Değerlerin öğretimine yönelik yürütülecek çalışmaların planlanması, eylem planlarının hazırlanması, izleme ve değerlendirmenin yapılması, değerler eğitimi sürecinde şu adımları içerir: 1. Planlama: İl ve ilçe yürütme kurulları tarafından genel planlama yapılır. Okul yürütme kurulları tarafından okulun imkan ve şartlarına uygun yıllık çalışma planı hazırlanır. Sınıf ve branş öğretmenleri tarafından derslerde değerler eğitimine yönelik etkinlikler planlanır. 2. Eylem Planlarının Hazırlanması: Çeşitli etkinlikler (münazara, panel, konferans, yarışmalar, saha araştırmaları) düzenlenir. Görsel ve basılı materyaller hazırlanır (afişler, broşürler, duvar gazeteleri). 3. İzleme: Okul yürütme kurulları tarafından çalışmaların etkinliği takip edilir. 4. Değerlendirme: Anket, ön test ve son test gibi yöntemlerle çalışmaların çocuklar üzerindeki etkisi belirlenir. Değerlendirme raporları hazırlanarak bir sonraki eğitim öğretim yılı için gerekli tedbirler alınır.