SMM (Sosyal Medya Pazarlaması) uzmanı, sosyal medya platformlarını kullanarak bir markanın veya şirketin tanıtımını yapan kişidir 34.
SMM uzmanının görevleri arasında:
- Hesap yönetimi: Facebook, Instagram, Twitter gibi platformlarda şirket hesaplarının oluşturulması ve yönetilmesi 4.
- İçerik oluşturma ve yayınlama: Günlük olarak içerik üretmek, yayınlamak ve bir içerik planı yapmak 4.
- Etkileşim: Hedef kitle ile etkileşim kurmak, yorumlara ve mesajlara yanıt vermek 4.
- Reklam kampanyaları: Hedeflenmiş reklam kampanyaları oluşturmak ve reklam hesaplarını yönetmek 4.
- Analitik: Kampanyaların sonuçlarını analiz etmek ve gerekli değişiklikleri yapmak 4.
- Bütçe takibi: Sosyal medya pazarlama faaliyetlerinin maliyetlerini kontrol etmek 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: