• Buradasın

    VBA'da çalışma sayfalarını birleştirme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    VBA (Visual Basic for Applications) kullanarak çalışma sayfalarını birleştirmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Birleştirmek istediğiniz çalışma kitabını etkinleştirin ve Alt + F11 tuşlarına basarak Microsoft Visual Basic for Applications penceresini açın 1.
    2. Pencerede Ekle > Modül'e tıklayarak yeni bir Modül betiği oluşturun 1.
    3. Aşağıdaki kodu kopyalayıp betiğe yapıştırın 1:
    Sub Combine() 'UpdatebyExtendoffice Dim J As Integer On Error Resume Next Sheets(1).Select Worksheets.Add Sheets(1).Name = "Combined" Sheets(2).Activate Range("A1").EntireRow.Select Selection.Copy Destination:=Sheets(1).Range("A1") For J = 2 To Sheets.Count Sheets(J).Activate Range("A1").Select Selection.CurrentRegion.Select Selection.Offset(1, 0).Resize(Selection.Rows.Count - 1).Select Selection.Copy Destination:=Sheets(1).Range("A65536").End(xlUp)(2) Next End Sub
    1. F5 tuşuna basarak tüm sayfalardaki verilerin, tüm sayfaların önündeki "Combined" adlı yeni bir sayfada birleştirilmesini sağlayabilirsiniz 1.
    Alternatif olarak, Kutools for Excel eklentisi kullanılarak da sayfalar birleştirilebilir:
    1. Excel'i etkinleştirin, Kutools Plus > Combine seçeneğine tıklayın 1.
    2. Çalışma kitaplarının kapalı olması gerektiğini belirten bir iletişim kutusu açılır, Tamam'a tıklayın 1.
    3. Çalışma Sayfalarını Birleştirme adım 1 iletişim kutusunda, birden fazla çalışma sayfasını tek bir çalışma kitabına birleştirme seçeneğini işaretleyin 1.
    4. Birleştirmek istediğiniz çalışma kitaplarını ekleyin ve hangi çalışma sayfalarının birleştirileceğini seçin 1.
    5. Gerekli ayarları belirtin ve Tamamla'ya tıklayın 1.
    VBA kodunun çalıştırılması için, verilerin bulunduğu sayfaların ayrı bir çalışma kitabında olması gerekir 3. Ayrıca, VBA makro çalışma kitabının herhangi bir adla kaydedilmesi önerilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Excelde farklı sayfalarda aynı satırları birleştirme nasıl yapılır?

    Excel'de farklı sayfalarda aynı satırları birleştirmek için "Birleştir (Consolidate)" özelliği kullanılabilir. Birleştirme işlemi şu adımlarla yapılır: 1. Hedef sayfayı seçin ve birleştirilmiş verilerin görünmesini istediğiniz alanın sol üst hücresini belirleyin. 2. "Veri" sekmesinde, "Veri Araçları" grubunda "Birleştir" seçeneğine tıklayın. 3. İşlev kutusunda, Excel'in verileri nasıl birleştirmesini istediğinizi seçin. 4. Her kaynak sayfada verilerinizi seçin. 5. Dosya yollarını "Tüm Başvurular" alanına girin ve her kaynak sayfadan verileri ekledikten sonra "Tamam" butonuna tıklayın. Eğer birleştirilecek veriler aynı sayfa içinde ise, "Kaynak Veriye Bağlantı Oluştur" kutucuğu seçilmez. Ayrıca, VBA kodu veya Excel için "Kutools" eklentisi kullanılarak da aynı başlıklara sahip sayfalar birleştirilebilir.