• Buradasın

    Singleton tasarım kalıbı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Singleton tasarım kalıbı (singleton design pattern), bir sınıftan yalnızca bir nesne üretilebilmesini garanti eden ve diğer sınıfların yeni nesne üretmek yerine bu nesneye erişebilmelerine olanak sağlayan bir tasarım kalıbıdır 135.
    Bu tasarım kalıbının bazı kullanım amaçları:
    • uygulama ayarları gerektiren işlemler 4;
    • bağlantı işlemleri 4.
    Singleton tasarım kalıbının tüm implementasyonları şu iki adıma sahiptir 5:
    1. Diğer nesnelerin singleton sınıfıyla
      new
      operatörünü kullanmasını engellemek için varsayılan constructor'ı özel (private) yapmak 5.
    2. Constructor olarak görev yapacak statik bir oluşturma metodu yazmak 5.
    Singleton tasarım kalıbının bazı versiyonları:
    • Lazy Singleton 1. Nesne, yalnızca getInstance() metodu çağrıldığında oluşturulur 1.
    • Double-Checked Locking 1. Lazy Singleton tasarımındaki performans düşüşünü engellemek için getInstance() metodu içerisinde
      synchronized
      olarak gerçekleştirilen işlemleri belirli bir kurala bağlamaktır 1.
    Singleton tasarım kalıbı, varoluşsal (creational) tasarım kalıplarından biridir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Singleton ve factory design pattern arasındaki fark nedir?

    Singleton ve Factory Design Pattern arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç: Singleton Pattern, bir sınıfın yalnızca bir örneğinin oluşturulmasını sağlar ve bu örneğe küresel bir erişim noktası sunar. Factory Pattern, hangi sınıfın örnekleneceğini belirtmeden nesne oluşturma sağlar ve belirli kriterlere göre uygun nesne türünü oluşturmaktan sorumlu bir fabrika yöntemi sunar. Örnek Sayısı: Singleton Pattern, sınıf başına yalnızca bir örneğe izin verir. Factory Pattern, gerekli olduğunda birden fazla örnek oluşturabilir. İnşaat: Singleton sınıfı, kendi örneklemesini kontrol eder. Factory sınıfı veya yöntemi, nesne oluşturmaktan sorumludur. Kullanım Senaryosu: Singleton Pattern, paylaşılan kaynaklara erişimin kontrollü sağlanması gerektiğinde kullanılır. Factory Pattern, farklı sınıflardan nesne oluşturma işleminin merkezileştirilmesi ve kodun ayrıştırılması gerektiğinde kullanılır.

    Tasarım kalıpları neden kullanılır?

    Tasarım kalıpları, yazılım geliştirmede yaygın olarak karşılaşılan zorluklar için yeniden kullanılabilir çözümler sunar ve şu nedenlerle kullanılır: Kanıtlanmış çözüm: Yaygın sorunlara güvenilir çözümler sağlar, böylece yazılım geliştiricilerin aynı sorun için baştan çözüm üretmesi gerekmez. Yeniden kullanılabilirlik: Farklı türdeki sorunları çözmek için uyarlanabilir ve tek bir soruna bağlı değildir. Etkileyicilik: Zarif ve etkili çözümler sunar. Kodun okunabilirliğini artırma: Kodun daha basit ve anlaşılır olmasını sağlar. Hata riskini azaltma: Büyük sorunlara yol açabilecek ince hataları önlemeye yardımcı olur. Gelişim sürecini hızlandırma: Test edilmiş ve kanıtlanmış geliştirme paradigmaları sunarak geliştirme sürecini hızlandırır. Soyut düşünme yeteneğini geliştirme: Yazılım geliştiricilerin soyut düşünme yeteneklerini artırır.

    Frontend'de hangi tasarım kalıpları kullanılır?

    Frontend geliştirmede kullanılan bazı tasarım kalıpları şunlardır: Kutu Modeli (Box Model). Kılavuz Sistemi (Grid System). Modül ve Bileşen Tabanlı Tasarım. Ayrıca, frontend geliştirmede sıkça kullanılan bazı framework ve kütüphaneler de şunlardır: React. Angular. Vue.JS.