Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Vulkan ve Mantle, oyun geliştiricilerinin oyunları daha verimli bir şekilde oluşturmalarını sağlayan API'lerdir (Uygulama Programlama Arayüzü) 14.
Vulkan, Khronos Group tarafından geliştirilen, düşük maliyetli ve çapraz platformlu bir 3D grafik ve işlem API'sidir 12. 2015 yılında tanıtılan Vulkan, AMD'nin Mantle API bileşenlerine dayanır 12. Amacı, CPU ile GPU arasındaki darboğazı azaltarak performansı ve esnekliği artırmaktır 13.
Mantle, AMD tarafından 2013 yılında DICE ortaklığıyla geliştirilen, 3D video oyunlarına yönelik bir render yazılım arabirimidir 1. Direct3D ve OpenGL'ye alternatif olarak ortaya çıkmıştır 1. Mantle, sadece AMD üretimi grafik işlemcilerde çalışacak şekilde tasarlanmıştır 3.
Vulkan, herhangi bir platformdan bağımsız olarak çalışacak şekilde hazırlanırken, Mantle'ın rafa kaldırılmasının ardından DirectX 12 veya glNext gibi rakip API'lere yönelim artmıştır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: