Buradasın
Trendyol önerilen tıklama maliyeti neye göre belirlenir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Trendyol'da önerilen tıklama maliyeti (CPC), reklam algoritması tarafından belirlenir ve aşağıdaki faktörlere dayanır:
- Ürün ve Kategori Performansı: Ürünün satış performansı, sipariş sayısı ve sepete eklenme oranı gibi metrikler dikkate alınır 45.
- Anahtar Kelime Seçimi: Doğru ve ilgili anahtar kelimelerin kullanılması, ürünün arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmasını sağlar 15.
- Rekabet ve Kullanıcı Niyeti: Benzer ürünlerin rekabet düzeyi ve kullanıcıların arama niyetleri, tıklama maliyetini etkiler 3.
- Reklam Bütçesi: Günlük belirlenen reklam bütçesi, reklamın görünürlüğünü ve dolayısıyla tıklama maliyetini artırır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: