• Buradasın

    Singleton tasarım kalıbı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Singleton tasarım kalıbı, bir sınıftan yalnızca bir örnek oluşturulmasını ve bu tek örneğe global bir erişim noktası sağlanmasını garanti eden bir tasarım kalıbıdır 12.
    Temel prensipleri:
    • Tek Örnek (Single Instance): Sınıftan yalnızca bir örnek oluşturulabilir 13.
    • Global Erişim Noktası: Sınıfın tek örneğine uygulamanın farklı yerlerinden erişilebilir 12.
    • Lazy Initialization: Sınıfın örneği, ilk olarak ihtiyaç duyulduğunda oluşturulur 14.
    • Thread Güvenliği: Çoklu iş parçacıklı ortamlarda, sınıfın örneği oluşturulurken thread güvenliğinin sağlanması gerekir 14.
    Kullanım alanları: Uygulama yapılandırmasını yönetmek, kaynak erişimini kontrol etmek, loglama ve bağlantı havuzlarını yönetmek gibi durumlarda kullanılır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Singleton ve factory design pattern arasındaki fark nedir?

    Singleton ve Factory Design Pattern arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç: Singleton Pattern, bir sınıfın yalnızca bir örneğinin oluşturulmasını sağlar ve bu örneğe küresel bir erişim noktası sunar. Factory Pattern, hangi sınıfın örnekleneceğini belirtmeden nesne oluşturma sağlar ve belirli kriterlere göre uygun nesne türünü oluşturmaktan sorumlu bir fabrika yöntemi sunar. Örnek Sayısı: Singleton Pattern, sınıf başına yalnızca bir örneğe izin verir. Factory Pattern, gerekli olduğunda birden fazla örnek oluşturabilir. İnşaat: Singleton sınıfı, kendi örneklemesini kontrol eder. Factory sınıfı veya yöntemi, nesne oluşturmaktan sorumludur. Kullanım Senaryosu: Singleton Pattern, paylaşılan kaynaklara erişimin kontrollü sağlanması gerektiğinde kullanılır. Factory Pattern, farklı sınıflardan nesne oluşturma işleminin merkezileştirilmesi ve kodun ayrıştırılması gerektiğinde kullanılır.

    Frontend'de hangi tasarım kalıpları kullanılır?

    Frontend geliştirmede kullanılan bazı yaygın tasarım kalıpları şunlardır: 1. MVC (Model-View-Controller): Uygulamayı üç bileşene ayırır: Model (veri ve iş mantığı), View (sunum ve kullanıcı arayüzü), Controller (Model ve View arasındaki ara yüz). 2. MVVM (Model-View-ViewModel): ViewModel katmanı ekleyerek MVC'nin bir varyantıdır, View ve Model arasındaki veri bağlamalarını ve kullanıcı etkileşimlerini yönetir. 3. Flux Architecture: Unidirectional veri akışı ile eylem, mağaza ve görünüm bileşenlerini kullanarak öngörülebilir bir durum değişikliği sağlar. 4. Component-Based Architecture: Yeniden kullanılabilir UI bileşenleri kullanarak uygulama oluşturmayı ve yönetmeyi kolaylaştırır. 5. Observer Pattern: Bir nesnenin (subject) durum değişikliği olduğunda diğer nesnelere (observers) bildirim gönderir. 6. Dependency Injection: Bileşenlerin bağımlılıklarını dış kaynaklardan enjekte ederek yönetir, test edilebilirliği artırır. Bu kalıplar, kodun organize edilmesini, yeniden kullanılabilirliğini ve bakım kolaylığını sağlar.

    Tasarım kalıpları neden kullanılır?

    Tasarım kalıpları, yazılım geliştirmede yaygın olarak karşılaşılan zorluklar için yeniden kullanılabilir çözümler sunar ve şu nedenlerle kullanılır: Kanıtlanmış çözüm: Yaygın sorunlara güvenilir çözümler sağlar, böylece yazılım geliştiricilerin aynı sorun için baştan çözüm üretmesi gerekmez. Yeniden kullanılabilirlik: Farklı türdeki sorunları çözmek için uyarlanabilir ve tek bir soruna bağlı değildir. Etkileyicilik: Zarif ve etkili çözümler sunar. Kodun okunabilirliğini artırma: Kodun daha basit ve anlaşılır olmasını sağlar. Hata riskini azaltma: Büyük sorunlara yol açabilecek ince hataları önlemeye yardımcı olur. Gelişim sürecini hızlandırma: Test edilmiş ve kanıtlanmış geliştirme paradigmaları sunarak geliştirme sürecini hızlandırır. Soyut düşünme yeteneğini geliştirme: Yazılım geliştiricilerin soyut düşünme yeteneklerini artırır.