• Buradasın

    R6S neden Vulkan'ı kaldırdı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rainbow Six Siege'de (R6S) Vulkan API'nin kaldırılmasının nedeni, Ubisoft'un aldığı bir teknoloji kararıdır 35. Bu kararın, oyunu geleceğe daha iyi hazırlamak ve Ubisoft içindeki ve dışındaki diğer teknolojilerle uyumlu hale getirmek için alındığı belirtilmiştir 35. Ayrıca, bu değişiklikle birlikte kaynaklara yapılan optimizasyonun, oyunun kendisine daha fazla odaklanılmasını sağladığı ifade edilmiştir 35.
    Ubisoft temsilcileri, Vulkan'ın kaldırılmasının, özellikle çok çekirdekli işlemciler kullanan oyuncular için çeşitli görsel geliştirmeler sağlayan bir API olması nedeniyle bazı performans sorunlarına yol açabileceğini kabul etmiştir 3.
    Vulkan'ın kaldırılmasının ardından, oyunun DirectX 12 (DX12) ve DirectX 11 (DX11) sürümleriyle çalıştırılabilmesi seçeneği sunulmuştur 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Vulkan ve Mantle nedir?

    Vulkan ve Mantle, 3D grafik ve hesaplama uygulamaları için geliştirilen iki API'dir (Uygulama Programlama Arayüzü). Vulkan: - Tanım: Khronos Group tarafından geliştirilen, OpenGL'in devamı niteliğinde, düşük gecikmeli bir API'dir. - Özellikler: Çapraz platform desteği, çok iş parçacıklı işlemcileri daha iyi destekleme, CPU yükünü azaltma ve işletim sisteminden bağımsızlık gibi avantajlar sunar. - Köken: AMD'nin Mantle API'sinin bir türevidir. Mantle: - Tanım: AMD tarafından geliştirilen, Direct3D ve OpenGL'e alternatif olarak sunulan düşük gecikmeli bir render API'sidir. - Özellikler: CPU'nun sınırlayıcı faktör olduğu durumlarda performansı artırmak için tasarlanmıştır; komut tamponlarının daha verimli işlenmesi, shader derleme süresinin azaltılması gibi iyileştirmeler içerir. - Son Durum: 2015 yılında gelişimi askıya alınmış, 2019 yılında tamamen durdurulmuştur.

    Vulkan ne işe yarar?

    Vulkan, 3D grafik ve işlem API'si olarak, yüksek performanslı video oyunları ve interaktif medya uygulamaları için kullanılır. Vulkan'ın bazı işlevleri: GPU üzerinde daha fazla kontrol sağlar, bu da geliştiricilere özel 3D grafik uygulamalarını ihtiyaçlarına göre programlama özgürlüğü tanır. CPU kullanımını azaltır, böylece işlemcinin sırtına binen yükü hafifletir. Çok çekirdekli işlemciler arasında iş yükü dağılımı yaparak performansı optimize eder. Birden fazla modern işletim sisteminde (Windows, Linux, Android) çalışır. Vulkan, özellikle güçlü ekran kartı gerektiren oyunlar ve programlar için gereklidir.