Tesla'nın reklam yapmama nedenleri arasında şunlar bulunmaktadır: Kurumsal felsefe: Şirket, reklam yerine ürünlerinin kullanıcılar tarafından "ağızdan ağıza" tanıtılmasını tercih etmektedir. Maliyet ve zaman tasarrufu: Reklam bütçesi ayırmayarak pazarlama, halkla ilişkiler ve reklam ajanslarıyla ilgili maliyetlerden ve zamandan tasarruf sağlamaktadır. Ürün odaklılık: Tesla, Ar-Ge, kalite ve organizasyonel verimliliğe daha fazla kaynak ayırabilmektedir. Elon Musk'ın etkisi: CEO Elon Musk, reklamın gerekli olup olmadığını sorgulayan bir yaklaşım sergilemektedir. Ancak, 2023 yılında CEO Elon Musk'ın reklam verme konusunda fikir değiştirdiği ve "az bir seviyede reklam deneyecekleri" yönünde açıklamalar yaptığı belirtilmiştir.