• Buradasın

    Vulkan ve Mantle nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vulkan ve Mantle, oyun geliştiricilerinin oyunları daha verimli bir şekilde oluşturmalarını sağlayan API'lerdir (Uygulama Programlama Arayüzü) 14.
    Vulkan, Khronos Group tarafından geliştirilen, düşük maliyetli ve çapraz platformlu bir 3D grafik ve işlem API'sidir 12. 2015 yılında tanıtılan Vulkan, AMD'nin Mantle API bileşenlerine dayanır 12. Amacı, CPU ile GPU arasındaki darboğazı azaltarak performansı ve esnekliği artırmaktır 13.
    Mantle, AMD tarafından 2013 yılında DICE ortaklığıyla geliştirilen, 3D video oyunlarına yönelik bir render yazılım arabirimidir 1. Direct3D ve OpenGL'ye alternatif olarak ortaya çıkmıştır 1. Mantle, sadece AMD üretimi grafik işlemcilerde çalışacak şekilde tasarlanmıştır 3.
    Vulkan, herhangi bir platformdan bağımsız olarak çalışacak şekilde hazırlanırken, Mantle'ın rafa kaldırılmasının ardından DirectX 12 veya glNext gibi rakip API'lere yönelim artmıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Vulkan ve OpenGL farkı nedir?

    Vulkan ve OpenGL arasındaki temel farklar şunlardır: Soyutlama seviyesi: OpenGL: Geliştiricilere grafik renderleme uygulamaları için daha yüksek bir soyutlama seviyesi sunar ve birçok görevi otomatik olarak yönetir. Vulkan: Daha düşük bir soyutlama seviyesi sunarak geliştiricilere donanım üzerinde daha fazla kontrol sağlar, ancak daha fazla karmaşıklığı yönetmeleri gerekir. Performans ve verimlilik: Vulkan: Yüksek performans ve verimlilik için tasarlanmıştır, daha iyi çoklu iş parçacığı desteği sunar ve geliştiricilerin modern GPU yeteneklerinden tam olarak yararlanmasına olanak tanır. OpenGL: Daha yüksek seviye işlemler nedeniyle aşırı yük getirebilir ve bu, karmaşık uygulamalarda performans darboğazlarına yol açabilir. Çapraz platform desteği: OpenGL: Uzun bir geçmişe sahiptir ve Windows, macOS ve Linux gibi çok çeşitli platformları destekler. Vulkan: Birden fazla platformu destekler ve mobil cihazlar için Vulkan Mobile ile kullanıma sunulmuştur, ancak benimsemesi hala büyümektedir. Öğrenme eğrisi: OpenGL: Daha yüksek soyutlama seviyesi nedeniyle genellikle başlangıç seviyesindeki kullanıcılar için daha kolaydır. Vulkan: Daha karmaşık yapısı nedeniyle daha zordur. Topluluk ve kaynaklar: OpenGL: Uzun geçmişi sayesinde geniş bir topluluğa ve kapsamlı kaynaklara, eğitimlere, forumlara ve belgelere sahiptir. Vulkan: Daha yeni olmasına rağmen büyüyen bir topluluğa sahiptir, ancak mevcut kaynak sayısı OpenGL’e kıyasla daha azdır.

    Vulkan ne işe yarar?

    Vulkan, 3D grafik ve işlem API'si olarak, yüksek performanslı video oyunları ve interaktif medya uygulamaları için kullanılır. Vulkan'ın bazı işlevleri: GPU üzerinde daha fazla kontrol sağlar, bu da geliştiricilere özel 3D grafik uygulamalarını ihtiyaçlarına göre programlama özgürlüğü tanır. CPU kullanımını azaltır, böylece işlemcinin sırtına binen yükü hafifletir. Çok çekirdekli işlemciler arasında iş yükü dağılımı yaparak performansı optimize eder. Birden fazla modern işletim sisteminde (Windows, Linux, Android) çalışır. Vulkan, özellikle güçlü ekran kartı gerektiren oyunlar ve programlar için gereklidir.

    R6S neden Vulkan'ı kaldırdı?

    Rainbow Six Siege'de (R6S) Vulkan API'nin kaldırılmasının nedeni, Ubisoft'un aldığı bir teknoloji kararıdır. Ubisoft temsilcileri, Vulkan'ın kaldırılmasının, özellikle çok çekirdekli işlemciler kullanan oyuncular için çeşitli görsel geliştirmeler sağlayan bir API olması nedeniyle bazı performans sorunlarına yol açabileceğini kabul etmiştir. Vulkan'ın kaldırılmasının ardından, oyunun DirectX 12 (DX12) ve DirectX 11 (DX11) sürümleriyle çalıştırılabilmesi seçeneği sunulmuştur.