu değerlendirme sırasında, markaların görsel, işitsel ve kavramsal benzerliği ile ortalama tüketicinin dikkat düzeyi gibi faktörler de dikkate alınır.