UGC (Kullanıcı Üretimi İçerik) ve influencer pazarlaması arasındaki temel farklar şunlardır:
- İçerik Sahipliği: UGC, müşteriler tarafından oluşturulan ve daha sonra markalar tarafından yeniden kullanılan içeriktir 25. Influencer pazarlamasında ise içerik, marka ile yapılan ücretli bir işbirliği kapsamında influencer tarafından özel olarak oluşturulur ve genellikle markanın mülkiyetinde kalır 25.
- Maliyet Yapısı: UGC genellikle düşük maliyetli veya ücretsizdir, çünkü kullanıcılar içeriği markayı sevdikleri için oluştururlar 25. Influencer pazarlaması ise influencer'ların takipçi sayısına ve etkileşimine göre değişen ücretler gerektirir 12.
- Etki ve Güvenilirlik: UGC, daha organik, çeşitli ve gerçekçi olarak algılanır ve bu nedenle daha yüksek bir güven oluşturur 13. Influencer'ların ise, kendi takipçi kitleleri üzerinde zaten bir güvenilirlik ve etki alanı vardır 4.
- Hedef Kitle: UGC, markanın mevcut ve potansiyel müşterileriyle daha doğrudan bir bağlantı kurar 5. Influencer pazarlaması ise, influencer'ın hedef kitlesine ulaşarak yeni kitlelere erişmeyi sağlar 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: