• Buradasın

    Frontend'de hangi tasarım kalıpları kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Frontend geliştirmede kullanılan bazı tasarım kalıpları şunlardır:
    • Kutu Modeli (Box Model) 1. Öğelerin kenar boşluklarını, sınırlarını, dolgularını ve arka planlarını kontrol etmeyi sağlar 1.
    • Kılavuz Sistemi (Grid System) 1. Web sayfasında tutarlı bir düzen oluşturmaya yardımcı olur 1.
    • Modül ve Bileşen Tabanlı Tasarım 1. Tekrar kullanılabilir modüller veya bileşenler oluşturmayı içerir 1.
    Ayrıca, frontend geliştirmede sıkça kullanılan bazı framework ve kütüphaneler de şunlardır:
    • React 25. Facebook tarafından geliştirilen, kullanıcı arayüzleri oluşturmak için kullanılan bir JavaScript kütüphanesidir 25.
    • Angular 25. Google tarafından geliştirilen, TypeScript ile yazılmış açık kaynaklı bir JavaScript frameworküdür 25.
    • Vue.JS 25. Evan You tarafından geliştirilen, açık kaynak kodlu ve kullanımı kolay bir frameworktür 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    En iyi tasarım deseni hangisi?

    En iyi tasarım deseni, kullanım amacına ve projenin gereksinimlerine bağlı olarak değişir. İşte bazı popüler tasarım desenleri: F-Deseni: Yoğun metin blokları içeren sayfalarda kullanılır ve kullanıcıların sitede daha fazla içerik görmesini sağlar. Gutenberg Diagramı: Az yoğunluktaki ve tek sayfadan oluşan içeriklerde, kullanıcının göz hareket yolunu baz alarak tasarım yapar. Singleton Deseni: Bir sınıfın yalnızca bir örneğinin oluşturulmasını sağlar ve bu örneğe küresel erişim sunar. Fabrika Yöntemi Deseni: Nesne oluşturma sürecini alt sınıflara bırakır ve gevşek bağlantıyı teşvik eder. Strateji Deseni: Algoritmaları değiştirilebilir şekilde soyutlar ve çalışma zamanında farklı davranışlar seçmeyi sağlar. Tasarım deseni seçerken, yazılımın sürdürülebilirliği, yeniden kullanılabilirliği ve değişikliklere karşı dayanıklılığı gibi faktörler göz önünde bulundurulmalıdır.

    Singleton tasarım kalıbı nedir?

    Singleton tasarım kalıbı (singleton design pattern), bir sınıftan yalnızca bir nesne üretilebilmesini garanti eden ve diğer sınıfların yeni nesne üretmek yerine bu nesneye erişebilmelerine olanak sağlayan bir tasarım kalıbıdır. Bu tasarım kalıbının bazı kullanım amaçları: uygulama ayarları gerektiren işlemler; bağlantı işlemleri. Singleton tasarım kalıbının tüm implementasyonları şu iki adıma sahiptir: 1. Diğer nesnelerin singleton sınıfıyla `new` operatörünü kullanmasını engellemek için varsayılan constructor'ı özel (private) yapmak. 2. Constructor olarak görev yapacak statik bir oluşturma metodu yazmak. Singleton tasarım kalıbının bazı versiyonları: Lazy Singleton. Double-Checked Locking. Singleton tasarım kalıbı, varoluşsal (creational) tasarım kalıplarından biridir.

    Front-end ve back-end farkı nedir?

    Front-end ve back-end arasındaki temel farklar şunlardır: Kullanıcı Etkileşimi: Front-end, kullanıcıların doğrudan etkileşimde bulunduğu, gördüğü ve kullandığı kısmıdır. Back-end, kullanıcının doğrudan görmediği ancak sitenin işlevselliğini sağlayan arka planda çalışan kısımdır. Odaklanılan İşlevler: Front-end geliştiricileri, görsel tasarım, kullanıcı deneyimi, performans optimizasyonu ve site erişilebilirliği gibi konulara odaklanır. Back-end geliştiricileri, veri işleme, güvenlik, veri tabanı yönetimi, sunucu tarafı mantığı ve API entegrasyonları gibi konularla ilgilenir. Kullanılan Teknolojiler: Front-end geliştirmede HTML, CSS, JavaScript, React, Angular ve Vue.js gibi teknolojiler kullanılır. Back-end geliştirmede Python, PHP, Ruby, Java, C# gibi programlama dilleri ile MySQL, PostgreSQL, MongoDB, Apache ve Nginx gibi teknolojiler kullanılır.

    Angular'da hangi tasarım kalıpları kullanılır?

    Angular'da kullanılan bazı tasarım kalıpları şunlardır: Bileşen Tabanlı Mimari: Uygulama kullanıcı arayüzü, bağımsız ve yeniden kullanılabilir bileşenlere ayrılır. Modüler Mimari: Kod, farklı modüller halinde düzenlenir. Veri Bağlama (Binding): Model durumu, kullanıcı arayüzü değişikliklerini yansıtır ve tersi de geçerlidir. Bağımlılık Enjeksiyonu (Injection): Bileşen sınıflarının canlı ve verimli kalmasını sağlar. Yönergeler (Directives): HTML'yi yeni sözdizimi ile genişletir. Ayrıca, Angular'da erişilebilirlik için FocusTrap ve LiveAnnouncer gibi hizmetler de kullanılır.

    Arayüz tasarımında hangi model kullanılır?

    Arayüz tasarımında kullanılan bazı modeller ve araçlar şunlardır: Kullanıcı Deneyimi (UX) ve Kullanıcı Arayüzü (UI). Yapısal Model (Structure Principle). Sadelik Modeli (Simplicity Principle). Görünürlük Modeli (Visibility Principle). Yeniden Kullanım Modeli (Reuse Principle). Ayrıca, arayüz tasarımı için Adobe XD, Figma, Sketch, MarvelApp gibi araçlar da yaygın olarak kullanılmaktadır.

    Frontend ne iş yapar?

    Frontend developer (ön yüz geliştiricisi), bir web sitesinin veya uygulamanın kullanıcıların doğrudan etkileşimde bulunduğu kısmını tasarlar ve geliştirir. Frontend developer'ın bazı görevleri: Web sitesinin iskelet yapısını hazırlamak. Kullanıcı deneyimi iyi olan web sayfaları oluşturmak. Web sitesinin bakımını ve iyileştirilmesini sağlamak. Web sayfalarını tasarlamak için HTML, CSS ve JavaScript gibi işaretleme dillerinden yararlanmak. Mobil tabanlı özellikler tasarlamak ve tasarımın akıllı telefonlarla uyumlu olduğundan emin olmak. Web sayfalarının en iyi hız ve ölçeklenebilirlik için optimize edilmesini sağlamak. Kullanılabilirliği artırmak için web geliştiriciler ile iş birliği yapmak. Kullanıcı ve müşterilerden gelen geri bildirimleri toplamak ve sorunlar için çözüm oluşturmak. Back end developer'larla kodlama ve sorun giderme konularında birlikte çalışmak. Frontend developer, bir uygulamanın veya web sitesinin erişilebilirlik, kullanılabilirlik ve performans kriterlerini karşılamasını sağlar.

    Tasarım desenleri nelerdir?

    Tasarım desenleri (design patterns), yazılım geliştirmede sıkça karşılaşılan problemleri çözmek için kullanılan tekrarlanabilir ve genel çözümlerdir. Tasarım desenleri üç ana kategoriye ayrılır: 1. Yaratıcı tasarım desenleri (Creational Patterns). Factory Method; Abstract Factory; Builder; Prototype; Singleton. 2. Yapısal tasarım desenleri (Structural Patterns). Adapter; Bridge; Composite; Decorator; Facade; Flyweight; Proxy. 3. Davranışsal tasarım desenleri (Behavioral Patterns). Chain of Responsibility; Command; Iterator; Mediator; Memento; Observer; State; Strategy; Template Method; Visitor. Tasarım desenleri, yazılımın daha modüler, anlaşılır ve bakımı kolay hale gelmesine yardımcı olur.