18. ve 19. yüzyıl Türk müziğinde kullanılan bazı makamlar şunlardır: Hicaz Makamı: İlk defa 14. yüzyılda Urmevi'nin eserlerinde görülmüştür. Nihavend Makamı: Rast perdesi üzerinde Buselik beşlisine, Neva perdesinde Kürdi veya Hicaz dörtlüsünün eklenmesiyle meydana gelir. Hüzzam Makamı: Yerinde Hüzzam beşlisine, Eviç perdesinde Hicaz dörtlüsünün eklenmesiyle oluşmuştur. Kürdilihicazkar Makamı: Rast perdesi üzerinde bir Kürdi dörtlüsüne, Çargâh perdesi üzerinde bir Buselik beşlisinin eklenmesiyle meydana gelir. Uşşak Makamı: Yerinde Uşşak dörtlüsüne, Neva perdesinde Buselik beşlisinin eklenmesiyle oluşur. Mahur Makamı: Rast perdesinde Hicaz beşlisine, Neva perdesi üzerinde Hicaz dörtlüsünün eklenmesiyle meydana gelir. Karcığar Makamı: Uşşak Dörtlüsüne, Neva perdesinde Hicaz beşlisinin eklenmesiyle oluşur.