• Buradasın

    R6S neden Vulkan'ı kaldırdı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rainbow Six Siege (R6S), Vulkan'ı Operation Twin Shells (Y9S3) güncellemesi ile kaldırdı 13. Bu kararın nedeni, oyunun teknik altyapısını güncellemek ve Ubisoft'un diğer teknolojileri ile uyum sağlamaktı 3.
    Ayrıca, topluluktan gelen bazı geri bildirimler, Vulkan'ın kullanımının bazı durumlarda performans sorunlarına yol açtığını gösterdi 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Vulkan ne işe yarar?

    Vulkan, 3D grafik ve hesaplama işlemleri için düşük seviyeli bir API (uygulama programlama arayüzü) olarak kullanılır. Başlıca işlevleri: - Yüksek performans: CPU yükünü azaltarak çok çekirdekli işlemcilerin daha verimli kullanılmasını sağlar. - Doğrudan GPU kontrolü: Geliştiricilere GPU belleği, çerçeve işleme ve iş parçacığı senkronizasyonu üzerinde tam kontrol sunar. - Çapraz platform uyumluluğu: Windows, Linux, macOS, Android ve diğer platformlarda çalışır. - Çoklu iş parçacığı desteği: GPU komutlarının birden fazla iş parçacığı arasında dağıtılmasını sağlar. - Kaynak yönetimi: Bellek tahsisini manuel olarak yönetme imkanı vererek performans bottleneck'lerini önler. Kullanım alanları: oyun geliştirme, mobil uygulamalar, sanal ve artırılmış gerçeklik, endüstriyel görselleştirme gibi çeşitli endüstrileri kapsar.

    Vulkan ve Mantle nedir?

    Vulkan ve Mantle, 3D grafik ve hesaplama uygulamaları için geliştirilen iki API'dir (Uygulama Programlama Arayüzü). Vulkan: - Tanım: Khronos Group tarafından geliştirilen, OpenGL'in devamı niteliğinde, düşük gecikmeli bir API'dir. - Özellikler: Çapraz platform desteği, çok iş parçacıklı işlemcileri daha iyi destekleme, CPU yükünü azaltma ve işletim sisteminden bağımsızlık gibi avantajlar sunar. - Köken: AMD'nin Mantle API'sinin bir türevidir. Mantle: - Tanım: AMD tarafından geliştirilen, Direct3D ve OpenGL'e alternatif olarak sunulan düşük gecikmeli bir render API'sidir. - Özellikler: CPU'nun sınırlayıcı faktör olduğu durumlarda performansı artırmak için tasarlanmıştır; komut tamponlarının daha verimli işlenmesi, shader derleme süresinin azaltılması gibi iyileştirmeler içerir. - Son Durum: 2015 yılında gelişimi askıya alınmış, 2019 yılında tamamen durdurulmuştur.