Uçak kanadının altındaki hava akımı şu şekilde gerçekleşir: Uçak motoru, uçağı ileri doğru iter ve kanatlar, üzerlerine gelen havayı ikiye ayırır. Kanadın alt kısmı düz veya daha az bombeli olduğu için basınç aynı kalır ya da eşit miktarda düşmez. Kanadın üstünden akan hava, aynı zaman diliminde aynı miktarda yolu kat edebilmek için hızlanmak zorunda kalır. Bernoulli Prensibi çerçevesinde, hızı artan bir havanın basıncı düşer. Alt kısımdaki basınç, üst kısımdaki basınçtan daha yüksek olduğu için hava, kanadın alt kısmına çarpıp yüksek basınçlı bir alan meydana getirir. Bu hava akışı, uçak kanatlarında yukarı yönlü bir taşıma kuvvetinin oluşmasına ve dolayısıyla uçağın havalanmasına yardımcı olur.