• Buradasın

    Singleton ve factory design pattern arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Singleton ve Factory Design Pattern arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Amaç:
      • Singleton Pattern, bir sınıfın yalnızca bir örneğinin oluşturulmasını sağlar ve bu örneğe küresel bir erişim noktası sunar 123.
      • Factory Pattern, hangi sınıfın örnekleneceğini belirtmeden nesne oluşturma sağlar ve belirli kriterlere göre uygun nesne türünü oluşturmaktan sorumlu bir fabrika yöntemi sunar 134.
    • Örnek Sayısı:
      • Singleton Pattern, sınıf başına yalnızca bir örneğe izin verir 35.
      • Factory Pattern, gerekli olduğunda birden fazla örnek oluşturabilir 35.
    • İnşaat:
      • Singleton sınıfı, kendi örneklemesini kontrol eder 3.
      • Factory sınıfı veya yöntemi, nesne oluşturmaktan sorumludur 3.
    • Kullanım Senaryosu:
      • Singleton Pattern, paylaşılan kaynaklara erişimin kontrollü sağlanması gerektiğinde kullanılır 23.
      • Factory Pattern, farklı sınıflardan nesne oluşturma işleminin merkezileştirilmesi ve kodun ayrıştırılması gerektiğinde kullanılır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Design pattern kaça ayrılır?

    Design patterns (tasarım kalıpları), amaçlarına göre üç ana kategoriye ayrılır: 1. Creational (Oluşturucu) Tasarım Kalıpları: Nesne oluşturma mekanizmalarıyla ilgilenir. Factory Method Pattern (Fabrika Yöntemi). Abstract Factory Pattern (Soyut Fabrika). Builder Pattern (Yapıcı). Prototype Pattern (Örnek). Singleton Pattern (Yegane). 2. Structural (Yapısal) Tasarım Kalıpları: Sınıflar ve nesneler arasındaki ilişkileri belirler. Adapter Pattern (Adaptör). Bridge Pattern (Köprü). Composite Pattern (Bileşik). Decorator Pattern (Dekoratör). Facade Pattern (Vitrin). Flyweight Pattern (Sineksıklet). Proxy Pattern (Vekil). 3. Behavioral (Davranışsal) Tasarım Kalıpları: Nesneler arasındaki iletişimi düzenler. Chain of Responsibility (Sorumluluk Zinciri). Command (Komut). Iterator (Tekrarlayıcı). Mediator (Aracı). Memento (Hatırlayıcı). Observer (Gözlemci). State (Durum). Strategy (Strateji). Template Method (Şablon). Visitor (Ziyaretçi).

    Singleton tasarım kalıbı nedir?

    Singleton tasarım kalıbı, bir sınıftan yalnızca bir örnek oluşturulmasını ve bu tek örneğe global bir erişim noktası sağlanmasını garanti eden bir tasarım kalıbıdır. Temel prensipleri: - Tek Örnek (Single Instance): Sınıftan yalnızca bir örnek oluşturulabilir. - Global Erişim Noktası: Sınıfın tek örneğine uygulamanın farklı yerlerinden erişilebilir. - Lazy Initialization: Sınıfın örneği, ilk olarak ihtiyaç duyulduğunda oluşturulur. - Thread Güvenliği: Çoklu iş parçacıklı ortamlarda, sınıfın örneği oluşturulurken thread güvenliğinin sağlanması gerekir. Kullanım alanları: Uygulama yapılandırmasını yönetmek, kaynak erişimini kontrol etmek, loglama ve bağlantı havuzlarını yönetmek gibi durumlarda kullanılır.

    Design pattern kitapları nelerdir?

    Bazı tasarım deseni kitapları şunlardır: 1. "Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software" - Erich Gamma, Richard Helm. 2. "Head First Design Patterns" - Eric Freeman, Elisabeth Freeman. 3. "Patterns of Enterprise Application Architecture" - Martin Fowler. 4. "Refactoring to Patterns" - Joshua Kerievsky. 5. "Adaptive Code: Agile Coding with Design Patterns and SOLID Principles" - Gary McLean Hall.