• Buradasın

    Torque Reduction nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Torque reduction (tork azaltma) sistemi, aracın kayma veya patinaj yapma ihtimali olduğunda devreye girer ve motorun torkunu düşürerek tekerleklerin daha az kuvvetle dönmesini sağlar 2. Bu sayede araç, özellikle kaygan veya engebeli yollarda daha dengeli bir şekilde ilerler 2.
    Isuzu araçlarında torque reduction sistemi genellikle çekiş kontrol sistemi (traction control) ve elektronik denge kontrolü (ESC) gibi güvenlik teknolojileriyle entegre çalışır 2.
    Diğer alanlarda torque reduction ise, örneğin drag yarış bisikletlerinde, vites değişimi sırasında motor ivmesinin kontrolünü sağlamak için kullanılır 3. Bu, yakıt ve/veya ateşleme darbelerinin kesilmesi ve ateşleme zamanlamasının geciktirilmesi yoluyla gerçekleştirilir 3.
    Gear reduction (dişli azaltma) ise, bir güç kaynağının hızını düşürmek ve torkunu artırmak için dişliler (dişli takımı) kullanılarak yapılan mekanik bir işlemdir 4. Bu, küçük bir dişli tarafından tahrik edilen bir dişli ile sağlanır 4. Dişli oranı, elde edilen tam azaltma miktarını belirler 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Redüktörlü DC motor nedir?

    Redüktörlü DC motor, bir elektrik motoru ve redüktörün (dişli kutusu) entegre edildiği bir güç iletim sistemidir. Çalışma prensibi: 1. Motor, elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştürür. 2. Redüktör, motorun çıkış hızını azaltırken torkunu artırır. 3. Düşük hızda yüksek tork elde edilir ve bu tork, redüktörün çıkış milinden alınır. Kullanım alanları: robotik sistemler; otomasyon hatları; ağır yük taşıma sistemleri; konveyör bantları; asansör sistemleri. Redüktörlü DC motorlar, hız ve tork kontrolü gerektiren uygulamalarda tercih edilir.

    Torque reduction ne işe yarar?

    Torque reduction (tork azaltma) sisteminin bazı işlevleri: Sürüş güvenliği: Kaygan yollarda veya ani hızlanma sırasında aracın yol tutuşunu kaybetmesini önler, böylece sürücü kontrolünü artırır ve kazaların önüne geçer. Yakıt verimliliği: Motorun aşırı güç üretmesini engelleyerek yakıt tüketimini optimize eder ve tasarruf sağlar. Parça ömrünü uzatma: Aşırı torkun motor ve aktarma organlarını gereksiz yere zorlamasını önleyerek bu parçaların uzun ömürlü olmasını sağlar. Daha konforlu sürüş: Ani hızlanmalarda veya sert virajlarda aracın dengesini koruyarak sürüş konforunu artırır.