Acil durum yönetimi ve hasta bakımı aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir: 1. Afet Risk Değerlendirmesi: Tehlikelerin belirlenmesi ve risklerin azaltılması için afet yönetiminin tüm evrelerinin değerlendirilmesi. 2. Önleme ve Zarar Azaltma: Yapısal ve yapısal olmayan risklerin tespit edilmesi ve asgari düzeye indirilmesi. 3. Hazırlık: Acil durum müdahale prosedürlerinin oluşturulması, dokümantasyon, çalışanların eğitimi ve tatbikatların yapılması. 4. Müdahale: Afet ve acil durum sırasında veya hemen sonrasında, can ve mal güvenliğini sağlamak için kaynakların kullanılarak yapılan tüm işlemler. 5. İyileştirme: Afet sonrası hasarının en aza indirilmesi, bireylerin ve toplumların duygusal, sosyal ve fiziksel iyi durum halinin yeniden oluşturulması. Hasta bakımı ise acil servislerde şu şekilde yürütülür: - İlk Değerlendirme: Hastanın öyküsü ve yapılan işlemler hakkında bilgi alınarak acil tıbbi değerlendirme yapılır. - Müdahale ve Stabilizasyon: Gerekli tıbbi müdahale edilir ve hasta stabil hale getirilir. - Nakil: Hasta, uygun bir sağlık kuruluşuna nakledilir.