Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklamlar, çocuk beslenmesini hem olumlu hem de olumsuz şekillerde etkiler.
Olumlu etkiler:
- Sağlıklı beslenme: Reklamlarda sağlıklı besinlerin (balık, süt, yoğurt vb.) teşvik edilmesi, çocukların beslenme alışkanlıklarını sağlıklı hale getirir 1.
- Tüketici bilinci: Reklamlar, çocuklara tüketici olma, ürünler arası tercih yapma ve doğru ürünü seçme gibi pazar bilgilerini öğretir 1.
- Sosyal sorumluluk: Reklamlarda çocukların sosyal sorumluluk projelerine katılmaları, diğer çocukların da bu faaliyetlere yönelmelerini sağlar 1.
Olumsuz etkiler:
- Hazır gıdalar: Reklamlarda hazır gıdaların, şekerli, yağlı, tuzlu ve bol kalorili yiyecek ve içeceklerin tanıtılması, çocukların bu ürünleri daha fazla tüketmesine ve obezite, diş çürümesi gibi sağlık sorunlarına yol açabilir 12.
- Yanlış beslenme: Reklamlar, çocukların taze meyve ve sebze tüketimini olumsuz etkileyebilir 2.
- Marka bağımlılığı: Reklamlarda marka isimlerinin sıkça kullanılması, çocukların marka bağımlısı olmalarına neden olabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: