Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Vulkan ve Mantle, 3D grafik ve hesaplama uygulamaları için geliştirilen iki API'dir (Uygulama Programlama Arayüzü).
Vulkan:
- Tanım: Khronos Group tarafından geliştirilen, OpenGL'in devamı niteliğinde, düşük gecikmeli bir API'dir 13.
- Özellikler: Çapraz platform desteği, çok iş parçacıklı işlemcileri daha iyi destekleme, CPU yükünü azaltma ve işletim sisteminden bağımsızlık gibi avantajlar sunar 35.
- Köken: AMD'nin Mantle API'sinin bir türevidir 13.
Mantle:
- Tanım: AMD tarafından geliştirilen, Direct3D ve OpenGL'e alternatif olarak sunulan düşük gecikmeli bir render API'sidir 2.
- Özellikler: CPU'nun sınırlayıcı faktör olduğu durumlarda performansı artırmak için tasarlanmıştır; komut tamponlarının daha verimli işlenmesi, shader derleme süresinin azaltılması gibi iyileştirmeler içerir 2.
- Son Durum: 2015 yılında gelişimi askıya alınmış, 2019 yılında tamamen durdurulmuştur 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: