Retarder (geciktirici), kamyon, tır ve otobüs gibi ağır vasıtalarda frenleme performansını iyileştirmek için kullanılır. Çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Sistem Devreye Girme: Sürücü, retarder kolunu kademeli şekilde çektiğinde sistem devreye girer. 2. Sıvı Hareketi: Pompadan çıkan yüksek basınçlı hava, sıvı haznesindeki hidroliği harekete geçirir. 3. Dönme Kuvveti Azaltma: Hidrolik sıvısı, rotor kanadının içine aktarılır ve bu sayede kardan mili üzerindeki dişlinin hareketi sınırlandırılarak tekerleklere iletilen dönme kuvveti azaltılır. 4. Soğutma: Retarder devreye alındığında aşırı ısınan hidrolik sıvısı, ısı eşanjörü tarafından soğutulur. 5. Geri Dönüş: Sürücü retarderı devre dışı bıraktığında, stator ve rotor birbirinden ayrılarak hidrolik sıvısı hazneye geri döner. Retarder, fren balatalarının daha az kullanılmasını sağlayarak aşınmayı ve maliyetleri en aza indirir.