Ürünlerin 3D modeli, çeşitli 3D modelleme yazılımları kullanılarak yapılabilir 12. İşte genel adımlar:
- Yazılım Seçimi: İhtiyaca göre Blender, Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max, ZBrush veya Cinema 4D gibi yazılımlar seçilmelidir 12.
- Konsept ve Planlama: Modelin temel hatları, çizim veya 2D eskizlerle planlanmalıdır 1. Referans görselleri toplamak, doğru ve gerçekçi bir modelleme için yardımcı olur 1.
- Temel Geometri: 3D modelleme programlarına temel geometrik şekillerle başlanmalıdır 13. Kübikler, silindirler ve diğer şekiller kullanılarak modelin iskeleti oluşturulur 1.
- Detay Ekleme: Modelin kenarlarına ekstra ayrıntılar eklemek için edge loop kullanılır ve dijital heykel yapma araçlarıyla detaylar şekillendirilir 13.
- UV Mapping: Modelin 2D yüzeyine doku yerleştirme işlemi yapılır 13. UV haritası oluşturarak, modelin her yüzeyinin nasıl yerleştirileceği belirlenir 1.
- İleri Düzey Teknikler: Normal map, bump map, subsurface scattering gibi teknikler kullanılarak model daha profesyonel hale getirilir 1.
- Render Alma ve Görselleştirme: Model tamamlandıktan sonra, ışıklandırma ve kamera açıları ayarlanarak render alınır 1.
- Paylaşma ve İhracat: Model, 3D yazıcılar için STL, OBJ veya FBX formatlarında dışa aktarılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: