• Buradasın

    Design pattern kitapları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bazı tasarım deseni kitapları şunlardır:
    1. "Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software" - Erich Gamma, Richard Helm 13. Bu kitap, nesne yönelimli yazılım tasarımında kalıpların rolünü ve bunların yazılım geliştirme sürecine entegrasyonunu açıklar 3.
    2. "Head First Design Patterns" - Eric Freeman, Elisabeth Freeman 14. Kitap, tasarım kalıplarının iyi ve kötü yönlerini, uygulanma nedenlerini ve nesne yönelimli programlamaya giriş bilgilerini sunar 4.
    3. "Patterns of Enterprise Application Architecture" - Martin Fowler 14. Bu kitap, kurumsal uygulama mimarisinde en iyi uygulamaları ve belirli bir tür uygulamayla çalışan kalıpları kapsar 4.
    4. "Refactoring to Patterns" - Joshua Kerievsky 24. Kitap, mevcut kodu yeniden yapılandırmak için tasarım kalıplarının nasıl uygulanacağını gösteren pratik bir rehberdir 2.
    5. "Adaptive Code: Agile Coding with Design Patterns and SOLID Principles" - Gary McLean Hall 3. Bu kitap, değişen gereksinimlere uyum sağlayabilen esnek ve uyarlanabilir kod yazma ilkelerini ve kalıplarını açıklar 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Design pattern kaça ayrılır?

    Design patterns (tasarım kalıpları), amaçlarına göre üç ana kategoriye ayrılır: 1. Creational (Oluşturucu) Tasarım Kalıpları: Nesne oluşturma mekanizmalarıyla ilgilenir. Factory Method Pattern (Fabrika Yöntemi). Abstract Factory Pattern (Soyut Fabrika). Builder Pattern (Yapıcı). Prototype Pattern (Örnek). Singleton Pattern (Yegane). 2. Structural (Yapısal) Tasarım Kalıpları: Sınıflar ve nesneler arasındaki ilişkileri belirler. Adapter Pattern (Adaptör). Bridge Pattern (Köprü). Composite Pattern (Bileşik). Decorator Pattern (Dekoratör). Facade Pattern (Vitrin). Flyweight Pattern (Sineksıklet). Proxy Pattern (Vekil). 3. Behavioral (Davranışsal) Tasarım Kalıpları: Nesneler arasındaki iletişimi düzenler. Chain of Responsibility (Sorumluluk Zinciri). Command (Komut). Iterator (Tekrarlayıcı). Mediator (Aracı). Memento (Hatırlayıcı). Observer (Gözlemci). State (Durum). Strategy (Strateji). Template Method (Şablon). Visitor (Ziyaretçi).

    Design Pattern'in faydaları nelerdir?

    Design Pattern'in faydaları şunlardır: 1. Kodun Yeniden Kullanılabilirliği: Design Pattern'ler, daha önce çözülmüş problemleri sunarak farklı projelerde tekrar kullanılabilir. 2. Bakım ve Genişletilebilirlik: Yazılımın modüler olmasını sağlar, bu da yeni özellikler eklemeyi veya mevcut özellikleri değiştirmeyi kolaylaştırır. 3. Sorun Çözme: Karşılaşılan sorunlara en uygun çözümleri sunar ve bu çözümler test edilmiş ve optimize edilmiştir. 4. İletişim ve Anlaşılabilirlik: Geliştiriciler arasında ortak bir dil oluşturarak iletişimi kolaylaştırır. 5. Kod Kalitesi: Yazılımın daha doğru, esnek ve ölçeklenebilir olmasına yardımcı olur.

    Singleton ve factory design pattern arasındaki fark nedir?

    Singleton ve Factory Design Pattern arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç: Singleton Pattern, bir sınıfın yalnızca bir örneğinin oluşturulmasını sağlar ve bu örneğe küresel bir erişim noktası sunar. Factory Pattern, hangi sınıfın örnekleneceğini belirtmeden nesne oluşturma sağlar ve belirli kriterlere göre uygun nesne türünü oluşturmaktan sorumlu bir fabrika yöntemi sunar. Örnek Sayısı: Singleton Pattern, sınıf başına yalnızca bir örneğe izin verir. Factory Pattern, gerekli olduğunda birden fazla örnek oluşturabilir. İnşaat: Singleton sınıfı, kendi örneklemesini kontrol eder. Factory sınıfı veya yöntemi, nesne oluşturmaktan sorumludur. Kullanım Senaryosu: Singleton Pattern, paylaşılan kaynaklara erişimin kontrollü sağlanması gerektiğinde kullanılır. Factory Pattern, farklı sınıflardan nesne oluşturma işleminin merkezileştirilmesi ve kodun ayrıştırılması gerektiğinde kullanılır.