Öğrenci kulüpleri MEB'de e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi üzerinden oluşturulur ve yönetilir. İşte adımlar: 1. Kulüp Kurulumu: Okul yönetimi, bir sonraki eğitim ve öğretim yılı için kulüplere kayıtlar başlamadan önce, kulübün adını, türünü ve öğrenci kontenjanını belirler. 2. Kayıt İşlemleri: Kulüp kayıtları, okul müdürlüğü tarafından e-Okul sistemine yapılır. 3. Sosyal Etkinlik Modülü: Sosyal etkinlikler kurulu başkanı, e-Okul sisteminde "Okul Kulüp Tanımlama" ekranını seçer ve yeni kulüp ekler. 4. Kulüp Danışman Öğretmeni: Her kulüp için bir danışman öğretmen belirlenir ve bu öğretmen, kulübün etkinliklerini planlar ve yürütür. 5. Öğrenci Kaydı: Sınıf/şube rehber öğretmeni, öğrencilerin ilgi ve isteklerine göre onları kulüplere kaydeder ve bu bilgileri Sosyal Etkinlik Modülüne işler.