9. sınıf edebiyat ders kitabı sayfa 186'da genellikle "Bizim Akdeniz" adlı gezi yazısı ve bu yazı ile ilgili etkinlikler yer alır. Bu sayfada: Yazarın Antalya'yı tanıtma yönleri: Doğal güzellikler (portakal bahçeleri, dağlar, denize dökülen sular), tarihi değerler (eski surlar, kasabanın geçmişteki önemi) ve şehir gelişimi (yeni mahalleler, geniş caddeler, imar projeleri) ele alınır. Yazarın öz eleştirisi: "Taymis Kıyıları’nda Fransız Akdenizi’nden bahsetmeden evvel, Türk Akdenizi’nin bu taraflarını görmemiş olduğuma ne kadar esefleniyorum." cümlesiyle, yazarın kendi ülkesindeki güzellikleri yeterince takdir etmediği ifade edilir. Düşünceyi geliştirme yolları: Karşılaştırma (örneğin, "Mersin ve hinterlandı gibi, Antalya ve hinterlandı zengin ve büyük bir mıntıkadır.") ve benzetme (örneğin, "Toroslar, Akdeniz’e doğru bir kucak gibi açılmıştır.") gibi yöntemler kullanılır. Anlatım biçimleri: Betimleyici, açıklayıcı ve öyküleyici anlatım biçimleri görülür. Bu sayfada ayrıca yazım ve noktalama hataları düzeltme etkinlikleri de bulunabilir.